MINI cea cu vino-ncoa’. Cum arată și ce propune noul Clubman, mașina cu aripioară de culoare roșie în rol de antenă

Uneori simți o dorință copleșitoare de a fi lângă ea. Tu o privești pe furiș, ea se face că nu te vede. Mai tragi puțin cu coada ochiului la ea, ea tot te ignoră. Te ține cu nările în vânt și te încearcă o curiozitate agitată. Te ispitește neîncetat, se răsfață și tot te simți bine în rol de victimă. Își sprijinește zâmbetul pe chipu-i simpatic și-ți clipește vesel. Pentru că MINI Cooper Clubman e ca domnișoară care-ți face viața mai frumoasă. O domnișoară cochetă cu o capacitate nebănuită de a te smulge puțin din cotidian. Sau, mai exact, din viața de șoricel cu o rezistență dincolo de firesc de a alerga pe o placă de pickup. 

Să ne imaginăm că prima întâlnire are loc într-o dimineață răcoroasă de sâmbătă. O sâmbătă de zici că-i liniște în toată lumea. O sâmbătă în care drumul ne duce, să spunem, spre Ateneul Român. E ca înviorare care dă tonul unui week-end cu sare și piper. Să povestim…

MINI Clubman e un concept inovator pentru segmentul premium al clasei compacte. Cel puțin așa zic producătorii. Și îi credem pe cuvânt. Dar pentru egalitatea de șanse, ne-am întâlnit și noi cu modelul ce are puterea de a-ți perpeli puțin sufletul. Un model cu o combinație unică de funcționalitate, caracter practic în utilizarea cotidiană și bine organizat pentru distanțele lungi. Un model cu personalitate, cu care poți rătăci fără țintă. Sau cu țintă. Până la Ateneu sau până la mareeee… depărtare de casă. Oriunde. Timp să ai. Sau bani să-ți achiziționezi cheile preferate. Căci la bordul unui MINI Clubman trăiești fiecare minut cu frenezie. Să coborâm puțin privirea.

Te lași mai întâi sedus de aspectul său exterior. Care chiar te trezește la viață! Partea frontală puternică dispune de prize de aer pentru Air Curtain ale pasajelor roților de față, în timp ce silueta este extinsă dinamic prin cele patru uși și o linie de contur a umerilor care accentuează lățimea automobilului. Nu-ți ia prea mult ca să devină ținta mângăierilor tale. O cuprinzi cu privirea și descoperi că linia acoperișului este una lungă, iar pe pavilion s-a înșurubat o aripioară cu rol de antenă, care include și o lumină de culoarea vinului roșu pentru starea sistemului de alarmă. O altă caracteristică ce-i sporește aerul misterios. E un roșu ce-ți înviorează retina la orice oră din zi. Și chiar în umbrele misterioase ale înserării MINI cea cu vino-ncoa’ poate fi scanată și din spate.

Cu poziție verticală în care nu lipsesc ușile divizate caracteristice acestui model, inscripția Clubman și stopurile orizontale integrate îi conferă lui MINI o maximă notă de eleganță. Iar când e analizată din punct de vedere al aspectului exterior, MINI Clubman impresionează și prin noutățile generate de culorile pentru caroserie: Melting Silver metalizat și Pure Burgundy metalizat, precum și acoperișul și capacele oglinzilor retrovizoare finisate în nuanțe contrastante: alb, negru sau argintiu.

Cum și de ce îți mai oferă emoții MINI? Noul Clubman e conceput cu dimensiuni mai generoase, nu doar raportat la generația precedentă, ci și la noul MINI Hatch cu cinci uși. Față de acesta are un plus de 27 de centimentri lungime, o lățime mai mare cu nouă centimetri și un ampatament extins cu 10 centimetri. Credeți că nu simte!? Doar încercați și sesizați modificările. Toate aceste schimbări generează un plus de spațiu – cinci locuri integrale – dar și asupra portbagajului al cărui volum standard de 360 de litri poate fi extins la maximum de 1.250 de litri – totul datorită spătarului rabatabil al banchetei în raport 40:20:40.

(Și) interiorul face toți banii! Iar piesa de rezistență care-ți rămâne pe globul ocular e panoul de instrumente lat – cu cadru de contur al cockpit-ului în secțiunea superioară -, tabloul de bord pe coloana de direcție și instrumentul circular central integrat armonios, cu inel luminos LED și afișaj pentru funcțiile automobilului, de infotainment, comunicare și navigație. Iar sub instrumentul central sunt repartizate panoul de control al aerului condiționat și comutatoarele, în timp ce pe consola centrală se află frâna electrică de parcare, compartimentele de stocare, două suporturi pentru pahare, controlerul MINI și cotiera.

