Mazda 3 facelift, lansată oficial în Europa

Mazda3 este cel mai popular model din gama constructorului japonez, cu aproape 3 milioane de unități vândute global și cel mai premiat, cu 125 de distincții, dintre care se remarcă poziția de lider în topul de fiabilitate JD Power din Germania.

Facelift-ul lansat marți, care are prețuri cuprinse între 14.390 și 24.290 de euro, aduce pentru generația actuală a compactei Mazda un nivel mai ridicat de confort, o manevrabilitate crescută, dar și o experiență mai plăcută la condus. Inginerii s-au concentrat pe rafinarea experienței la volan prin armonizarea comportamentului automobilului în linie dreaptă, în viraje sau la oprire, concept supranumit Toitsu-kan. Mazda3 facelift este deja disponibilă în România și modelul poate fi achiziționat până la sfârșitul anului cu un avantaj client de 3.000 de euro, ce include reducerea de 2.000 de euro din prețul final și contravaloarea pachetului de lansare – jante de aliaj și proiectoare de ceață . În plus, modelul beneficiază de 5 ani garanție în limita a 150.000 de km.

Grila frontală în cinci puncte

Prima noutate la exteriorul Mazda3 facelift este reprezentată de grila frontală în cinci puncte, redesenată pentru un plus de dinamism. Colțurile acesteia încorporează noi faruri de ceață rotunde și o grilă frontală ce iese în evidență mai mult decât la versiunea anterioară. Toate aceste schimbări oferă un aspect mai agresiv și mai atrăgător, îmbunătățind totodată și performanțele aerodinamice, la care contribuie și materialele mai rigide folosite la proiectarea caroseriei. Modificările aduse, alături de creșterea cu 10% a suprafeței plane de sub podeaua autovehiculului au permis reducerea și mai mult a coeficienților de aerodinamică, atât pentru versiunea sedan, cât și pentru hatchback.

Suspensii îmbunătățite

Pentru a crește nivelul de confort au fost aduse îmbunătățiri suspensiilor. Acest lucru, combinat cu o caroserie mai rigidă și amortizoare optimizate contribuie la răspunsul mai prompt oferit de volan și la o ținută de drum mai bună la viteze ridicate. Spoilerul posterior pentru versiunea hatchback este mai îngust decât la modelele anterioare iar elementele reflectorizante au fost poziționate mai aproape de panourile laterale, lucru care face mașina să pară mai lată din spate. Alte noutăți la exterior includ noile jante de 17 inch și o nouă culoare denumită Autumun Bronze Mica.

Lumina ecraneleor de pe bord e albă

Îmbinarea designului și funcționalității continuă și la interiorul Mazda3 facelift. Designerii au înlocuit culoarea roșie a ecranelor de pe bord cu o nuanță de alb care face informațiile mai vizibile. În ceea ce privește materialele folosite în habitaclu, pentru toate modelele, schimbătorul de viteze a fost îmbrăcat în piele, iar zonele centrale ale scaunelor beneficiază de un nou design și de noi nuanțe. Opțional, modelul poate integra în consola centrală un sistem nou de navigație bazat pe tehnologia TomTom® și afișat pe un display generos cu touch screen de 5,8 inch. Tot la capitolul tehnologie plusează și echipamentele de conectivitate prin Bluetooth®, noul indicator de schimbare a vitezelor și sistemul audio Bose®, dotări opționale în funcție de nivelul de echipare.

Cinci motorizări disponibile

Mazda3 facelift poate fi furnizată cu una dintre cele 5 motorizări disponibile. Dintre acestea două motoare sunt diesel, de 1,6l și 116 CP, respectiv de 2,2l care pot fi oferite în derivate de 150 CP sau 185 CP și sunt conectate la cutii de viteze manuale cu 6 trepte. Acestea prezintă consumuri reduse, de până la 4,3 l/100 km. Motorizările pe benzină includ un agregat de 1,6l și 105 CP, unul de 2l DISI echipat cu sistemul i-stop și cel mai performant, care echipează versiunea MPS, de 2,3l Turbo și 260 CP. Toate motorizările respectă normele Euro V.

Elementele de siguranță Mazda3 ce au obținut scorul maxim la testul de siguranță Euro NCAP au fost păstrate și îmbunătițe pentru Mazda3 facelift. Pachetul standard de siguranță activă include ABS, EBD, asistență la frânare, TCS (sistemul de control al tracțiunii) și DSC. La acestea se adaugă indicatorul de frânare de urgență (ESS) care avertizează conducătorii din spate în cazul în care se frânează brusc, sistemul RVM, destinat monitorizării părții din spate a autovehiculului, recent premiat la Salonul Auto de la Frankfurt de anul acesta cu premiul Euro-NCAP pentru tehnologie, farurile bi-xenon adaptive și senzorii de parcare.

Siguranța pasivă este oferită de cele șase airbag-uri frontale, laterale și cortină, de tetierele ce protejează gâtul în caz de impact din spate, de pedalele deformabile și de coloana de direcție capabilă să absoarbă energia în situația unei coliziuni.

Publicat: 01 11. 2011, 21:16
Actualizat: 01 11. 2011, 21:17