FIA a anunțat joi că a extins lungimea porțiunii de circuit în care se poate folosi aripa spate mobilă, de la 600 la 860 de metri, pe linia dreaptă din zona boxelor circuitului Albert Park din Melbourne, care va găzdui debutul sezonului de Formula 1, ceea ce a produs nemulțumirea echipelor.
Vineri, de la ora locală 12.30 (03.30 ora României), sunt programate antrenamentele Marelui Premiu al Australiei, etapa de debut a Campionatul Mondial de Formula 1. Cu numai o zi înainte, FIA a informat echipele că zona de acțiune a aripii spate mobile, ce are rolul de a facilita depășirile, se extinde, începând dinaintea ultimului viraj și incluzând acum aproape întreaga linie dreaptă din fața boxelor circuitului din Melbourne. Zona de cronometrare a fost stabilită în virajul 14/16.
Echipele s-au arătat nemulțumite de această schimbare, după ce piloții s-au pregătit pe simulatoare pentru o zonă în lungime de 600 de metri. Managerul campioanei mondiale Red Bull, Christian Horner, a declarat pentru speed.com că decizia FIA dă peste cap planurile echipelor: „Abia azi am aflat. Este dureros, pentru că ne dă peste cap simulările și afectează rapoartele cutiei de viteze”.
După ce în 2010 a fost utilizată fără succes aripa față mobilă, FIA le permite în noul sezon piloților să modifice în timpul curselor geometria eleronului spate, cu scopul de a reduce rezistența aerului pentru scurt timp, facilitând depășirile. Aripa devine activă o dată pe tur (exceptând primele două tururi) când un pilot se află la mai puțin de o secundă în spatele unui adversar (timp măsurat într-o zonă premergătoare liniei drepte), iar acționarea ei – prin apăsarea unui buton de pe volan – se va putea face pe linia dreaptă a pistei.
Pilotul va fi atenționat din turnul de control al cursei de activarea aripii printr-un indicator luminos de pe volan. Dezactivarea ei se face ori automat la sfârșitul zonei de acțiune, ori când pilotul apasă prima dată frâna. Spre deosebire de KERS, aripa mobilă va putea fi folosită doar de pilotul care atacă, nu și de cel care se apără. Câștigul ar de fi de vreo 10-12 kilometri pe oră. Eleronul ajustabil poate fi utilizat în calificări ori de câte ori pilotul va dori.
Cursa australiană va avea loc duminică, de la ora 09.00 (ora României). Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER