O mașină sport, rivală cu Ferrari și Lamborghini, a fost abandonată 45 de ani într-un garaj! A fost lăsată moștenire și uitată: cum arată acum „bestia” prăfuită, un bolid extrem de rar. GALERIE FOTO
Alejandro De Tomaso a visat la o „bijuterie”cu patru roți și a creat mașina la care s-a gândit vreme de mai mulți ani, Pantera.
E un model sport, l-a numit Pantera și l-a lansat pe „orbită”. Asta s-a întâmplat în 1971, dar, așa cum se întâmplă adesea în industria auto, nu totul a funcționat ca „la carte”.
O mașină sport, rivală cu Ferrari și Lamborghini, a fost abandonată 45 de ani într-un garaj! A fost lăsată moștenire și uitată: cum arată acum „bestia” prăfuită, un bolid extrem de rar. GALERIE FOTO
Concurența cu Ferrari și cu Lamborghini, apoi criza petrolului nu mult după aceea, l-au lăsat pe De Tomaso fără banii veniți de la Ford, fiind nevoit să se descurce singur cu marketingul și cu dezvoltarea modelului Pantera până la sfârșitul anilor 80.
O muncă foarte grea, care a făcut din acest model, practic, o relicvă auto extrem de rară și apreciată care este astăzi.
Una dintre aceste „feline” supraviețuitoare a apărut recent într-un garaj din Statele Unite, unde a rămas uitată de mai bine de 45 de ani. Cei de la Hagerty povestesc descoperirea în cel mai recent videoclip de pe canalul lor de YouTube.
Potrivit celor care asigură coloana sonoră a videoclipului, Pantera găsită în hambar a fost fabricată în 1972 și a făcut parte dintr-o colecție modestă de mașini sport europene.
Mașina a petrecut mai bine de patru decenii depozitată într-o magazie de la ferma familiei fără ca vreo persoană să o atingă. Motorul este Cleveland V8 de 351 de inci cubi, un motor legendar pe care Ford l-a oferit cândva ca „inimă” a modelului și care rămâne acolo unde-l aveau mașinile, pe vremuri, în compartimentul din spate.
Pantera nu are probleme cu tabla după mai bine de 40 de ani
Interesant e că Pantera, în partea de jos, nu apare cu niciun fel de rugină pe tablă, ceea ce este extrem de benefic pentru o restaurare ulterioară.
În secțiunea mecanică va fi mai mult de muncă, întrucât va fi nevoie să se înlocuiască mai mulți metri de tuburi și țevi de cauciuc care s-au dezintegrat în timp și sunt necesare pentru circuitele de frână, benzină sau răcire.