Nissan Micra, la a patra generație
Cu un preț de pornire de 7.800 de euro (cu TVA inclus și trei prime de casare), noul Micra, lansat de câteva zile în România, este primul model Nissan care utilizează noua platformă V, primul care folosește noile motoare în trei cilindri, cu emisii reduse, și primul care se fabrică nu în Japonia sau în Europa, ci în patru fabrici situate în China, Thailanda, India și Mexic.
Noua platformă V, de la „versatilitate”, este unul din elementele-cheie ale noii structuri Micra. Concepută pentru a fi rigidă din punctul de vedere al construcției, dar cât mai ușoară posibil, platforma V permite o manevrare suplă, combinată cu o eficiență deosebită a consumului de carburant și emisii reduse.
Motoare exclusiv pe benzină
Tehnologia avansată a noului motor pe benzină asigură performanțe atât de ridicate în materie de consum de carburant și emisii reduse, încât nu mai este nevoie de o versiune diesel. Propulsorul aspirat de 1,2 litri dezvoltă 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm, consumă 5 litri/100 km în regim combinat, iar emisiile sunt de 115 g/km. La versiunea cu transmisie automată CVT, emisiile sunt de 125 g/km, iar consumul combinat de 5,4 litri/100 km.
Este o mașină aerodinamică
Aerodinamica a jucat un rol important în definirea formei generale a noului Micra. De exemplu, acoperișul este încadrat în niște caneluri în formă de bumerang, care ajută la reducerea rezonanței în interior, mai ales la viteze mari, reducând totodată greutatea totală cu până la 2 kg. Designul zvelt al acoperișului, completat cu spoilerul pronunțat din spate, contribuie la reducerea la minimum a rezistenței aerului, la consumul de carburant și reducerea emisiilor. Șasiul a fost proiectat pentru a îmbunătăți fluxul de aer și a maximiza deportanța, mărind stabilitatea la viteză mare. Coeficientul de rezistență aerodinamică a noului Micra este 0,33.
Supertehnologizată
Noul Nissan Micra se distinge prin agilitatea în trafic, asigurată nu doar de masa redusă, ci și de manevrabilitatea deosebită: raza de bracaj este cea mai mică din segmentul B, adică 4,5 metri. Dotările inovatoare contribuie, de asemenea, la facilitarea condusului în oraș.
Modelele Tekna dispun în dotarea standard de sistemul Nissan Connect, un pachet complet integrat de divertisment și informații, care încorporează navigarea prin satelit, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil și flux audio corespunzător, fante Aux-in și USB, plus sistem audio cu șase difuzoare. Sistemul de navigație prezintă hărțile clare ale străzilor, în locul ghidării obișnuite la fiecare viraj din sistemele mai ieftine.
Sistem de măsurare a spațiului de parcare
Un alt exemplu al modului în care Nissan a deschis calea tehnologiilor adecvate cu noul Micra este sistemul inovator, ușor de folosit, de măsurare a spațiului de parcare (Park Assist). Acesta este în dotarea standard la versiunea Tekna. Park Assist ajută șoferul să identifice dacă un spațiu este suficient de mare pentru parcare. În timp ce șoferul face manevrele de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de bord și apoi să selecteze semnalul de viraj corespunzător, pentru a indica sistemului ce parte a mașinii trebuie să o urmărească.
Noul Micra, mai ușor cu 35 kg decât predecesorul său
Masa redusă a platformei V se oglindește și în reducerea riguroasă a masei la alte componente: rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai ușor decât cel al vechiului Micra; sistemul de eșapament nu mai are amortizor central de zgomot, reducând masa cu 3,2 kg, iar sistemul de suspensii frontale este mai ușor cu 9 kg. De asemenea, scaunele sunt mai ușoare, panoul de bord folosește mai puține componente și motorul este mai mic. Plafonul este mai ușor cu 2 kg, iar în ansamblu, noul Nissan Micra este mai ușor cu 35 kg decât predecesorul său, masa începând de la 915 kg.