Massa a fost surprins de talia lui F60
Clasat pe locul 2 în ediția 2008 a Campionatului Mondial de Formula 1, Felipe Massa (Ferrari) a fost cel care a încercat astăzi, pe pista circuitului de la Mugello, noul monopost. Denumit F60 pentru a celebra numărul de ani pe care echipa italiană i-a adunat în Marele Circ, bolidul este cel de-al 55-lea pe care îl realizează Scuderia de la debutul ei (1950).Â
„Pentru noi acest an este unul special. Totul este nou, diferit și mai complicat. Ferrari este singura echipă care a luat parte la toate cele 60 de ediții ale Campionatului Mondial. Din acest motiv am botezat noul monopost F60. Pentru noi Formula 1 este viața însăși, iar obiectivul mereu același: să rămânem în vârf”, a declarat Stefano Domenicali, directorul echipei, care a infirmat zvonul potrivit căruia Ferrari ar urma să furnizeze motoare fostei echipe Honda.
Din punct de vedere tehnic, monopostul respectă noile prevederi regulamentare impuse de Federația Internațională de Automobilism echipelor înscrise pentru ediția din acest an. Cum în anii trecuți au apărut probleme legate de stabilitatea mașinii, aceasta având dificultăți în depășiri, schimbările aerodinamice sunt evidente:
– eleronul din față, având un profil central care se va regăsi la toate mașinile, s-a dezvoltat în părțile laterale și are o lățime mai mare decât cel de anul trecut;
– eleronul spate este mai înalt, dar și mai îngust;
În realizarea suspensiilor și a design-ului mașinii s-a urmărit și o mai bună repartiție a greutății, ținându-se cont de două modificări majore:
– utilizarea KERS (Kynetic Energy Recovery System – Sistemul de Recuperare a Energiei Cinetice), care permite recuperarea energiei stocate la frânări, oferind un plus de cai putere. De asemenea, cu ajutorul său se reduc și emisiile de dioxid de carbon ale mașinii, fără ca performanța acesteia să fie afectată;
– pneurile slicks, care trebuie să faciliteze depășirile;
Motorul va rămâne longitudinal, el păstrând o funcție portantă. Durata sa de viață este de 2.500 km, rotația maximă fiind de 18.000 de turații/minut.
Felipe Massa s-a declarat “puțin surprins” de talia noului monopost: “Mă așteptam ca el să fie cu adevărat mai mare, cu eleroane enorme, ca acum zece ani. Monopostul este însă mic și seamănă cu unul din Formula 3”.
Ferrari va organiza săptămâna aceasta întâlnirea sa anuală (de iarnă) la Madonna Di Campiglio. Primele teste oficiale cu noua mașină sunt prevăzute la Portimao (Portugalia), între 19 și 22 ianuarie.
Mai jos puteți (re)vedea cum arăta monopostul Ferrari în 2008 (a doua fotografie, de sus în jos) și cum se prezintă acum (prima fotografie)
Â