Constructorii japonezi au scris istorie în segmentul off-road, iar modele precum Toyota Land Cruiser, Suzuki Samurai, Isuzu Trooper sau Mitsubishi Pajero sunt cunoscute pentru performanțe pe teren accidentat.
Deși SUV-urile sunt cele mai căutate modele de pe piață în acest moment, majoritatea modelelor puse la dispoziție de constructori oferă tracțiune integrală doar contracost, sau ea lipsește cu desăvârșire, nefiind un criteriu eliminator pentru majoritate clienților. Eclipse a fost un model definitoriu pentru japonezi în anii ’90, dar sub formă de coupe, însă cererea de SUV-uri a însemnat și o transformare a formei care însoțește numele consacrat.
Prin Eclipse Cross, cei de la Mitsubishi oferă un SUV cu aspect modern și dimensiuni de oraș, transmisie automată și suficiente tehnologii de asistență astfel încât viața șoferului să fie ușoară. În același timp au introdus o gardă la sol ridicată și tracțiune integrală inteligentă. Oferit cu o singură motorizare pe benzină, de 1,5 litri cu turbină, care produce 163 de cai-putere și oferă un cuplu de 250 Nm, Eclipse Cross are performanțe dinamice bune pentru un SUV de 1425 de kilograme, atingând 100km/oră în 9,8 secunde și o viteză maximă de 200 km/oră.
Un design tipic japonez, fără trăsături europene
Forma este tipic japoneză, cu multe linii ascuțite. Formele fluide europene nu au loc pe noul Eclipse Cross. Designul exterior este modern, însă această abordare nu se regăseștea neapărat și la interior. Nu vorbim de lipsuri, ci de dispunere. Exteriorul este sinergie de metal, plastic și elemente de aluminiu, cu proiectoare imense plasate în față și stopuri înalte care se prelungesc sub forma unei dungi subțiri de-a lungul lunetei.
Împărțită în 2 bucăți, cu zona superioară prevăzută cu ștergător, luneta necesită obișnuință. Nu cred că apreciază cineva dunga neagă poziționată fix în centrul lunetei, însă este o chestiune subiectivă. Pe plafon găsim o trapă panoramică cu două zone, sau mai degrabă o trapă pentru cei din față și una pentru cei din spate.
Display tactil de 7 inchi și touchpad, însă latura practică nu a dispărut
Dacă exteriorul este orientat spre oraș, interiorul este invers. Tehnologia modernă este prezentă, însă poziționarea este atipică, în scări, mergând în jos spre interior. Ecranul tactil de 7 inchi este poziționat sus, așa cum trebuie. Sistemul de operare este simplu și intuitiv. Oferă o bună conectivitate pentru telefonul mobil, prin Android Auto și Apple Carplay. Sistemul de infotainment poate fi utilizat și printr-un dispozitiv mai rar întâlnit: un touchpad pătrat cu funcție de confirmare a alegerii la apăsare, înrămat în dreapta manetei schimbătorului. Utilizarea e simplă, însă din cauza marginii tinde să acumuleze praf.
Se remarcă îmbinarea laturii moderne cu cea practică: avem funcție Autohold pentru transmisia automată, padele de aluminiu la volan, control vocal, frână de mână prin buton, display color între cadrane, asistent de menținere a benzii, asistent la coliziune, avertizare de trafic pentru marșarier, head-up display color, locuri încălzite în spate, sistem de sunet Rockford Fosgate cu 6 difuzoare și subwoofer în portbagaj și cameră pentru mersul înapoi.
În completare vine latura practică: butoane de încălzire pentru scaune – mari, proeminente și solide, indicator luminor pentru centurile pasagerilor prezenți pus în mijlocul bordului, tracțiunea integrală inteligentă, oglinzi laterale imense, butoane mari și nearătoase tipice SUV-urilor mai vechi pentru funcția ECO și volanul încălzit, capacul prizei de 12 volți din plastic simplu, și două mufe USB poziționate foarte practic. Totodată, ca să ne dovedească că deși arată ca un SUV de oraș poate face față cu succes și pe drumurile accidentate, Mitsubishi a prevăzut Eclipse Cross și cu sistem inteligent 4×4 SAWC (Super All Wheel Control), sistem de control al stabilității și tracțiunii și Hill Start Assist.
Mitsubishi a prevăzut Eclipse Cross și cu sistem inteligent 4×4 SAWC (Super All Wheel Control), sistem de control al stabilității și tracțiunii și Hill Start Assist.
Practic și rapid în oraș, dar și cu sistem inteligent 4×4
În oraș, modelul Eclipse Cross se remarcă printr-o manevrabilitate sporită și o suspensie ajustată către un parcurs confortabil. Aceasta este starea lui naturală. Chiar dacă oferă posibilități 4×4, mediul lui potrivit este orașul. Propulsorul de 163 de cai-putere este suficient de puternic. Cine vrea să reducă consumul de benzină poate folosi modul Eco.
Diferența simțită la buzunar nu este foarte mare, însă există, dar performanțele dinamice vor fi destul de afectate. Poziția înaltă la volan asigură o vizibilitate bună, asistenții sunt la post și te avertizează asupra unghiului mort și posibile pericole. Chiar dacă spatele este ridicat, iar luneta necesită obișnuință, camera de marșarier e la datorie și ajută foarte mult. Stabilitatea este bună, însă faptul că Eclipse Cross este setată pentru un parcurs comfortabil se simte în viraje.
Mitsubishi Eclipse Cross este o alternativă potrivită pentru fanii designului japonez care vor să se remarce în oraș, dar și să surprindă în afara lui.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER