Noul MEGANE R.S TROPHY-R: un nou record pe Spa-Francorchamps
După timpul de referință realizat pe Nürburgring Nordschleife, MEGANE R.S. TROPHY-R stabilește un nou record de 2”48””338 (cu 5 secunde mai puțin față de recordul anterior), în categoria tracțiune față, pe legendarul circuit Spa-Francorchamps, ca parte a evenimentului R.S. Days. În mod excepțional, recordul a fost transmis în direct pe rețelele sociale ale Renault Sport, la deschiderea celei de-a 5-a etape de Formula Renault Eurocup.
Renault MEGANE RS TROPHY-R este o nouă versiune a unui model iconic lansat acum 15 ani, care, asemenea predecesorilor săi, a stabilit recorduri de circuit în categoria modelelor de serie cu tracțiune față, perpetuând pasiunea și performanța celor de la Renault Sport.
Modelul este echipat cu motorul de 300 CP, disponibil și pe Megane RS Trophy, însă își datorează câștigul de performanță diminuării de masă (până la 130 kg), aerodinamicii îmbunătățite și evoluției șasiului, care oferă acum mai multă stabilitate.
Renault MEGANE R.S. TROPHY-R va fi lansat înainte de sfârșitul anului 2019, sub forma unei serii limitate de 500 de exemplare.
Patrice RATTI, Renault Sport Cars General Manager:
« Noul MÉGANE R.S. TROPHY-R obține un nou record în categoria sa, de data aceasta pe Spa-Francorchamps, unul dintre cele mai exigente circuite din lume. O performanță cu atât mai frumoasă cu cât este realizată în fața unei comunități de fani ai mărcii, în contextul evenimentul R.S. Days. Performanța, apropierea dintre pilot și fani, împărtășirea informațiilor și a pasiunii: aceasta este mentalitatea care permite dezvoltarea mașinilor noastre și asigură relația specială pe care o avem cu fanii din comunitate. »
Păstrând tradiția Renault Sport, această nouă generație de MEGANE RS TROPHY-R nu își datorează performanța doar puterii motorului, deoarece acesta este identic cu cel de pe Megane RS Trophy, lansat la începutul anului 2019. MEGANE RS TROPHY-R a fost dezvoltat ca o mașină de curse într-un timp foarte scurt, de către o echipă dedicată, concentrându-se pe trei axe: diminuare maximă de masă (până la 130 kg față Megane RS Trophy fără opționale), aerodinamică regândită și o dezvoltare accentuată a celor două punți.
Continuând performanța stabilită cu recordul pe Nürburgring, pasiunea celor de la Renault Sport i-a condus spre un nou rezultat de referință pe circuitul Spa-Francorchamps, oferind un moment remarcabil în timpul prestigioasei curse de 24 de ore de la Spa. Noul MEGANE R.S. TROPHY-R a stabilit un nou record oficial absolut pe circuitul belgian, în categoria modelelor compacte de serie, în timpul evenimentului R.S. Days, care a avut loc 24 iulie 2019 la 11:55.
„La volanul lui MEGANE R.S.TROPHY-R, Laurent Hurgon, pilotul care deține deja mai multe recorduri cu generațiile anterioare ale modelului pe circuitul de la Nürburgring: „Sunt încă o dată foarte mândru și încântat. Spa-Francorchamps este unul dintre circuitele europene cele mai apreciate de piloți. Este foarte rapid și complex, iar mașina este perfectă pentru această configurație. Lucrările efectuate asupra echilibrului aerodinamic sunt puse în valoare, iar senzațiile din Raidillon, Pouhon și Blanchimont sunt cu adevărat excelente. Este o plăcere să conduci!”
Pe lângă fanii prezenți pe circuit, recordul a fost urmărit în direct pe rețelele sociale de întreaga comunitate Renault Sport. O inițiativă remarcabilă și practic fără precedent în întreaga industrie.
Evenimentul R.S. Days a fost organizat simultan cu testelor private de Formula Renault Eurocup pe „Toboggan des Ardennes„, așa cum este numit, unul dintre cele mai frumoase circuite din lume care oferă o serie de curbe celebre, cum ar fi Raidillon în Eau Rouge. A fost ocazia de a descoperi sau redescoperi modelele Renault Sport, precum și de a avea întâlniri exclusive cu experți și piloți din diferite campionate. Acest eveniment dedicat clienților, care completează perfect week-end-ul de cursă, reprezintă transpunerea ideală a principiul „from track to road„. Între cele două sesiuni de testare, proprietarii modelelor R.S. au reușit să conducă mașinile pe circuit și să-l întâlnească pe Laurent Hurgon, care este întotdeauna fericit să-și împărtășească pasiunea cu fanii. În completarea experienței, Renault Sport a creat pentru vânzare o linie textilă distinctivă TROPHY-R, disponibilă și pe site-ul www.renaultsport.com.
Povestea dintre Megane R.S. și recordurile obținute se desfășoară de mai bine de 10 ani, în special pe circuitul Nürburgring. Aceasta a început în 2008 cu o primă înregistrare în categoria standard de tracțiune: Megane R.S. R26.R, realizând turul în 8’17””. Un timp care va fi doborât 3 ani mai târziu, în 2011, de către cea de-a doua generație a versiunii Megane R.S. Trophy, condusă de pilotul Laurent Hurgon (8’07”97). În 2014, pentru prima dată, este depășit recordul cu un timp sub 8 minute (7’54”36) cu versiunea Trophy-R a Megane III RS. Același pilot a fost cel care a condus ultima generație de MEGANE RS TROPHY-R pentru a seta acest nou rezultat de referință de 07’40”100 pe un tur de 20.600 km pe Nordschleife (07’45”389 pe turul oficial de 20.832 km), într-o cursă record, unde fiecare secundă a devenit mult mai greu de câștigat.
MEGANE R.S. TROPHY-R R va fi lansat înainte de sfârșitul anului 2019, sub forma unei serii limitate de 500 de exemplare.
Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg, piloți ai echipei Renault F1, au fost la volanul MEGANE R.S. TROPHY-R la prima sa apariție publică pe 24 mai 2019, înainte de Grand Prix-ul de Formula 1â„¢ de la Monaco.