Nu-i deloc ușor să faci dintr-un Mini un SUV. Countryman, cel mai proaspăt model Mini, nu este chiar un SUV, ci un… mini SUV, dar față de celelalte modele Mini este cât un „mega” SUV. Suficient ca să împartă fanii în două.
Indiferent dacă îți place sau nu noul Mini, remarci încă de la primii metri că lumea întoarce în continuare capul după el. Cu atât mai mult cu cât, deși e lansat de două luni în România, nu-l vezi pe la toate colțurile, ca alte mașini „de fițe”. Countryman are în continuare farmecul acela special al Mini, de a face ca totul să pară vechi sau demodat în jurul său. Pentru unii însă nu e suficient. Cârcotașii spun că nu poți face o mașină mare doar redimensionând modelul mic, trăgându-l de colțuri ca în Photoshop. Rămâne probabil o chestiune de gusturi, dar și, evident, o mașină care nu-ți rămâne indiferentă, ca atâtea altele, ci declanșează ceva în tine. Pozitiv sau negativ.
Revine în WRC
Countryman vine cu cel puțin patru premiere importante pentru marca Mini. Este primul model care dispune și de tracțiune integrală, primul care are patru uși, are în premieră o deschidere largă a haionului și este, tot pentru prima oară, mai lung de patru metri.
Important pentru fani, Mini Countryman marchează și revenirea mărcii în Campionatul Mondial de Raliuri. Din 2011, modelul WRC dezvoltat de Prodrive continuă o tradiție importantă, de 40 de ani, cu victorii în Raliul Monte Carlo și Raliul Marii Britanii. Cei care nu se vor mulțumi să-l privească la televizor sunt probabil cei care considerau clasicul Mini prea mic. Acum, aceștia au patru uși și un portbagaj în care chiar poți să pui, mai concret, 350 de litri. Iar designul păstrează stilul mărcii, fie că-ți place sau nu. Și la exterior, și la interior.
Într-o lume în care copiatul este la ordinea zilei, Mini rămâne unicat, fie că vorbim despre faruri, stopuri, cadranele de pe bord sau accesoriile din interior, ca suportul de ochelari sau de telefon. Poziția șoferului este nouă, evident mai sus, vizibilitatea mai bună, în timp ce motorul păstrează tradiția mărcii. N-ai nicio emoție în depășiri, iar consumul e rezonabil. Am remarcat doar suspensia destul de dură. Dacă pe drumurile bune sau autostrăzi e impecabilă, prima crăpătură, ca să nu mai vorbim de groapă, o simți de-ți vine să plângi împreună cu mașina.
De la 21.000 de euro în sus
Dacă te-ai hotărât să-l cumperi, mai trebuie să-ți verifici conturile. Mini păstrează tradiția și la preț. Cel mai ieftin Countryman costă 21.142 de euro, cu motorul de 98 de CP, în timp ce maximul merge până la 29.884 pentru Cooper S All4, motorizarea de 184 de CP și tracțiune integrală. Cu (nenumăratele) opționale, poate ajunge la 35.000 de euro. Se spune că Mary Quant, creatoarea fustelor mini, a fost inspirată să-și boteze creațiile de automobilul celebru pentru stilul minimalist
Printre proprietarii celebri de Mini se numără membrii trupei Beatles, Paul Newman, Charles Aznavour, Enzo Ferrari și Brigitte Bardot
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER