Încă de la lansarea versiunii curente, Mazda6 s-a bucurat de un real succes, până la sfârșitul anului 2009 fiind vândute 281.000 de unități la nivel global, dintre care 138.000 în Europa. În doar doi ani de la lansare, Mazda6 a câștigat 32 de premii printre care și 13 trofee „Mașina anului”. Mazda6 facelift, lansată zilele acestea în Europa, dezvoltă punctele forte ale predecesorului său, cu accent pe sportivitate și plăcerea de a conduce, eficiența consumului de combustibil și rafinamentul interiorului, crescând totodată și performanțele de siguranță și mediu. Modelul este deja disponibil în România și vine însoțit și de o ofertă de finanțare valabilă până la 30 iunie, ce include o dobândă de doar 6,9% și un comision de management de 1%, în condițiile unui avans minim de 30% și o perioadă de creditare de până la 5 ani.
La exterior, Mazda6 facelift integrează noua grilă frontală a gamei iar farurile și lămpile au fost redesenate, pentru a accentua sportivitatea și identitatea premium. Aspectul atletic este completat de liniile fluide atent demarcate care traversează noua grilă, aripile și capota. În plus, au fost introduse jante noi de 17 și 18 inch mai ușoare cu un kilogram față de versiunea anterioară și cu aspect tridimensional. Gama de culori include zece nuanțe, dintre care două noi la nivelul întregii linii Mazda – Clear Water Blue Metallic și Midnight Bronze Mica și cu alte două speciale pentru acest model – Graphite Mica și Black Mica.
La interior, accentul este pus pe rafinament și confort. Calitatea este subliniată de noile materiale de bord și de noi modele de tapițerie. Comenzile sistemului de climatizare și de sunet precum și mânerele portierelor au fost încadrate de inele cromate iar o nouă nuanță de negru este folosită la finisaje. În plus, pentru o funcționalitate și o manevrabilitate crescută poziția comenzilor pe volan a fost revizuită, fiecare comandă având o singură funcție. Zgomotele resimțite în habitaclu au fost totodată reduse grație noii suspensii ce oferă stabilitate și manevrabilitate crescută.
Pentru Mazda6 facelift vor fi disponibile 6 motorizări. Noul propulsor de 2,0l DISI* pe benzină generează 155 CP și un cuplu de 195 Nm, este mai economic și mai curat producând cu 4,2% mai puține emisii decât motorul de 2,0l pe care îl înlocuiește. Transmisia automată în 5 trepte a fost adaptată pentru noul motor pe benzină, facilitând o combinație optimă a consumului și emisiile scăzute. Versiunile îmbunătățite ale motoarelor de 1,8l și 2,5l completează linia pe benzină, în timp ce motorizarea MZR-CD 2,2l, turbo diesel este disponibilă în 3 trepte de putere – de la 129 CP la 180 CP. Pentru variantele cu cele mai mari trepte de putere, turbina a fost micșorată generând astfel mai multă putere la turații mai mici.
Toate motorizările respectă normele Euro 5. Un rol important în reducerea noxelor pentru motoarele pe benzină îl are catalizatorul unic Mazda care înglobează sistemul single-nanotechnology, ce reduce cu până la 72% cantitatea necesară de metal prețios. Astfel se limitează costurile de producție și consumul de resurse naturale. În ceea ce privește motoarele diesel reducerea emisiilor este asigurată de filtrul de particule care integrează un material ceramic cu o rezistență termică ridicată, acesta reducând semnificativ timpul de regenerare.
Pentru a spori stabilitatea și confortul, Mazda6 facelift prezintă un șasiu îmbunătățit și noi elemente de siguranță. Dotările standard de siguranță pasivă includ șase airbag-uri, tetiere active și pedalier deformabil, iar cele active cuprind sistemul ABS, distribuția electronică a forței de frânare (EBD), sistemele DSC și TCS (controlul dinamic al stabilității respectiv sistemul de control al tracțiunii), ESS (sistem ce aprinde luminile de avarie la frânări bruște), și RVM (pentru monitorizarea părții din spatele autovehiculului). În premieră a fost introdusă funcția de asistență la urcare (HLA) ce va ușura plecarea din rampă. În momentul în care autovehiculul se află în rampă sistemul calculează gradul de înclinare prevenind prin frânare automată deplasarea în spate. DISI* = injecție directă cu aprindere prin scânteie
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER