Nissan lansează în România noile Pathfinder și Navara

Navara și Pathfinder oferă abilități excelente pe teren
accidentat, performanțe pe șosea în confort și cu valențe practice
accentuate. Generația 2010 se relansează cu design restilizat,
motor evoluat și progrese calitative menite a accentua caracterul
Premium. Navara beneficiază acum de toate echipamentele de top ale
gamei 4×4 Nissan, reconfirmându-și poziția de unic reprezentant al
clasei Premium în segmentul PickUp.

Noile Pathfinder și Navara beneficiază de un facelift care a vizat
capota, grila bară de protecție față și bara de protecție spate. În
ansamblu a rezultat o siluetă modernizată și usor rotunjită fără a
se renunța la aspectul masiv și dur. La Navara, lungimea totală a
crescut cu 8 mm. Jantele din aliaj sunt noi, asemenea farurilor cu
xenon și noilor culori metalizate Blue Grey și Electric Blue,
aceasta din urmă fiind disponibilă exclusiv pentru Navara.

La interior, plansa de bord și consola redesenate, cu aspect
Premium, încorporează echipamente noi și completează habitaclul
evoluat din punctul de vedere al calității materialelor și
finisajelor – plasticul, tapiseriile și detaliile au fost înnoite.
Ergonomia scaunelor este superioară dar au fost vizate și cotierele
ușilor, cotiera centrală, spațiile de depozitare. La nivel de
detaliu se evidentiază ornamentele cromate, noile instrumente
iluminate, maneta schimbătorului.

Sistemul Cruise Control încorporează acum și Speed limiter. Dacă la
prima generație sistemul ESP era disponibil numai pentru
Pathfinder, acum ambele modele beneficiază de introducerea
sistemului ESP+, opțional.

Printre noile echipamente se numără Nissan Connect Premium cu
hard de 40GB și comenzi vocale. Disponibil pe anumite versiuni,
acesta integrează elegant în planșa de bord sistemul GPS de ultimă
generație cu touchscreen și poate reda și DVD, staționând cu frâna
de mână trasă. Nu lipsesc sistemul Bluetooth și conexiunile Aux,
USB, iPod iar memoria disponibilă pentru muzică este de 9,3 GB.
Noul sistem audio Bose Premium a fost conceput special pentru
fiecare dintre cele două modele, Pathfinder și Navara.

Motorul 2,5 dCi common rail a făcut obiectul unor modificări
substanțiale pentru îmbunătățirea performanțelor, economiei de
carburant, emisiilor și rafinamentului în general.
Noul sistem de injecție directă care operează la presiune de 2000
bar a permis o creștere cu 11 % a puterii și a cuplului, motorul
dezvoltând acum 190 CP și 450 Nm. Consumul mediu combinat pentru
versiunea cu transmisie manuală a scăzut la 8,5 litri/ 100km în
timp ce emisiile de CO2 au scăzut cu 40g/km, la 224 g/km.
Vibrațiile motorului au fost reduse iar accelerarea este acum mai
fluentă.

Pe parcursul anului 2010 va fi disponibil un nou vârf de gamă
pentru Pathfinder și Navara: noul motor V6 dCi care dezvoltă 231 CP
și 550 Nm. Încă de la 1.500 rpm sunt disponibili 500 Nm iar cuplul
maxim de 550 Nm este prezent între 1.700 și 2.500 rpm, fără
vibrațiile și zgomotul asociate motoarelor diesel

NOUL NISSAN
PATHFINDER

Având 7 locuri și un interior cu o flexibilitate ieșită din comun,
oferind 64 de configurații diferite ale habitaclului, Nissan
Pathfinder se distinge ca un vehicul practic, pentru familie. Toate
scaunele se rabatează foarte simplu iar rezultatul este un planșeu
de încarcare plat, cu lungimea de 2,8 metri. Ultimul rând de
scaune, împărțit 50/50, se rabatează din două mișcări în timp ce la
unele modele concurente operațiunea se efectuează chiar și din 10
mișcări. Al doilea rând de scaune este împărțit 40/20/40 iar
accesul este facilitat de deschiderea portierelor spate la 73 de
grade.
Cu 7 locuri ocupate rămâne un portbagaj de 190 litri, cu cea mai
mare lungime din segment. Rabatându-se ultimul rând de scaune,
Pathfinder dispune de 515 litri pentru bagaje, capacitate care
crește la 2091 litri rabatându-se și rândul doi.
Cele 12 spații de depozitare sunt dispuse astfel: 6 în podea, 4 în
lateral, 2 în plafon. De asemenea, pasagerii au la dispoziție 6
suporturi pentru pahare.

