Navara și Pathfinder oferă abilități excelente pe teren accidentat, performanțe pe șosea în confort și cu valențe practice accentuate. Generația 2010 se relansează cu design restilizat, motor evoluat și progrese calitative menite a accentua caracterul Premium. Navara beneficiază acum de toate echipamentele de top ale gamei 4×4 Nissan, reconfirmându-și poziția de unic reprezentant al clasei Premium în segmentul PickUp.
Noile Pathfinder și Navara beneficiază de un facelift care a vizat capota, grila bară de protecție față și bara de protecție spate. În ansamblu a rezultat o siluetă modernizată și usor rotunjită fără a se renunța la aspectul masiv și dur. La Navara, lungimea totală a crescut cu 8 mm. Jantele din aliaj sunt noi, asemenea farurilor cu xenon și noilor culori metalizate Blue Grey și Electric Blue, aceasta din urmă fiind disponibilă exclusiv pentru Navara.
La interior, plansa de bord și consola redesenate, cu aspect Premium, încorporează echipamente noi și completează habitaclul evoluat din punctul de vedere al calității materialelor și finisajelor – plasticul, tapiseriile și detaliile au fost înnoite. Ergonomia scaunelor este superioară dar au fost vizate și cotierele ușilor, cotiera centrală, spațiile de depozitare. La nivel de detaliu se evidentiază ornamentele cromate, noile instrumente iluminate, maneta schimbătorului.
Sistemul Cruise Control încorporează acum și Speed limiter. Dacă la prima generație sistemul ESP era disponibil numai pentru Pathfinder, acum ambele modele beneficiază de introducerea sistemului ESP+, opțional.
Printre noile echipamente se numără Nissan Connect Premium cu hard de 40GB și comenzi vocale. Disponibil pe anumite versiuni, acesta integrează elegant în planșa de bord sistemul GPS de ultimă generație cu touchscreen și poate reda și DVD, staționând cu frâna de mână trasă. Nu lipsesc sistemul Bluetooth și conexiunile Aux, USB, iPod iar memoria disponibilă pentru muzică este de 9,3 GB. Noul sistem audio Bose Premium a fost conceput special pentru fiecare dintre cele două modele, Pathfinder și Navara.
Motorul 2,5 dCi common rail a făcut obiectul unor modificări substanțiale pentru îmbunătățirea performanțelor, economiei de carburant, emisiilor și rafinamentului în general. Noul sistem de injecție directă care operează la presiune de 2000 bar a permis o creștere cu 11 % a puterii și a cuplului, motorul dezvoltând acum 190 CP și 450 Nm. Consumul mediu combinat pentru versiunea cu transmisie manuală a scăzut la 8,5 litri/ 100km în timp ce emisiile de CO2 au scăzut cu 40g/km, la 224 g/km. Vibrațiile motorului au fost reduse iar accelerarea este acum mai fluentă.
Pe parcursul anului 2010 va fi disponibil un nou vârf de gamă pentru Pathfinder și Navara: noul motor V6 dCi care dezvoltă 231 CP și 550 Nm. Încă de la 1.500 rpm sunt disponibili 500 Nm iar cuplul maxim de 550 Nm este prezent între 1.700 și 2.500 rpm, fără vibrațiile și zgomotul asociate motoarelor diesel
NOUL NISSAN PATHFINDER
Având 7 locuri și un interior cu o flexibilitate ieșită din comun, oferind 64 de configurații diferite ale habitaclului, Nissan Pathfinder se distinge ca un vehicul practic, pentru familie. Toate scaunele se rabatează foarte simplu iar rezultatul este un planșeu de încarcare plat, cu lungimea de 2,8 metri. Ultimul rând de scaune, împărțit 50/50, se rabatează din două mișcări în timp ce la unele modele concurente operațiunea se efectuează chiar și din 10 mișcări. Al doilea rând de scaune este împărțit 40/20/40 iar accesul este facilitat de deschiderea portierelor spate la 73 de grade. Cu 7 locuri ocupate rămâne un portbagaj de 190 litri, cu cea mai mare lungime din segment. Rabatându-se ultimul rând de scaune, Pathfinder dispune de 515 litri pentru bagaje, capacitate care crește la 2091 litri rabatându-se și rândul doi. Cele 12 spații de depozitare sunt dispuse astfel: 6 în podea, 4 în lateral, 2 în plafon. De asemenea, pasagerii au la dispoziție 6 suporturi pentru pahare.