Un aer special, ce-i transmite un stil retro, e generat de consola centrală și panourile ornamentale ale ușilor care sunt decorate cu benzi luminate. Nu benzi desenate. Dar în interiorul „CLUB-ului” poți să plonjezi în universul copilăriei sau să faci incursiuni dese cu ochii minții în tot felul de perioade ale vieții. Așa că, „Welcome in the club!” Pentru că MINI e… MINI. ȘI…

… Și dacă vrei să afli cum ai relaționa cu MINI Clubman – în orice anotimp – poți alege una dintre cele trei variante de motorizare

MINI Cooper S Clubman

  • motor pe benzină, cu patru cilindri și tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecție directă, gestiune complet variabilă a supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came)
  • capacitate: 1.998 cmc
  • putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm
  • cuplu maxim: 280 Nm la 1.250 rpm (300 Nm cu funcția Overboost)
  • accelerație (0-100 km/h): 7,2 secunde (transmisie automată: 7,1 secunde)
  • viteză maximă: 228 km.h
  • consum mediu combustibil: 6,3-6,2 l/100 km (5,9 – 5,8 l / 100 km)
  • emisii CO 2: 147-144 g/km (137-134 g/km)
  • standard emisii: EU 6

MINI Cooper Clubman

  • motor pe benzină, cu trei cilindri și tehnologie MINI Twin Power Turbo (turbocompresor, injecție directă, gestiune complet variabilă a supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came)
  • capacitate: 1.499 cmc
  • putere: 100 kW/136 CP la 4.400 rpm
  • cuplu maxim: 220 Nm la 1.250 rpm (230 Nm cu funcția Overboost)
  • accelerație (0-100 km/h): 9,1 secunde (transmisie automantă: 9,1 secunde)
  • viteză maximă: 205 km/h (205 km/h)
  • consum mediu de combustibil: 5,3 – 5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km)
  • emisii CO 2: 123-118 g/km (123-118 g/km)
  • standard emisii: EU 6

MINI Cooper D Clubman

  • motor diesel, cu patru cilindri și tehnologie MINI Twin Power Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei, injecție directă common-rail)
  • capacitate: 1.955 cmc
  • putere: 110 kW/150 CP la 4.000 rpm
  • cuplu maxim: 330 Nm l 1.750 rpm
  • accelerație (0-100 km): 8,6 secunde (transmisie automată:8,5 secunde)
  • viteză maximă: 212 km/h
  • consum mediu de combustibil: 4,4-4,1 l/100 km)
  • emisii CO2: 115-109 g/km (115-109 g/km)
  • standard emisii: EU 6

V-am trezit interesul? Trecem la alt registru. Producătorii susțin că noul Clubman oferă cel mai înalt nivel oferit vreodată de un model MINI în ceea ce privește confortul călătoriei și sentimentul „go-kart” specific mărcii, iar acestea se datorează tehnologiei suspensiei. Una de înaltă calitate – care este unică în acest segment. Noi am testat modelul în București și câțiva zeci de kilometri în afara capitalei. Voi… Puteți să vă aventurați.

Iar când ești captivat de ceva, ignori totul și încerci să descoperi noi trăsături ale mașinii. Cum ar fi: puntea față oferă suspensie cu braț simplu, cu componente nou dezvoltate integral, în timp ce puntea spate beneficiază de suspensie multibraț, optimizată special pentru acest model. Pe de altă parte, agilitatea maximă a noului MINI Clubman se datorează ecartamentului foarte lat, construcției cu masă optimizată și nivelului mare de rigiditate, în timp ce servodirecția electromecanică, cu funcție Servotronic, este o dotare standard pentru noua generație a modelului. Și uite așa sub toată vânzoleala cotidiană ce se ivește sâmbătă, spre prânz, începi să te strecori ca o tânără felină. Și începi să simți cu toată puterea că odată ce ai condus un Clubman ești contaminat iremediabil și începi să te gândești. La variante, la prețuri, la accesorizări, la părerea nevestei, a mamei, a soacrei și… chiar a cățelului. Pentru că pe bancheta din spate sau în portbagaj, ai loc berechet!

