În octombrie 2022, Elon Musk a asigurat investitorii că Tesla va produce 50.000 de TIR-uri Tesla Semi până în 2024.
Cu toate acestea, realitatea s-a derulat cu totul altfel, deoarece producția Tesla Semi a fost afectată de întârzieri spre frustrarea clienților. În total, Tesla a produs sub 200 de TIR-uri de când prototipul a fost prezentat la sfârșitul anului 2017.
Această cifră, 200, include și flota proprie a Tesla, fiind aproximativ o sută de camioane care efectuează curse de testare.
Inițial, Tesla și-a propus ca Semi să intre în producție cel târziu în anul 2019, dar abia la finalul anului 2022, compania a dezvăluit mult așteptatul TIR Semi. O instalație de producție de mare volum pentru Semi este în prezent în construcție la Giga Nevada, iar primul set de vehicule este așteptat să iasă de pe linia de producție la sfârșitul anului 2025. Pentru clienții externi, livrările sunt programate să înceapă în 2026, după cum a confirmat directorul executiv al Tesla, Lars Moravy.
Întârzierea a lăsat mulți clienți, inclusiv giganți din industrie precum Pepsi, într-o poziție dificilă. Pepsi, unul dintre puținii care au primit Tesla Semi, are în prezent 36 de TIR-uri implementate în flota sa, cu planuri de a se extinde la 86 de vehicule Semi în curând.
Cu toate acestea, alți clienți, precum ASKO Norway, s-au confruntat, de asemenea, cu așteptări lungi.
Svein Sollie, directorul de transport de la ASKO Norway, și-a exprimat nemulțumirea, menționând că, în ciuda faptului că au depus un depozit pentru 10 TIR-uri Semi în 2017, nu au primit niciunul.
„Nu suntem mulțumiți de situația de la Tesla. (Au trecut) aproape șapte ani, este o perioadă lungă de așteptare”, a remarcat Sollie pentru Reuters, potrivit Benziga.com.
UPS, un alt client important, a rezervat 125 de Tesla Semi în 2017. Un purtător de cuvânt al gigantului de livrare a declarat că se lucrează îndeaproape cu Tesla „pentru a stabili o dată la care să luăm în primire TIR-urile”, dar nu a oferit mai multe detalii. Există, de asemenea, noutăți în ceea ce privește prețul unui TIR. La lansare, Tesla a stabilit prețul pentru versiunea cu autonomie de 500 de mile a TIR-ului Semi la 180.000 de dolari, iar versiunea de 300 de mile la 150.000 de dolari.
Administrația metropolitană de gestionare a calității aerului din Sacramento a oferit o subvenție de 4,5 milioane de dolari companiei Pepsi pentru a cumpăra 18 TIR-uri Tesla Semi. Această garanție a făcut parte din inițiativa agenției de a promova adoptarea vehiculelor electrice.
Cu toate acestea, acest lucru înseamnă, de asemenea, că Pepsi a cumpărat camioanele cu 250.000 de dolari bucata, ceea ce face ca prețul plătit de companie cu ajutorul subvenției acordate, să fie cu aproximativ 40% mai mare decât prețul anunțat inițial pentru versiunea cu autonomie mai mare a camionului.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER