Nissan lansează în România noul 370Z Roadster
In 20 de secunde, plafonul actionat electric se deschide complet
si transforma modelul sport pur-sange, cu doua locuri si tractiune
spate, intr-un roadster emotionant. Aceasta este diferenta dintre
370Z Coupe si 370Z Roadster care-i intereseaza pe cei mai pasionati
de condusul sportiv: placerea de a calatori cu cerul deasupra
capului.
Pentru ca performanta dinamica este la acelasi nivel: 370Z
Roadster a fost proiectat de la inceput ca o decapotabila tocmai
pentru a pastra intact spiritul Z. Cu acest model, Z sarbatoreste
40 de ani de istorie.
Unele dintre decapotabile arata mai bine cu plafonul deschis,
altele sunt mai frumoase acoperite. Obiectivul proiectantilor 370Z
Roadster a fost de a elimina compromisurile pentru a oferi o masina
frumoasa in orice postura. Desi grupurile optice in forma de
bumerang si detaliile care disting liniile 370Z Coupe sunt
prezente, Roadster-ul are personalitate, este natural si omogen, cu
sau fara plafon. Acoperisul se actioneaza complet automat, fara
fixari suplimentare manuale, la viteze de pana la 5 km/h. Nu doar
designul plafonului a fost indelung studiat la Nissan dar si
eficienta: acum are nevoie doar de 20 de secunde ca sa devina
invizibil fata de silueta caroseriei, este mai silentios datorita
noii pompe hidraulice, lasa mai putin zgomot sa patrunda in
habitaclul inchis si izoleaza termic mai bine.
Cu o masa mai redusa, un centru de greutate mai coborat, avand
ampatamentul mai scurt si ecartamentul mai lat, noul 370Z Roadster
este si mai agil decat predecesorul sau. Suspensiile au fost de
asemenea revizuite, fiind mai usoare si oferind o tinuta laterala
superioara. Bara anti-ruliu este de asemenea mai usoara cu 35% si
totusi mai eficienta… in total, 370Z Roadster este mai usor cu 97
kg decat 350Z Roadster si cu doar 28 kg mai greu decat 370Z Coupe.
Avantaje rezultate din proiectul conceput ca pentru o decapotabila.
Continuand comparatia, rigiditatea torsionala anterioara a crescut
cu 40% iar cea posterioara cu 45%. De asemenea, feedback-ul oferit
de directie si manevrabilitatea satisfac nu doar la condusul
sportiv ci si pe autostrada sau in oras.
Nissan 370Z Roadster are aceeasi motorizare ca modelul 370Z
Coupe: V6 3,7 litri cu tehnologie VVEL (Variable Valve Event Lift).
Aceasta permite un consum redus si un raspuns mai prompt, asigurand
permanent mixul aer-carburant ideal. Propulsorul dezvolta 328
cai-putere, respectand normele Euro5 si este foarte compact: are
doar 13 componente mobile, la jumatate fata de alte solutii ale
competitorilor. Mai mult decat atat, timpul de raspuns este cu 32%
mai rapid decat la anumite sisteme cu valve variabile ale
concurentei. Atat cu transmisia manuala in sase trepte cat si cu
cea automata cu sapte rapoarte, viteza maxima este de 250 km/h.
Demarajul 0-100 km/h se realizeaza in 5,5 secunde cu transmisie
manuala si in 5,8 secunde cu transmisia automata.
Folosind transmisia manuala in sistemul sportiv S-Mode se
activeaza automat tehnologia SRC (Syncro Rev Control). Aceasta face
ca turatiile sa fie la nivelul ideal la schimbarea treptelor de
viteza. Senzorii plasati pe maneta schimbatorului si pe ambreiaj
monitorizeaza intentiile soferului, actionand acceleratia la
retrogradare si pastrand turatia constanta la trecerea in treapta
superioara. Folosind si viteza masinii, sistemul „stie” daca
soferul se pregateste pentru un viraj rapid sau doar pentru o
manevra de parcare.
Transmisia automata cu 7 rapoarte permite si schimbarea
secventiala a treptelor, actionand fie maneta schimbatorului fie
padelele de la volan. Chiar si in acest caz, sistemul DRM
(Downshift Rev Matching) actioneaza acceleratia la retrogradare
pentru a asigura schimbari impecabile ale treptelor de viteza.
Nissan 370Z Roadster este disponibil intr-o unica varianta de
echipare, Pack si avand ca unic optional pachetul Premium, care
contine jante din aliaj de 19″ si sistemul de navigatie Nissan
Connect Premium. Pretul este de 46.190 euro pentru versiunea cu
transmisie manuala si de 48.690 euro pentru versiunea cu transmisie
automata iar dotarea standard include toate echipamentele de
siguranta, confort si lux.