Dynamic Stability Control (DSC/control dinamic al stabilității), care include Dynamic Traction Control (DTC / funcție opimizată a DSC care permite o patinare ușoară pentru condusul dinamic sau la rularea pe suprafețe cu aderență scăzută, precum zăpada) și Electronic Differential Lock Control (EDLC/control electronic al diferențialului blocant), este disponibil standard și este completat, la MINI Cooper S Clubman, de Perrformance Control (program de funcționare al DSC care. alături de o frânare ușoară a unei roți, accelerează roata opusă de pe aceeați punte).

 

Locul ca locul, dar restul… Fiecare model are un reglaj specific al suspensiei și amortizoarelor, iar opțional se poate comanda suspensia sport și sistemul Dynamic Daper Control (control dinamic al amortizoarelor). Conform specificației standard, modelele din noua generație MINI Clubman sunt echipate cu jante din aliaj ușor, de 16 țoli sau 17 țoli (MINI Cooper S Clubman), dar pe lista de opționale se găsesc și versiuni cu dimensiuni de până la 19 țoli. Așadar, putem spune despre modelul nostru că senzația de robustețe, de putere și chiar de disciplină e sporită și de jante. Și uite așa prietena noastră are un efect de WOW asupra partenerilor de trafic și un impact puternic asupra potențialului cumpărător. Just for fun… Un prieten îmi spunea că e genul de mașină care-i arde irisul cu frumusețea ei… Și din interior.

Pentru că în interior totul e atât de real încât pare ireal. Dacă deschizi trapa, adrenalina îți pompează în vene. Fie soarele te arde cu asprime prăjindu-te în propria sudoare, fie frizura-ți devine sauvage mângăiată de rafalele de vânt șuierătoare. Și cel mai bine se pretează să asculți – asta ne-a sunat în timpane prima dată când am deschis radioul – ceva trupe new romantics: Duran Duran, Spandau Ballet. Muzica e muzică, dar tot parcă ai asculta-o în surdină pentru a nu scăpa niciun acord al șuieratului silențios al motoroului.

Pentru o setare personalizată a automobilului, poți să-ți alegi, opțional, modurile MINI Driving, care pot fi activate prin intermediul unui comutator rotativ aflat la baza schimbătorului. Astfel, șoferul poate opta pentru unul dintre cele trei moduri: MID, Sport și Green. Acestea au capacitatea de a influența curbele caracteristice ale accelerației și direcției, dinamica schimbării treptelor cu transmisia Steptronic și controlul dinamic al amortizoarelor. În combinație cu transmisia Steptronic, modul Green include funcția „coasting” (mers liber, cu decuplarea automat[ a motorului de la transmisie la ridicarea accelerației pentru un consum minim).

Structura caroseriei a fost optimizată din punct de vedere al masei și pentru a oferi mai multă rezistență în caz de accident

Din punct de vedere al siguranței, noul MINI Clubman oferă un nivel superior față de generația anterioară. Structura caroseriei a fost optimizată din punct de vedere al masei și pentru a oferi mai multă rezistență în caz de accident. Dotările standard de siguranță includ airbaguri frontale și laterale, airbaguri cortină laterale, centrul de siguranță automate cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, pretensionare și limitator adaptiv al forței pentru locurile din față. Sisstem de prindere Isofic a scaunelor de copii pentru locurile din spate – opțional pentru locul pasagerului din față – și afișaj al presiunii în pneuri.

Noua MINI Clubman vine și cu o gamă largă de sisteme inovatoare de asistare a conducătorului: MINI Head-Up Display, Parking Assistant, cameră pentru mers înapoi și Driving Assistant ce include tempomat activ bazat pe cameră video, avertizare în caz de coliziune și pentru pietoni cu funcție de frânare inițială, asistare a fazei lungi și detectare a indicatoarelor rutiere. Nivelul ridicat al echipării standard include dotări precum aer condiționat,radio cu interfață USB și conector de sunet AUX-IN, facilitate hands-free pentru conectarea telefonului prin Bluetooth, senzor de ploaie și lumini, frână de parcare operată electric.

