McLaren – Ferrari 1-0
Ce start de sezon! Merita să te trezești la orice oră pentru a vedea prima sesiune de calificări a sezonului. Pentru cei cărora însă nu le-a sunat ceasul (sic), iată pe scurt, comportarea piloților. McLaren și Hamilton și-au asigurat pri poziție, dar vedeta zilei, cu pozițiile 2-5 este BMW, cea mai bună comportare a nemților. Ferrari este dezamăgirea, mai ales datorită neașteptatelor probleme tehnice, Raikkonen având de pe locul 16 șanse minime să salveze vreun punct, iar Massa fiind la limita prim-planului. Pentru Alonso și noul Renault s-au confirmat… coșmarurile… R28 nu este atât de tare pe cât spera el, iar Alonso și Piquet, fără controlul tracțiunii mai ales, au reale probleme. Iată mai întâi sinteza mea pentru comportările echipelor.
A CONFIRMAT: McLaren
A IMPRESIONAT: BMW
PROMIȚĂ‚TORI: Toyota, Red Bull, Torro Rosso, Williams, Honda
DEZAMĂ‚GIRI: Renault, Ferrari
1. HAMILTON McLaren
2. KUBICA BMW
O primă linie semi-surpriză. Dacă Hamilton puteam bănui că va fi acolo, Kubica este surpriza, mai ales după prima zi de antrenamente. Polonezul n-a văzut niciodată cum e să nu ai fundul unui monopost în față la start, fiind prima linie întâi pentru el. Și, mai mult, fără mică greșeală în tura cea mai rapidă, ar fi fost chiar pole-position pentru el. "Am riscat mult, dar n-a fost de ajuns. Am luat prea larg virajul 12 și am trecut peste iarba artificială. Asta m-a costat între 2 și 3 zecimi de secundă și probabil pole-position-ul", a declarat Kubica la final. Probabil fanii polonezi, la cum îi știu de exuberanți, sunt deja în delir, în Australia și acasă. Lewis a făcut legea în două din cele trei părți ale calificărilor. A avut ceva probleme cu traficul în Q1, dar lucrurile s-au rezolvat, cum spunea chiar el, când era mai important, în Q3. Hamilton e deja cu gândul doar la cursă: "Startul va fi
3. KOVALAINEN McLaren
4. MASSA Ferrari
Mult alteptata putere a celor de la Ferrari se lasă încă așteptată. Eșecul mecanic al lui Raikkonen n-a fost salvat decât parțial de Massa, locul 4 nefiind grozav. Cu atât mai mult cu cât a fost depășit de pilotul al doilea, debutant la volanul unui McLaren, Kovalainen. Massa a acuzat "traficul" 🙂 În sensul că având în Q3 mai mulți piloți chiar în față nu a putut arde suficientă benzină. Brazilianul a promis însă că poate depăși McLaren în cursă. Kovalainen a fost cel mai rapid în Q1, terminând însă al treilea și recunoscând că monopostul i-ar fi permis chiar mai mult de atât.
5. HEIDFELD BMW
6. TRULLI Toyota
Jarno Trulli a dovedit încă o dată că este unul din așii calificărilor, linia a treia fiind un rezultat bun pentru Toyota, imediat în urma celui de-al doilea BMW. Trulli e convins că putea chiar mai mult și că va arăta asta în cursă.
7. ROSBERG Williams
Williams și-a revenit după problemele din sesiunile de antrenamente de vineri, când a acuzat probleme la cutia de viteze. Iar locul 7 este promițător. Și se putea chiar mai mult. În Q2 însă Rosberg a fost incomodat de ieșirea în decor a lui Webber, care a provocat un steag roșu. Acesta l-a costat pe Rosberg un set nou de pneuri, rămânând astfel fără un set în Q3, pentru turele decisive.
8. COULTHARD Red Bull
9. VETTEL Toro Rosso
Vettel este altă supriză plăcută. În Q2 a fost chiar al șaselea, ceea ce ar fi fost un record pentru Torro Rosso. Doar o problemă la pompa de benzină la ținut însă cu al zecelea timp neputând să facă nimic în Q3, al nouălea pe grilă datorită retrogradării lui Timo Glock.
10. BARRICHELLO Honda
Honda e mulțumită cu ce a reușit, după ce sezonul de teste de iarnă a fost dezastruos și a provocat deja destule schimbări de ultimă oră la monopost. Totuși, Button, aflat două poziții mai jos, spune că putea chiar mai mult, dar a dat vina pe două greșeli ale sale.
11. ALONSO Renault
Noul Renault al lui Alonso s-a comportat mediocru. Spaniolul fost dublu campion mondial nici măcar n-a prins partea decisivă a calificărilor! Și totuși stă mai bine decât coechipierul său debutant, Nelson Piquet jr, plasat pe 21, între două Super Aguri. Alonso a dat vina pe problemele la un diferențial, promițând că altfel ar fi fost mult mai sus, lipsidu-i o zecime de secundă pentru a prinde Q3. Piquet a fost afectat de problemele la cutia de viteze de vineri, care i-au lăsat mai puțin timp la dispoziție pe circuit în prima parte a calificărilor. Insuficient pentru un debutant.
12. BUTTON Honda
13. NAKAJIMA Williams
14. GLOCK Toyota
Destul de interesant Timo Glock. A fost retrogradat cinci locuri pentru că a schimbat cutia de viteze, dar este promițător. Este primul care suferă de efectele noii reguli din 2008. Toyota a fost forțată să schimbe cutia de viteze după problemele evidente de la antrenamentele de dimineață.
15. WEBBER Red Bull
Mark Webber i-a dezamăgit pe fanii locali în repriza a doua a calificărilor, cu o sepctaculoasă ieșire cauzată de o problemă la unul din discurile de frână.
16. RAIKKONEN Ferrari
Dezastru! Nemulțumit cu setările de la antrenamente, finlandezul campion mondial a dat peste probleme mai mari în calificări. Pompa de benzină a cedat în chiar prima parte a calificărilor și i-a oprit Ferrari-ul când se apropia de pit-uri! A fost împins de mecanici până la "service", dar era prea târziu, comisarii interzicându-i să continue, deși făcuse deja un tur suficient de rapid pentru a fi prezent în Q2. Luca Baldisseri a declarat la final că mecanicii ar fi fost capabili să repare problema și să-l retrimită pe circuit, dar comisarii l-au oprit. "Asemenea lucruri se întâmplă, dar categoric nu e cel mai plăcut lucru să începi astfel un sezon", a spus Raikkonen.
17. FISCHELLA Force India
18. BOURDAIS Toro Rosso
19. SUTIL Force India
20. SATO Super Aguri
21. PIQUET Renault
22. DAVIDSON Super Aguri
Lucian LIPOVAN