Așa cum o impune tradiția 4×4, Nissan Pathfinder are o structură pe
șasiu. Însă cum modelul pune preț și pe comportamentul pe șosea,
ambele punți beneficiează de suspensii independente și bare
anti-ruliu iar direcția precisă și frânele cu EBD și brake assist
sunt eficiente și rezistente, demne de categoria SUV Premium.

Sistemul electronic de tracțiune integrală, All-Mode 4×4, are
obiectivul de a asigura mobilitate în orice condiții dar și un
condus relaxat. Fiind integrat sistemelor de siguranță activă, ca
noul ESP+, este capabil să anticipeze pierderile de aderență și să
redistribuie cuplul înainte de pierderile de aderență, practic
eliminându-le. Mai exact, este suficientă o rotație de câteva grade
a uneia dintre roți ca informația să ajungă la celelalte și
sistemul să reacționeze; alte dispozitive ale concurenței pot părea
similare pe hârtie însă sunt acționate de obicei prin sistem „dual
pump”: aici roata patinează și efectuează câteva rotații până
transmite informația iar în acest timp vehiculul poate rămâne
împotmolit.

Cu reductorul cuplat se pot depăși în siguranță și traseele
foarte dificile. ESP+ este configurat în spiritul caracterului dual
al modelului Pathfinder – pentru a fi eficient atât on-road cât și
off-road.
Gama Pathfinder este compusă din trei versiuni de echipare, XE, SE
si LE. Prețurile pornesc de la 34.650 euro cu TVA. În versiunile SE
și LE, Noul Pathfinder este disponibil atât cu transmisie manuală
cât și cu cutie de viteze automată.

NOUL NISSAN
NAVARA

Nissan Navara a fost conceput în paralel cu Pathfinder, ambele
modele fiind produse în fabrica Nissan din Barcelona. Cele două
modele au în comun platforma și majoritatea specificațiilor
tehnice, iar datorită acestui fapt Navara ofera confortul și
rafinamentul unui SUV, aspect care îl distinge în segmentul PickUp.
Este vehiculul ideal pentru amatorii de sporturi în aer liber,
fiind capabil să transporte echipamente variate, de la scuba diving
la ATV răsfățându-și pasagerii cu habitaclul unui SUV Premium. În
același timp, Navara rămâne un partener de încredere pentru lucrul
în condiții grele, un adevărat cal de povară cu tracțiune integrală
și o bună capacitate de încărcare.

Navara este disponibil în doua versiuni: King Cab, cu două uși
plus încă două semi-portiere care se deschid în sens invers și
Double Cab cu patru uși convenționale. Ambele au același
ampatament, 3,20 m și aceeasi lungime, 5,27 metri, King Cab având
un spațiu de încărcare mai lung.
Interiorul versiunii King Cab are patru locuri, cele două locuri
din spate fiind potrivite mai degrabă pentru copii sau, pe distanțe
scurte, pentru adulți. Spațiul din zona posterioară poate avea însă
multiple alte utilizări, datorită șezutului scaunelor care se poate
rabata. Lipsa montanților B face accesul mai ușor. Disponibil în
versiunea de echipare XE, Nissan Navara King Cab costă 29.570 euro
cu TVA, acesta fiind și prețul de pornire al gamei.

Versiunea Double Cab oferă un habitaclu mai confortabil pentru 5
persoane, cu o banchetă spate cu trei locuri. Pasagerii au la
îndemână mai multe spații de depozitare iar șezutul banchetei se
rabatează. Gama cuprinde patru versiuni de echipare: XE, SE, LE, LE
Plus.

Navara oferă cel mai bun spațiu de încărcare din segment,
suprafața de încărcare fiind de 2,36 metri pătrați la Double Cab și
de 2,9 metri pătrați la King Cab care poate transporta un ATV.
Pasajele roților au fost concepute pentru a nu reduce capacitatea
benei, astfel încât la ambele versiuni Navara distanța dintre
pasajele roților este de 1,13 metri. Deși lungimea benei este mai
mică la Double Cab față de King Cab, adică 1,51 m față de 1,86 m,
Navara Double Cab rămâne referința categoriei la capitolul spațiu
de încărcare.

Sistemul C-Channel, unic în segment, este un dispozitiv special
conceput care facilitează ancorarea încărcăturii și poate fi
completat cu numeroase accesorii de profil.

Publicat: 25 05. 2010, 16:25
Actualizat: 25 05. 2010, 16:27