Mini la maxim
Nu-i deloc ușor să faci dintr-un Mini un SUV. Countryman, cel
mai proaspăt model Mini, nu este chiar un SUV, ci un… mini SUV, dar
față de celelalte modele Mini este cât un „mega” SUV. Suficient ca
să împartă fanii în două.
Indiferent dacă îți place sau nu noul Mini, remarci încă de la
primii metri că lumea întoarce în continuare capul după el. Cu atât
mai mult cu cât, deși e lansat de două luni în România, nu-l vezi
pe la toate colțurile, ca alte mașini „de fițe”. Countryman are în
continuare farmecul acela special al Mini, de a face ca totul să
pară vechi sau demodat în jurul său. Pentru unii însă nu e
suficient. Cârcotașii spun că nu poți face o mașină mare doar
redimensionând modelul mic, trăgându-l de colțuri ca în Photoshop.
Rămâne probabil o chestiune de gusturi, dar și, evident, o mașină
care nu-ți rămâne indiferentă, ca atâtea altele, ci declanșează
ceva în tine. Pozitiv sau negativ.
Revine în
WRC
Countryman vine cu cel puțin patru premiere importante pentru marca
Mini. Este primul model care dispune și de tracțiune integrală,
primul care are patru uși, are în premieră o deschidere largă a
haionului și este, tot pentru prima oară, mai lung de patru
metri.
Important pentru fani, Mini Countryman marchează și revenirea
mărcii în Campionatul Mondial de Raliuri. Din 2011, modelul WRC
dezvoltat de Prodrive continuă o tradiție importantă, de 40 de ani,
cu victorii în Raliul Monte Carlo și Raliul Marii Britanii. Cei
care nu se vor mulțumi să-l privească la televizor sunt probabil
cei care considerau clasicul Mini prea mic. Acum, aceștia au patru
uși și un portbagaj în care chiar poți să pui, mai concret, 350 de
litri. Iar designul păstrează stilul mărcii, fie că-ți place sau
nu. Și la exterior, și la interior.
Într-o lume în care copiatul este la ordinea zilei, Mini rămâne
unicat, fie că vorbim despre faruri, stopuri, cadranele de pe bord
sau accesoriile din interior, ca suportul de ochelari sau de
telefon. Poziția șoferului este nouă, evident mai sus,
vizibilitatea mai bună, în timp ce motorul păstrează tradiția
mărcii. N-ai nicio emoție în depășiri, iar consumul e rezonabil. Am
remarcat doar suspensia destul de dură. Dacă pe drumurile bune sau
autostrăzi e impecabilă, prima crăpătură, ca să nu mai vorbim de
groapă, o simți de-ți vine să plângi împreună cu mașina.
De la
21.000 de euro în sus
Dacă te-ai hotărât să-l cumperi, mai trebuie să-ți verifici
conturile. Mini păstrează tradiția și la preț. Cel mai ieftin
Countryman costă 21.142 de euro, cu motorul de 98 de CP, în timp ce
maximul merge până la 29.884 pentru Cooper S All4, motorizarea de
184 de CP și tracțiune integrală. Cu (nenumăratele) opționale,
poate ajunge la 35.000 de euro.
Se spune că Mary Quant, creatoarea fustelor mini, a fost inspirată
să-și boteze creațiile de automobilul celebru pentru stilul
minimalist
Printre proprietarii celebri de Mini se numără membrii trupei
Beatles, Paul Newman, Charles Aznavour, Enzo Ferrari și Brigitte
Bardot