Micuțul Rolls
Noul Opel Meriva a avut lansarea internațională la începutul
lunii mai, în orașul german Hamburg, iar ProSport s-a aflat printre
cei care au testat primele mașini ale constructorului neamț.
Pe un traseu destul de simplist am avut la dispoziție automobile cu
două tipuri de motorizări, ambele pe benzină, un 1,4 turbo 140 CP
și 1,4 turbo 120 CP. Prima versiune este suficient de puternică și
face din Meriva un partener foarte bun la drum lung. În schimb,
versiunea de 120 CP e mult mai leneșă și are cutia de viteze în
cinci trepte, față de șase, așa cum are motorul de 140 CP.
În ambele testări s-a dovedit că noul automobil creat de cei de
la Opel, în special pentru familiști, este destul de agil și
dinamic. Iar aceste proprietăți sunt ușor de descoperit și după
înfățișare. Au trecut opt ani de când constructorul german lansase
ultimul Meriva.
La 4
km/h, ușile se blochează automat
Din 2005 și până în prezent, inginerii au lucrat la noul model,
rezultând o mașină foarte flexibilă, cum nu există momentan pe
piață. Principala caracteristică a noului Meriva sunt ușile cu
deschidere opusă, precum la un Rolls-Royce, botezate sugestiv Flex
Doors, și care oferă un acces mai ușor în habitaclu. Pentru cei
care nu știu, Opel a folosit acest sistem de deschidere a ușilor
din 1925 până în 1961, mai exact până când guvernul german a
interzis acest lucru din cauza numeroaselor accidente mortale pe
care le provoca deschiderea acestor uși în mers. Rolls Royce a
reușit să înduplece legislația germană atunci când a creat Phantom.
Ce soluție a găsit Opel pentru ca ușile să nu mai poată fi deschise
în mers? Ei bine, atunci când vitezometrul indică 4 km/h, ușile se
închid automat și nu mai pot fi deschise decât în staționare.
Premiată pentru
design de Auto Bild
În privința design-ului, trebuie spus că noul model Meriva nu mai
are nimic în comun cu cel precedent. Dacă aspectul frontal și cel
posterior păstrează trăsăturile de la noul Astra și Insignia, ceea
ce nu e deloc rău, în lateral, Meriva își arată propria
personalitate. Nu degeaba revista Auto Bild i-a acordat premiul de
design pentru categoria SUV/Van/Tracțiune integrală.
2.500 de ore de muncă au dus la
rezultatul sistemului Flex Doors, portierele pe care le vedem la
Meriva
12.900 de euro este prețul de
plecare al noului Opel Meriva la noi în țară