Așa cum o impune tradiția 4×4, Nissan Pathfinder are o structură pe șasiu. Însă cum modelul pune preț și pe comportamentul pe șosea, ambele punți beneficiează de suspensii independente și bare anti-ruliu iar direcția precisă și frânele cu EBD și brake assist sunt eficiente și rezistente, demne de categoria SUV Premium.
Sistemul electronic de tracțiune integrală, All-Mode 4×4, are obiectivul de a asigura mobilitate în orice condiții dar și un condus relaxat. Fiind integrat sistemelor de siguranță activă, ca noul ESP+, este capabil să anticipeze pierderile de aderență și să redistribuie cuplul înainte de pierderile de aderență, practic eliminându-le. Mai exact, este suficientă o rotație de câteva grade a uneia dintre roți ca informația să ajungă la celelalte și sistemul să reacționeze; alte dispozitive ale concurenței pot părea similare pe hârtie însă sunt acționate de obicei prin sistem „dual pump”: aici roata patinează și efectuează câteva rotații până transmite informația iar în acest timp vehiculul poate rămâne împotmolit.
Cu reductorul cuplat se pot depăși în siguranță și traseele foarte dificile. ESP+ este configurat în spiritul caracterului dual al modelului Pathfinder – pentru a fi eficient atât on-road cât și off-road. Gama Pathfinder este compusă din trei versiuni de echipare, XE, SE si LE. Prețurile pornesc de la 34.650 euro cu TVA. În versiunile SE și LE, Noul Pathfinder este disponibil atât cu transmisie manuală cât și cu cutie de viteze automată.
NOUL NISSAN NAVARA
Nissan Navara a fost conceput în paralel cu Pathfinder, ambele modele fiind produse în fabrica Nissan din Barcelona. Cele două modele au în comun platforma și majoritatea specificațiilor tehnice, iar datorită acestui fapt Navara ofera confortul și rafinamentul unui SUV, aspect care îl distinge în segmentul PickUp. Este vehiculul ideal pentru amatorii de sporturi în aer liber, fiind capabil să transporte echipamente variate, de la scuba diving la ATV răsfățându-și pasagerii cu habitaclul unui SUV Premium. În același timp, Navara rămâne un partener de încredere pentru lucrul în condiții grele, un adevărat cal de povară cu tracțiune integrală și o bună capacitate de încărcare.
Navara este disponibil în doua versiuni: King Cab, cu două uși plus încă două semi-portiere care se deschid în sens invers și Double Cab cu patru uși convenționale. Ambele au același ampatament, 3,20 m și aceeasi lungime, 5,27 metri, King Cab având un spațiu de încărcare mai lung. Interiorul versiunii King Cab are patru locuri, cele două locuri din spate fiind potrivite mai degrabă pentru copii sau, pe distanțe scurte, pentru adulți. Spațiul din zona posterioară poate avea însă multiple alte utilizări, datorită șezutului scaunelor care se poate rabata. Lipsa montanților B face accesul mai ușor. Disponibil în versiunea de echipare XE, Nissan Navara King Cab costă 29.570 euro cu TVA, acesta fiind și prețul de pornire al gamei.
Versiunea Double Cab oferă un habitaclu mai confortabil pentru 5 persoane, cu o banchetă spate cu trei locuri. Pasagerii au la îndemână mai multe spații de depozitare iar șezutul banchetei se rabatează. Gama cuprinde patru versiuni de echipare: XE, SE, LE, LE Plus.
Navara oferă cel mai bun spațiu de încărcare din segment, suprafața de încărcare fiind de 2,36 metri pătrați la Double Cab și de 2,9 metri pătrați la King Cab care poate transporta un ATV. Pasajele roților au fost concepute pentru a nu reduce capacitatea benei, astfel încât la ambele versiuni Navara distanța dintre pasajele roților este de 1,13 metri. Deși lungimea benei este mai mică la Double Cab față de King Cab, adică 1,51 m față de 1,86 m, Navara Double Cab rămâne referința categoriei la capitolul spațiu de încărcare.
Sistemul C-Channel, unic în segment, este un dispozitiv special conceput care facilitează ancorarea încărcăturii și poate fi completat cu numeroase accesorii de profil.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER