Noua Mazda 6, cel mai recent model din gama de produse de nouă generație Mazda, a fost lansat oficial în Europa și a ajuns deja în showroomurile din România. Limuzina Mazda se remarcă printr-un consum foarte scăzut, de 3,9l/100 km în regim combinat și prezintă sistemul i-ELOOP care utilizează în premieră în industria auto un capacitor pentru captarea energiei generate de frânare. Încă de la lansare, noua generație Mazda6 va beneficia de 5 ani garanție și oportunitatea de finanțare prin Mazda Finance cu doar 4,9% dobândă pe an.
Noua Mazda 6 reprezintă cea mai fidelă adaptare a limbajului de design Kodo. Modelul integrează grila specifică Mazda și linii fluide care conturează caroseria și scot în evidență caracteristicile Kodo, care simbolizează energia latentă. Cabina noii Mazda6 are un design asemănător unui coupe, montanții A fiind mutați 10 cm mai în spate, un element care a lărgit unghiul de vizibilitate al șoferului. Aspectul agresiv al modelul este completat de farurile care pot fi echipate opțional cu LED-uri și de jantele din aliaj disponibile în variantele de 17 și 19 inch. Odată cu noua generație, Mazda6 mai primește și 4 noi culori, mai contrastante – Roșu Soul, Albastru Reflex, Gri Meteor și Negru Jet.
La fel ca la exterior, cele două linii care definesc bordul inspiră mișcare și viteză. Așa cum obișnuiește Mazda, comenzile sunt amplasate ergonomic pentru o operare cât mai ușoară. Materialele utilizate la interior sunt plăcute la atingere și au finisaje premium cum este cazul zonelor cu care se vine des în contact: volanul, mânerele portierelor și maneta schimbătorului de viteze. Interiorul este spațios și confortabil mulțumită ampatamentului de 2.830 mm, care se numără printre cele mai mari din clasă. Pasagerii din față beneficiază de scaune bine profilate, în timp ce aceia din spate vor avea la dispoziție unele dintre cele mai mari spații pentru picioare și pentru genunchi din segment. Mazda 6 punctează și la capitolul practic, cei 489 l ai portbagajului pentru sedan situându-l printre liderii clasei. Spațiul de bagaje pentru sedan crește ușor prin rabatarea banchetei spate 60:40. Pachetul de dotări pune accent pe interfața om-mașină care include în funcție de nivelul de echipare o unitate de comandă pe consola mediană, pentru funcțiile de navigare și de infotainment, două ecrane, primul de 3,5 inch în dreptul cadranelor și al doilea color tactil de 5,8 inch, amplasat pe consola centrală, un sistem premium BOSE® cu 11 difuzoare, sistemul de navigație bazat pe tehnologia TomTom și conectivitate iPod®, USB și Bluetooth®. Sistemul Bluetooth® are acum noi funcții integrate care permit afișarea informațiilor din SMS, MMS sau email pe ecranul central. Trenurile de rulare ale noii Mazda 6 prezintă deja cunoscutele motorizări și cutii de viteze SKYACTIV prezente pe CX-5 și adaugă o nouă motorizare pe benzină, precum și sistemul revoluționar i-Eloop pentru stocarea și utilizarea energie rezultate din frânare. Astfel, modelul beneficiază de două motoare pe benzină, de 2l cu injecție directă disponibil în două derivate de putere, de 145 și 165 de CP, și de 2,5l benzină care livrează 192 CP, precum și de un motor diesel de 2.2l în variantele de 150 și 175 CP. Noua Mazda6 este unul dintre cele mai economice modele din clasă. Motorizarea de 2.2l și 150 CP echipată cu transmisia manuală cu 6 trepte înregistrează un consum de doar 3,9l/100 km și un nivel al emisiilor de 104 g/km, respectând normele Euro 6. Motorizările Mazda 6 pot fi conectate la una dintre cele două cutii de viteze SKYACTIV, manuală sau automată, ambele fiind mai ușoare și mai eficiente decât versiunile anterioare.
Noua Mazda 6 este echipată standard cu sistemul Mazda i-stop care asigură o repornire rapidă a motorului pentru autovehiculul oprit în trafic. În plus modelul folosește sistemul i-ELOOP, primul din lume integrat pe un automobil, care prezintă un capacitor pentru înmagazinarea energiei rezultate din frânare. Alternatorul se încarcă la capacitate maximă în aproximativ 7-10 secunde (cât estimează inginerii că durează o decelerare uzuală) pentru a alimenta apoi consumatori cum ar fi sistemul de aer condiționat și sistemul audio.
Șasiul și structura caroserie poartă, de asemenea, emblema SKYACTIV, crescând răspunsul mașinii în timpul accelerării, al frânării și în viraje. Suspensiile sunt mai ușoare și au o eficiență crescută asigurând agilitate și stabilitate pe orice viteză. Noua Mazda6 este, totodată, unul dintre cele mai aerodinamice modele din segment, mulțumită coeficientului aerodinamic de doar 0,26 pentru sedan și 0,28 pentru combi. Structura caroseriei are o nouă arhitectură, fiind mai ușoară și înglobând mai mult oțel cu limită înaltă de elasticitate și rezistență la rupere. Mulțumită reducerilor de masă pentru toate componentele noua Mazda 6 are o masă minimă de 1.300 de kg, în funcție de echipări.
Noua Mazda 6 introduce în premieră pentru constructorul nipon conceptul i-ACTIVESENSE, constând într-un cumul de tehnologii de siguranță activă care includ opțional: cruise control adaptiv (MRCC) pentru gestiunea automată a distanței față de vehiculul din față la viteze de până la 200 km/h, asistentul inteligent de oraș (SCBS) care frânează automat la viteze sub 30 de km/h dacă sesizează un posibil impact, sistemul de avertizare și frânare automată (SBS) pentru viteze mai mari de 15 km/h, sistemul de controlul automat al fazei lungi (HBCS), asistența la plecare din rampă (HLA), sistemul de semnalizare a frânării bruște (ESS), farurile adaptive (AFS), sistemul de monitorizare a „unghiului mort” (RVM) și sistemul de avertizare la depășirea neprevăzută a liniilor de delimitare a benzii de mers (LDWS). În completare, echipamentele de siguranță pasivă includ șase airbaguri, caroseria SKYACTIV, bare de protecție optimizate, spoiler frontal și capota cu un design îmbunătățit pentru protecția pietonilor și o cabină regândită pentru o mai bună protecție laterală.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER