Nissan Juke, fratele mai mic al lui Qashqai

Juke, fratele mai mic al lui Qashqai, a sosit în România și este
gata să spargă tiparele. Cel mai nou membru al familiei crossover
Nissan vine să alunge monotonia design-ului din clasa mică,
combinând stilul extravagant cu energia și buna dispoziție.

1.
Design-ul

După succesul înregistrat cu Qashqai în segmentul C, Nissan este
pe cale să schimbe din nou peisajul urban. Juke este diferit de
oricare altă mașină, aducând un nou concept în segmentul B. Arată
neconvențional, într-un stil care exprimă energie, putere și
transmite bună dispoziție. Juke are o formă solidă, care reflectă
elementele SUV ale design-ului crossover. Dar în același timp
atrage prin liniile rotunjite complexe și prin profilul coupé,
accentuat de mânerele ușilor din spate, mascate la nivelul
ferestrelor, care creează impresia că modelul are două uși. Partea
de jos a caroseriei este latura SUV, cu garda la sol înaltă, roțile
mari, pasajele roților accentuate și finisate cu profile robuste,
la fel ca pragurile. Partea de sus a caroseriei se remarcă însă
prin stilul pur sportiv. De la parbriz la plafonul înclinat, forma
și dimensiunile ferestrelor din spate, totul aduce a mașină
sport.

2.
Dinamica

Juke a fost proiectat pe platforma B a Alianței Renault-Nissan,
upgradată pentru aplicația crossover și pentru a permite folosirea
trenului de rulare cu pneuri 215/55 R17. Juke beneficiază de o
aplicație mai lungă, mai lată, mai robustă și mai ușoară a
platformei B. Sistemul de tracțiune integrală All Mode 4×4-i
disponibil la Juke, în combinație cu suspensiile spate Multilink și
cu noul sistem Torque Vectoring System reprezintă o premieră pentru
segmentul B.

3.
Motorizările și transmisiile

Gama Juke oferă trei variante de motorizare, două pe benzină și
una diesel. Vârful de gamă este noul motor turbo pe benzină DIG-T
cu cilindree de 1,6 litri, care dezvoltă 190 CP. Transmisia XTRONIC
CVT are în componență o cutie de viteze auxiliară. Dispune de cel
mai bun raport de transmisie din lume, 7.3:1, chiar mai mare decât
acela al unei cutii de viteze cu 7 trepte. Obiectivul realizării
sale a fost reducerea masei, a dimensiunilor și a consumului de
combustibil, oferind cel mai înalt nivel de performanță
sportivă.

Alfa Romeo Giulietta
este Auto Europa 2011

Asociația ziariștilor italieni din presa auto a hotărât ca în acest
an titlul de Auto Europa 2011 să revină modelului Alfa Romeo
Giulietta. Cu 349 de voturi, Giulietta a devenit astfel cea mai
bună mașină produsă în cel puțin 10.000 de unități, în spațiul
celor 27 de țări din UE, între 1 septembrie și 31 august 2010.
Categoriile de vot în care Alfa Romeo și-a depășit competitorii au
fost „design și aerodinamică”, „performanțe, consum și emisii”
precum și „tehnologie, siguranță și inovație”. În România, Alfa
Romeo Giulietta va fi lansată în luna noiembrie a acestui an.

Noul Nissan Juke este disponibil cu trei niveluri de
echipare: Visia, Acenta și Tekna

La motorizările 1,6 L 117 CP și 1,5 dCi 110 CP cu
transmisii manuale există posibilitatea de a alege oricare dintre
cele trei versiuni de echipare

Varianta 1,6 L 117 CP cu transmisia CVT este
disponibilă în versiunile Acenta și Tekna

Publicat: 29 10. 2010, 01:16
Actualizat: 29 10. 2010, 01:25