Mobilitate urbană cu dor de ducă
Pentru șoferii români, scuter înseamnă o mașinărie pe două roți, de mici dimensiuni, cu sunet enervant, deseori colantată cu însemnele vreunei firme de livrat pizza la domiciliu și care este condusă de câte un tip care nu respectă nicio regulă de circulație. Din fericire, pentru BMW scuterul înseamnă altceva. Înseamnă mobilitate urbană la cel mai înalt nivel de confort. Din acest motiv s-a născut BMW C650 GT, un maxi-scuter aflat exact la granița între un simplu scuter și o motocicletă de… touring.
Motor de 650 CMC și 60 de cai putere
Și pentru că în paginile ProSport apar doar materiale verificate, ne-am „jucat” cu un astfel de model BMW timp de câteva zile. Prima impresie este că avem sub noi mai mult de două roți. Deși e un „atelaj” voluminos, C650 GT are un echilibru perfect, lucru extrem de folositor atunci când oprești violent la un semafor lângă o limuzină pe care nu ți-ai dori să o „încrustezi” cu propria vopsea.
Puternic pentru un scuter datorită motorului în doi cilindri de 650 cmc care dezvoltă 60 de cai putere, BMW-ul uimește prin manevrabilitate. E mai mult decât OK dacă te dai jos de pe o motocicletă și te sui pe el, mai că nu ai sesiza diferența sau lipsa puterii. Și tot în oraș ai nevoie de frâne. Unele bune, așa cum are C650 GT, cu ABS standard, firește. Scuterul îngheață când acționezi ambele frâne, iar de vizibilitate în trafic se ocupă sistemul de luminat pentru zi cu LED. Bun! Ne-am lămurit că în oraș e totul bine, parcă ne trebuie o altă provocare.
Scuter? Sigur nu e motocicletă?
Curiozitatea mare este legată de aspectul extraurban. Știm, nu ar fi cazul la un scuter normal, dar formele, dotările și puterea BMW-ului în cauză ne-au stârnit. Astfel, după reglarea parbrizului din butonul de pe mâner pentru protejarea de vânt, am acționat încălzirea în mânere și în scaune și dă-i! Autostrada Soarelui cu întoarcere pe la Drajna. Ce scuter, domnule!? Demaraj uimitor, viteză maximă de 175 km/h și un consum la viteză legală ce se învârte în jurul lui 4,4-4,6 litri la sută.
Conforabil, poziție de condus lejeră și o disponibilitate uimitoare de aplecare în curbe. Mai mult, sub șa este destul spațiu pentru bagaje, încap cu ușurință două căști. Singurul inconvenient? Zgomotul mare al evacuărilor la viteze ce le depășesc pe cele legale. Altfel, pentru cine vede motocicleta ca pe ceva prea incomod, riscant sau… inutil există o variantă: BMW C650 GT.