DIMENSIUNI EXTERIOARE

  • Lungime: 4.253 mm
  • Lățime: 1.800 mm
  • Înălțime: 1.441 mm
  • Ampatament: 2.670 mm

În premieră, elementele de personalizare MINI Yours aduc rame ale ușilor luminate în spate, iar sistemul de alarmă include lumină LED de culoare roșie integrată în aripioara cu rol de antenă

De ce ar fi MINI Clubman mașina visurilor tale? Să vedem alte argumente pentru care modelul ți-ar suci mințile. Și din perspectiva tehnologiei de iluminare, noul Clubman oferă o variantă opțională inovatoare. Cum ar fi: faruri LED ce includ lumini de zi LED, dar și stopuri LED. Noul model dispune de distribuție adaptivă a luminii și de semnalizatoare cu LED-uri, tehnologie care este prezentă și la proiectoarele de ceață. În funcție de fiecare model, pachetul MINI Excitement include lumini LED pentru interior ambientale, precum și proiecție nouă a logoului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducătorului atunci când se deschide și se închide automobilul. Un detaliu care te face să te gândești spre ce noi surprize se mai îndreaptă producătorii auto. În orice direcție i-ar purta pașii, accesoriile pun întotdeauna noile apariții într-o lumină nu bună. Foarte bună!

În premieră, elementele de personalizare MINI Yours aduc rame ale ușilor luminate în spate, iar sistemul de alarmă include lumină LED de culoare roșie integrată în aripioara cu rol de antenă. Noul MINI Clubman oferă și o gamă vastă de opțiuni pentru un nivel înbunătățit al confortului și al funcționalității: scaune reglabile electrice cu funcție de memorie pentru conducător – o premieră MINI – precum și scaune sport John Cooper Worls, pachet Comfort Access exclusiv pentru MINI Clubman cu deschidere non-contact a ușilor divizate (comandă de deschdiere se face printr-un gest cu piciorul), aer condiționat cu control pe două zone, scaune încălzite. acoperiș din sticlă operat electric, oglinzi retrovizopare operate electric (încălzire și rabatare), volan mutifuncțional, sistem de încărcare cu spătere al banchetei rabatbil în raport 40:20:40, crlig de tractare, sistem de navigație MINI Profeessional, radio MINI Visual Boost și sistem de sonorizare Harman Kardon hi-fi.

Gama vastă de opțiuni pentru personalizarea interiorului și a exteriorului include: kit aerodinamic John Cooper Works, extgerior Chrome Line, șine pentu acoperiș, selecție vastă a tipurilor de scaune, suprafețe decorative și culori pentru interior, precum și opțiuni exclusive de accesorii John Cooper Works și MINI Yours.

Prin MINI Connected se oferă oportunitatea de extindere continuă a funcțiilor de infotainment prin integrarea continuă ade aplicații noi în automobil prin ointermediul unui smartphoine. În prezent sunt oferite funcții de MINI exclusive precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement și MINIMALIUSM Analyser, MINI Connected XL Journey Mate, conexiune online care permite utilizarea rețelleor de socializare precum Twitter, foursquare și Glympse, dar și recepția fluxurilor RSSde știri și  programelor de enternainment.

Din stolul de informații oferite, poate că ceva v-a făcut să aveți o strălucire a satisfacție în privire. Poate ceva sau poate totul. Cert e că singura vină a mașinii prezentate e farmecul ei. Dacă ai condus-o o dată, dimineața spre Ateneu sau pe înserate spre casă, riști ca iubirea pentru ea să se eternizeze.

Uneori simți o dorință copleșitoare de a fi lângă ea. Tu o privești pe furiș, ea se face că nu te vede. Mai tragi puțin cu coada ochiului la ea, ea tot te ignoră. Te ține cu nările în vânt și te încearcă o curiozitate agitată. Te ispitește neîncetat, se răsfață și tot te simți bine în rol de victimă. Își sprijinește zâmbetul pe chipu-i simpatic și-ți clipește vesel. Pentru că MINI Cooper Clubman e ca domnișoară care-ți face viața mai frumoasă. O domnișoară cochetă cu o capacitate nebănuită de a te smulge puțin din cotidian. Sau, mai exact, din viața de șoricel cu o rezistență dincolo de firesc de a alerga pe o placă de pickup.

PREȚURI MINI CLUBMAN (Lista de prețuri martie 2016)

  • MINI One 22.620 euro
  • MINI Cooper 24.300 euro
  • MINI Cooper S ALL 4 30.480 euro
  • MINI One D 24.900 euro
  • MINI Cooper D 26.820 euro
  • MINI Cooper SD 30.360 euro
  • MINI Cooper SD ALL 4 34.020 euro

Publicat: 03 07. 2016, 19:55
Actualizat: 04 07. 2016, 16:22