„O afacere de familie, devenită din ce în ce mai puternică”. Cum se mai vând mașinile Mercedes în România

Fondată la începutul anilor ”90, Auto Schunn este una din primele entități Mercedes-Benz din România, având ca principii de bază construcția și consolidarea perpetuă a relațiilor cu piața românească.

Grupul de firme româno-german Auto Schunn reprezintă a treia entitate Mercedes-Benz din România din punctul de vedere al volumului de vânzări și are reprezentanțe auto în Germania la Westendorf și în România la Arad, Deva, Suceava și Sibiu. „Auto Schunn este o afacere de familie ce în timp a devenit tot mai puternică. Anii trecuți, am reușit să trecem pragul de 30 milioane de euro ca cifră de afaceri. Ne putem mândri cu performanța de a ne situa în topul firmelor mijlocii din domeniul nostru de activitate”, spune Juergen Schunn care a infiintat compania Auto Schunn in anul 1993 si a vandut in Romania cinci masini in primul an de functionare, intr-o piata concentrata pe masini ieftine, neexistand finantari, dar cu o inflatie uriasa.

Ce cifră de afaceri ați înregistrat anul trecut în România și Germania și cum au evoluat față de anul anterior? Dar vânzările de autovehicule Mercedes-Benz?
În ambele piețe, grupul Auto Schunn a înregistrat creșteri ca efect atât al influenței factorilor de piață dar și desigur a strategiei de dezvoltare a grupului Schunn Internațional. Piața auto din România se adaptează la evoluțiile economiei și resimte fidel mișcările din economia globală, din piețele financiare în plan național factorii de influență directă sunt schimbările legislative din domeniul auto precum taxele de primă înmatriculare, legislația care încurajează înlocuirea parcurilor vechi cu tehnologia actuală, pachetele de ofertă privind suportul de finanțare, inclusiv apariția leasing-ului operațional. Piața reacționează favorabil la valorile Mercedes-Benz, clienții sunt încântați de accesibilitatea la produsele și serviciile originale Mercedes-Benz pe care Auto Schunn le oferă în centrele sale din Arad, Deva și Suceava, și în curând și în Timișoara și Sibiu. Cifrele de afaceri sunt de ordinul a peste 35 de milioane de euro în anul precedent și contăm pe o creștere în trendul pieței completat de ritmul de dezvoltare specific, astfel ca pentru acest am bugetat în România un nivel de peste 45 de milioane de euro cifră de afaceri.

Care este pentru dvs activitatea mai profitabilă, cea din România sau cea din Germania?
În mod firesc, piețele au caracteristici individuale, integrarea indicatorilor de performanță a pieței românești cu cea europeană, în speță, cea germană, fiind încă la nivel de deziderat. Dar având în vedere nivelul investițional, creșterile economice favorabile, afacerea din România a devenit în timp mai profitabilă. Procentul profitabilității este asemănător în Germania cu acela din România, activitatea fiind una identică. În domeniul auto discutăm de profituri între 0 și maxim 5,6% din cifra de afacere. Investițiile în locațiile noastre din România sunt conforme cu cele din întreaga Europa, investițiile în formarea profesională a personalului înalt calificat sunt permanente, iar presiunea pe prețuri reduce profitabilitatea. Strategia noastră pe piața românească, aceea de a reinvesti an de an profitul și de a dezvolta noi locații și noi locuri de muncă generează perspectiva consolidării poziției pe piață.

Cum vedeți activitatea din acest an? Mercedes-Benz a urcat puternic, mult peste concurență. Se resimte acest lucru în showroom?
Vânzările au crescut cu aproximativ 54%  în 2016 față de 2015, iar cifra de afaceri cu circa 29%  în 2016 față de anul 2015. În acest an așteptăm creșteri asemănătoare. Anul 2017 vine cu noi modele gândite de Mercedes-Benz și lansate inclusiv pe piața românească. Clientele se diversifică, vârsta clienților noștri se diversifică și scade chiar sub 30 de ani iar clientela feminină ocupă un loc tot mai important în structura clientelei noastre. Produsele și serviciile Mercedes-Benz oferă un răspuns eficient unui public care se lasă cu plăcere fermecat și convins de siguranța tehnologiei de avangardă a produselor noastre.

Ce estimări aveți pentru acest an pentru România și Germania? Unde veți vinde mai multe automobile?
Anul acesta ne așteptăm să vindem în România aproximativ 1000 de autoturisme și în Germania peste 300 de mașini. Germania a fost prima noastră locație înființată de mine în urmă cu peste 30 de ani, fiind „motorul” locațiilor din România. În anii 90, foarte grei din punct de vedere economic, locația din Germania a trebuit să susțină puternic centrele din România de-a lungul a mai multor ani în care am investit cât a fost necesar pentru a se dezvolta de la sine. Aceste investiții s-au dovedit a fi exact ceea ce am gândit pe termen îndelungat. Piețele se diferențiază desigur și din punctul de vedere al volumului. Însă, în România, piața este încă în „adolescență” și prin urmare ritmul de dezvoltare de la un al la altul este mai accentuat. Piața germană este matură, este consolidată, aici creșterile vin preponderent prin diversificarea gamei de produse și noilor tehnologii, cum ar fi de exemplu motoarele tip hibrid și electrice.

Cum vedeți piața auto premium în acest an?
În dezvoltare, atentă la nou și adaptată la schimbările din piața globală.

Aveți clienți noi pentru noul E și noul S? Ce vânzări estimați pentru acestea?
Așteptăm creșteri de circa 15% în acest an doar la aceste modele. Creșterile per total sunt mai considerabile. Clientela noastră este bine informată. Disponibilitatea noilor modele, structura diversificată, formulele buy back oferite ca suport la schimbarea modelelor anterioare reprezintă elemente de confort pentru clientela noastră. Da, suntem pregătiți și avem deja clienți pentru noile modele Mercedes-Benz. Suntem prezenți cu evenimente de prezentare și pregătim lansarea noii Clase S.

Care e cel mai scump automobil pe care l-ați vândut anul acesta în România? Dar în Germania?
Mercedes-Benz S650 Maybach Cabriolet este autoturismul Mercedes-Benz care a încoronat valoarea portofoliului nostru de vânzări. Deși se va livra doar în luna august, modelul este deja vândut și asta ne inspiră să fim mereu conectați la nou și desigur la noi provocări ale pieței auto la nivel global.  

 

Publicat: 05 09. 2017, 18:42
Actualizat: 05 09. 2017, 19:06