Metamorfoză

Spre deosebire de Atos, cel mai mic automobil produs până nu demult de Hyundai, cel care „răspunde“ la numele i10 se prezintă cu un design ceva mai plăcut.

Proiectat pentru a cuceri piața europeană, modelul lansat miercuri seară și la București se prezintă cu două motoare suplimentare (două sunt pe benzină, din septembrie urmând a fi disponibil și cel de 1,2 litri, Kappa) și transmisie automată, dar mai ales, printr-un interior elegant, spațios (foto mic).

De altfel, i10 are cel mai mare ampatament al clasei din care face parte (2,38 m).  Iar dacă la exterior noua citadină a păstrat noua față a mașinilor Hyundai, forma „lucrată” din punct de vedere aerodinamic promite performanțe superioare, dar și un consum de carburant mai mic (motorul  CRDi înghite 4,3 litri/100 km, are o emisie de CO2 de doar 114 g/km la cei 75 cai putere).

Fiind realizată pentru deplasarea în oraș, mașina are o viteză maximă de 156-160 km/h.
 
Cumpărătorii vizați de noul i10 au fost bine determinați de constructorul sud-coreean: șoferii începători, cei care doresc să dețină o a doua sau chiar a treia mașină pentru familie și „părinții singuri” (persoane între 50 și 70 de ani, cu copii la casa lor, dar care au spiritul încă tânăr). 

Prețul versiunii de bază este de circa 7.900 de euro (1,1 SOHC 5DR), TVA-ul fiind inclus.

Publicat: 17 04. 2008, 19:10