MyLink urcă Aveo în categorie! Noul sistem de infotainment își găsește din ce în ce mai greu rival în clasă
ProSport a făcut un test cu noul Aveo – motor de 1,3 litri, 95 de cai putere – mașină pe care este instalat sistemul MyLink
Recunoaștem în fața oglinzii sau nu, unul dintre principalele criterii după care ne alegem o mașină este cel al frumuseții.
Într-o perioadă în care noile apariții în ceea ce privește segmentul de lux se afișează cu forme ce par să fi abandonat definitiv linia dreaptă, lupta pentru găsirea unui design demn și plăcut, dar fără costuri extraordinare, este tot mai mare. În tot acest context, Chevrolet a reușit să iasă pe piață cu o mașină frumoasă și, din câte se pare, performantă! E clar, fără să fie o noutate acum, la finalul lui iulie 2013, noul Aveo arată ca o mașină pe care o visezi de mic, despre care te lauzi la 12 ani că ai auzit că „bagă 200″ și pe care ți-o pui wallpaper pe primul smartphone cumpărat. Vom discuta despre noul Aveo cu motor diesel de 1,3 litri, mașină dotată cu sistemul MyLink, soluția de infotainment aleasă de producătorul american de automobile.
Aveo și-a luat hainele de bad boy
Primul contact cu mașina, atunci când o întâmpini frontal, este cu adevărat impresionant. În special pentru posesorii modelului de până prin 2009, cel care, să recunoaștem, suferea uriaș la capitolul estetic, lăsând impresia că a fost desenat de niște studenți a căror principală grijă a fost să treacă anul, nu să ia bursă. Era fadă, cu alte cuvinte. Fără sare și piper. Și fără toate celelalte „condimente” presărate acum în înfățișarea noului Chevy Aveo.
Revenind, din față iei contact cu farurile duble cu ornamente cromate, aspect preluat de la motociclete. Și ce e mai frumos în lumea asta decât privirea pe care ți-o aruncă o motocicletă sport? Look-ul este agresiv, îți spune că nu mai ești în sedanul liniștit care te duce din punctul A în punctul B, ci îți transmite că pe drumul spre „B” poți atrage niște priviri și poți face slalom, urmărit de elicopterele poliției, în căutarea unei vopsitorii auto din care să ieși fără teama că vei fi recunoscut din nou. Ok, e ilegal și e din GTA, dar asta e senzația. Serios!
Cum sună 4,3 l/100km?
Modelul testat a fost dotat cu motor de 1,3 liti care dezvoltă 95 de cai putere la 4000 de rotații pe minut. Este un propulsor excelent pentru acest tip de mașină, un compromis reușit între performanță și eficiență. Concret, în lungul drum prin România pe care l-am făcut în încercarea de a ne lămuri ce poate Aveo, am obținut un consum de 4,3 litri la suta de kilometri, cifră ce putea fi mult mai mică dacă nu mergeam relaxați de gândul că motorina e plătită de ziar.
În oraș, în condiții de București aglomerat, sistemul start/stop a ajutat la obținerea unui 6,3 l/100km, cifră la care visează mulți, de la taximetriștii de pe Logan până la posesorii de Opel Astra 1,4 din 2008 care consumă de parcă ar fi fost conceput la Molsheim (n.r. – frustrări personale). La reducerea cifrei de consum contribuie, pe lângă transmisia manuală cu șase trepte, și un indicator care afisează momentele optime pentru schimbarea vitezei.
Siguranța e marele plus
Și pentru că tot deschisesem subiectul imaginii nu tocmai plăcute pe care au lăsat-o, la unele capitole, vechile modele Aveo, trebuie să mai subliniem un mare plus cu care vine varianta nouă. Noul Aveo a primit cinci stele din cinci la testele de siguranță EuroNCAP, asta datorită celor șase airbaguri cu care vine în echiparea standard. Tot standard, cumpărătorii de Aveo mai primesc ABS cu asistență la frânare și controlul electronic al stabilității, adica ESC.
Tot la capitolul siguranță rămânem dacă pomenim și despre faptul că cei de la Chevrolet se laudă că, în cazul unui accident, plafonul Aveo este proiectat să suporte o greutate de 4,2 ori mai mare decât greutatea efectivă a mașinii. Adică, în nefericitul caz al unei răsturnări nu veți păți nimic dacă nu veți avea ghinionul să mai pice peste voi încă trei Aveo și un pian.
Cum se conduce
Aveo 1,3 diesel pare un pic prea „țâfnoasă” în oraș. Poate pentru că eram nerăbdători de mers la drum lung sau poate din pricina traficului nebun din București, dar plecările de la semafor par greu de realizat fără ca Sprite-ul din cutie să nu sară pe afară. Dar poate că avantajele pe care le oferă un astfel de motor nu sunt sesizabile într-un oraș în care 50 km/h este o viteză cu care nu te întâlnești când e soarele pe cer.
Ei bine, lucrurile se schimbă la întâlnirea indicatorului în care „București” este tăiat pe diagonală de o dungă roșie. 95 de cai la 4000 de ture oferă o putere suficientă pentru a depăși în condiții de siguranță, motorul diesel de 1,3 litri pare că merge în ciuda benzinarilor (peste 6 lei litrul de motorină!!! Până când?), iar nivelul de zgomot produs de propulsor este ținut în parametri decenți, cel puțin pentru gusturile noastre. Ba mai mult, am putea preciza că zgomotul mai serios este cel de rulare, de la contactul pneurilor cu asfaltul.
