Noua Dacia e Lodgy!** E primul monovolum din istoria competiției Trophee Andros și din istoria mărcii Dacia
Noua Dacia monovolum este lansată oficial, la jumătatea lunii noiembrie, sub denumirea Dacia Lodgy Glace. La fel cum s-a întâmplat și în cazul Daciei Duster, vorbim despre un preview al modelului de serie, sub forma unei mașini de competiție, pe care o va conduce Alain Prost în campionatul Trophee Andros.
Lansarea internațională a modelului de curse Dacia Lodgy Glace a avut loc la Paris, iar a monovolumului de serie va avea loc la Salonul Auto de la Geneva 2012. Modelul de serie va fi diferit față de varianta de curse, oficialii francezi afirmând că Dacia Lodgy Glace este sora mai mică și mai rebelă a viitorului monovolum familist.
Probabil și cu cinci, și cu șapte locuri
În mod oficial nu se știe câte locuri va avea noul model, însă Eric Pasquez, director gamă entry în cadrul Renault, a făcut referire la mesajul transmis chiar de numele noului proiect pe care mizează francezii: Lodgy – „ideea de Lodge sugerează aproÂpierea de o mașină de familie (locuință, culcuș, căscioară)”. Este foarte posibil ca mașina să se comercializeze atât în variantă cu cinci locuri, cât și cu șapte. Devine destul de clar că partea frontală a Daciei Lodgy se va regăsi atât pe noua Dacia monovolum, cât și pe viitoarea generație Dacia Logan, noul model reprezentând o evoluție normală a designului.
Modelul de curse are 355 CP
În ceea ce privește modelul de competiții Dacia Lodgy Glace, trebuie menționat faptul că echipa Dacia va alinia două astfel de modele la startul ediției Trophee Andros 2011-2012, mașinile urmând a-i avea ca piloți pe Alain Prost, pe fiul său, Nicolas Prost, și pe Evens Stievenart, coechipierul lui Alain Prost în sezonul trecut. Modelul de curse Dacia Lodgy va debuta în fața a 50.000 de fani cu prilejul primei etape a competiției Trophee Andros, care va avea loc în prima săptămână a lunii decembrie la Val Thorens, în Franța.
Bolidul de curse Dacia Lodgy Glace împrumută partea tehnică utilizată și pe Dacia Duster Ice: șasiu tubular din oțel și motor V6 de 355 CP, de origine Nissan, puterea fiind transmisă la toate cele patru roți, care sunt toate directoare.