Mazda 3 a împlinit 10 ani

Viitorul arată bine pentru Mazda3, compania pregătindu-se să aniverseze săptămâna viitoare cel de-al zecelea an al celui mai bine vândut model al său. În urmă cu un deceniu, pe 25 iunie 2003, prima Mazda3 a ieșit de pe linia de producție de la Hofu, Japonia. Iar de atunci a continuat să sfideze convenționalul, crescând în preferințele șoferilor de pe glob și câștigând 136 de premii până în prezent.

Înglobând o combinație foarte actuală de design, performanță și calitate, varianta inițială Mazda3 a revoluționat segmenul compact la nivel global. Fiind unul dintre modelele din prima generație Zoom-Zoom, compacta sportivă a fost un succes major cu 2,2 milioane de unități vândute din prima generație.

Următorul model, lansat în 2009, a fost proiectat sub conceptul Sustainable Zoom-Zoom, strategia Mazda de construi modele mai ușoare, mai sigure și cu un consum mai redus fără a face compromisuri caracteristicilor fundamentale Mazda, de plăcere a condusului și de fiabilitate. Cea de-a doua generație Mazda3 a avut un design inspirațional și sportiv și a îmbunătățit și mai mult performanțele și manevrabilitatea, fiind în același timp mai prietenoasă cu mediul ca oricând, mulțumită tehnologiei unice i-stop, sistemul de start/stop automat cu cea mai rapidă pornire din lume.

Cel mai bine vândut automobil din Australia în 2011 și 2012

Modelul a stabilit și referințe de siguranță, integrând tehnologii de siguranță activă de ultimă oră, cum ar fi Rear Vehicle Monitoring (RVM), care a primit premiul Euro NCAP Advanced și a fost primul de acest fel din segment, și sistemul de faruri adaptive. Ulterior Mazda3 a primit cotații de siguranță de top la nivel mondial, inclusiv numărul maxim de 5 stele la Euro NCAPDin punct de vedere al popularității, a doua generație a continuat trendul primei și a contabilizat 1,4 milioane de unități vândute la nivel global până în prezent. A fost chiar cel mai bine vândut automobil din Australia în 2011 și 2012. Tot timpul Mazda3 și-a menținut fiabilitatea sinonimă cu brandul fiind spre exemplu cel mai bine cotat model în studiul J.D. Power 2011 de satisfacție a clienților din Germania, după ce a fost clasată pe primul loc în topul compactelor cu un an în urmă.

„Mazda3 a fost un succes major pentru noi și este un model de referință în gama noastră”, declară Jeff Guyton, Președinte și CEO Mazda Motor Europa. ” Întotdeauna ne-am propus să depășim așteptările clienților cu Mazda3 și avem de gând să continuăm să ridicăm ștacheta în segmentul compact, care este foarte competitiv. Privim spre un nou deceniu incitant.”

Publicat: 21 06. 2013, 12:47
Actualizat: 21 06. 2013, 12:50