Scaunele, cu diverse reglaje, nu sunt concepute neapărat pentru turul țării, așa cum am făcut noi, dar nici nu ne-au schilodit după 1000 de kilometri în 18 ore. Totuși, ceea ce este cu adevărat de semnalat, este interiorul cu care „lucrează” șoferul. Adică partea din spatele volanului și consola centrală, acolo unde găsim obiectul acestui material jurnalistic: sistemul de infotainment MyLink.
MyLink, copilotul perfect!
Chevrolet vine cu un sistem interesant în ceea ce privește posibilitatea de entertainment combinată cu funcțiile pe care nicio mașină fabricată în 2013 nu ar trebui să le rateze de pe lista cu dotări, fie ele și opționale. Concret, legătura dintre șofer și MyLink se face cu ajutorul unui bine proporționat și excelent amplasat ecran tactil color cu dimensiunea de 7 inci. Butoane fizice nu există, singurele „chestii” de apăsat permanente sunt săgețile de volum, butonul de pornit/oprit și cel de home, adică acasă, adică revenirea la ecranul de bază. MyLink încorporează opțiunile cele mai folosite de un șofer și oferă acces facil la informații. Dar să discutăm la modul concret.
Audio
Primul meniu de pe ecranul „home” este și cel care ne-a plăcut nouă cel mai mult. Asta pentru că băieții de la departamentul de „faceți ceva să distrați clienții” din cadrul Chevrolet par să fie ancorați în realitatea anului 2013 mult mai bine decât unii dintre colegii lor de la companii producătoare de autoturisme cu preț de pornire dublu. De ce îi lăudăm atât? Pentru că la capitolul conectivitate, Aveo cu MyLink se poate lega de un iPhone 4 (cică trebuie iOS peste 6.0) prin USB, mufă jack 3.5 sau bluetooth! Sau, ca să ne lăsăm imaginația să zburde, putem conecta un iPhone prin bluetooth, un iPod (sau orice alt dispozitiv care stochează muzică, că nu ne-a dat Apple bani să-i promovăm) prin mufa jack 3.5 și un stick de memorie cu filme pe USB. Minunat sau cum?!
Imagini și filme
Pentru locuitorii din orașele civilizate ale României, faptul că pot urmări filme pe un ecran de 7 inchi chiar în mașină poate că nu e apreciat așa cum ar trebui să fie. Însă pentru cei din București, făpturi care s-au născut în mașină si care blochează cu o insistență demnă de o cauză mai bună strazile în fiecare dimineață, un episod din „Game of Thrones” pe Magheru în momentul în care nu se mișcă nimic nu are cum să nu fie o binecuvântare. Acest meniu permite rularea de filme și vizualizarea de poze, toate importate prin oricare dintre cele trei metode enumerate mai devreme.
Telefon
Poate singurul lucru unde am avea ceva negativ de comentat. E drept, funcția asta își face treaba, e ajutată și de către comenzile de pe volan, se aude bine în mașină, dar are o problemă supărătoare. Am fi preferat ca în momentul în care căutăm un număr în agendă, iar totul se petrece pe Dealul Negru, înainte de o curbă deosebit de periculoasă, să nu fim nevoiți să tastăm numele destinatarului în sistemul qwerty. Asta nu prea e 2013, nu?
Link smartphone
Nu l-am folosit, cunoaștem România și nu avem nevoie de recomandări cu privire la benzinăriile din apropiere, restaurante sau hoteluri.
Setări
Merită menționat faptul că MyLink are cel mai user-friendly sistem de setări pe care noi l-am întâlnit până acum. Și, dacă schimbați sub formă de glumă limba din română în persană, nu e nevoie de manualul mașinii pentru a reveni la setările de bază, totul e foarte intuitiv.
GPS
Navigația pe sistemul MyLink se poate asigura prin aplicația BringGO. În App Store, varianta pentru estul Europei costa 0,89 dolari și arată foarte bine, având toate funcțiile pe care le are un GPS produs de o companie specializată. Nu l-am testat acum, l-am testat în primăvara lui 2013 în Croația, la lansarea modelului Chevrolet Trax, și ne-a impresionat.
Prețuri care înlătură concurența
În concluzie, Aveo 1,3 diesel dotat cu MyLink este o mașină excelentă pentru România. Pe site-ul Chevrolet România varianta LS pleacă de la 11.820 euro, iar cea de top, adică LTZ +, de la 16.260 de euro, adică bani cu care e destul de dificil să te orientezi către altă mașină care să ofere aceleași lucruri, atât din punct de vedere al performanțelor, cât și în ceea ce privește dotările. După 1750 de kilometri făcuți pe drumurile patriei, putem trage o concluzei în cunoștință de cauză, iar aceasta este: Chevrolet Aveo 1,3 diesel merită banii, iar sistemul MyLink (plus 400 de euro) face intrarea modelelor producătorului american în lumea bună.
SPECIFICAȚII TEHNICE ALE MODELULUI TESTAT
Motor: 1248 cmc, diesel, 4 cilindri în linie
Putere: 95 de cai la 4000 rpm
Cuplu maxim: 210 Nm la 1750 rpm
Transmisie: manuală cu 6 trepte
Viteză maximă: 174 km/h
Demaraj 0-100 km/h: 12,6 secunde