Nici un pole position pierdut în 2015 pentru Hamilton: campionul mondial va pleca primul în Marele Premiu al Chinei. McLaren, coșmarul continuă: din nou primii din coadă
Lewis Hamilton (Mercedes) și-a asigurat prima poziție pe grila de start pentru a treia oară în tot atâtea curse, în sezonul 2015 al Formulei 1. La Shanghai, campionul mondial în exercițiu a fost de neatins: a câștigat fiecare dintre sesiunile de antrenament, de vineri și de sâmbătă dimineață, iar în calificări a fost din nou cel mai rapid: 1:35:782 este timpul care i-a adus sâmbătă victoria englezului.
Mercedes a monopolizat prima linie a grilei, Nico Rosberg fiind doar cu 0,042 secunde mai lent decât coechipierul său – un rezultat care l-a dezamăgit profund pe germanul care s-a plâns frustrat mecanicilor, într-o transmisie surprinsă în transmicsiunea oficială: „haideți, băieți…”. Pentru echipa cu trofeul Constructorilor în vitrină, ziua s-a încheiat însă perfect, demonstrându-și o dată în plus superioriatea netă în acest debut de sezon, cel mai bun timp realizat de concurență fiind la aproape o secundă distanță: Sebastian Vettel, învingător în cursa precedentă după ce a mutat perfect tactic, rămâne cel mai bun din „pluton” și completează podiumul la capătul calificărilor, grație unui timp de 1:36:687.
Hamilton a rămas însă prudent în declarații la finalul zilei: „Mâine, va fi dificil. Nico este foarte rapid și la fel sunt și cei de la Ferrari, în special la ritmul de cursă„, a punctat pilotul de 30 de ani care are bătăi de cap suplimentare, legate de prelungirea contractului cu echipa din Germania.
McLaren a fost din nou marea perdantă a zilei a doua a weekendului din China, calificările încheindu-se pentru ei după prima etapă, Q1: Button și Alonso au prins Top 5-ul rușinii, în coada plutonului, împărțind penultima linie a grilei – britanicul va lua startul de pe poziția a 17-a, în timp ce spaniolul va porni al 18-lea. Button și Alonso s-au apropiat de Top 10 în calificări doar în Australia, atunci când concurența nu s-a prezentat, cei doi terminând pe 10 și 11, în condițiile în care doar 11 piloți au dus la bun sfârșit un tur cronometrat.