Nemulțumire în F1!** Regula eleronului mobil, modificată cu o zi înaintea MP al Australiei

FIA a anunțat joi că a extins lungimea porțiunii de circuit în
care se poate folosi aripa spate mobilă, de la 600 la 860 de metri,
pe linia dreaptă din zona boxelor circuitului Albert Park din
Melbourne, care va găzdui debutul sezonului de Formula 1, ceea ce a
produs nemulțumirea echipelor.

Vineri, de la ora locală 12.30 (03.30 ora României), sunt
programate antrenamentele Marelui Premiu al Australiei, etapa de
debut a Campionatul Mondial de Formula 1. Cu numai o zi înainte,
FIA a informat echipele că zona de acțiune a aripii spate mobile,
ce are rolul de a facilita depășirile, se extinde, începând
dinaintea ultimului viraj și incluzând acum aproape întreaga linie
dreaptă din fața boxelor circuitului din Melbourne. Zona de
cronometrare a fost stabilită în virajul 14/16.

Echipele s-au arătat nemulțumite de această schimbare, după ce
piloții s-au pregătit pe simulatoare pentru o zonă în lungime de
600 de metri. Managerul campioanei mondiale Red Bull, Christian
Horner, a declarat pentru speed.com că decizia FIA dă peste cap
planurile echipelor: „Abia azi am aflat. Este dureros, pentru că ne
dă peste cap simulările și afectează rapoartele cutiei de
viteze”.

După ce în 2010 a fost utilizată fără succes aripa față mobilă, FIA
le permite în noul sezon piloților să modifice în timpul curselor
geometria eleronului spate, cu scopul de a reduce rezistența
aerului pentru scurt timp, facilitând depășirile. Aripa devine
activă o dată pe tur (exceptând primele două tururi) când un pilot
se află la mai puțin de o secundă în spatele unui adversar (timp
măsurat într-o zonă premergătoare liniei drepte), iar acționarea ei
– prin apăsarea unui buton de pe volan – se va putea face pe linia
dreaptă a pistei.

Pilotul va fi atenționat din turnul de control al cursei de
activarea aripii printr-un indicator luminos de pe volan.
Dezactivarea ei se face ori automat la sfârșitul zonei de acțiune,
ori când pilotul apasă prima dată frâna. Spre deosebire de KERS,
aripa mobilă va putea fi folosită doar de pilotul care atacă, nu și
de cel care se apără. Câștigul ar de fi de vreo 10-12 kilometri pe
oră. Eleronul ajustabil poate fi utilizat în calificări ori de câte
ori pilotul va dori.

Cursa australiană va avea loc duminică, de la ora 09.00 (ora
României).
Mediafax

Publicat: 24 03. 2011, 21:06
Actualizat: 24 03. 2011, 21:33