Opel Corsa**, mai sexy ca oricând
După ce în 2010 a lucrat la îmbunătățirea părților nevăzute,
Opel a și înfrumusețat modelul Corsa. ProSport l-a văzut și testat
la Viena.
Noul look e bazat pe ideea „eu sunt mic, tu fă-mă mare”, cel puțin
în partea frontală, unde designul este mult mai agresiv și sportiv,
în ton cu ceea ce se dorește în toată familia Opel. Nu era
suficient însă pentru ca oamenii cu marketingul să poate spune „e
mai sexy ca oricând”, cum s-a întâmplat la prezentarea pentru presă
la Viena. Așa că Opel s-a gândit să ofere o groază de culori, care
mai de care mai inedită, inclusiv varianta „adidas”, dar cu două
dungi. Varietate perfectă mai ales dacă mașina e pentru sexul
frumos, interesat, așa cum bine știm, în primul rând de culoarea
mașinii. Acum se poate alege și culoarea jantelor.
Navigație
bună, dar plasată incomod
Și la interior schimbarea e vizibilă, deși paradoxal cea mai
spectaculoasă schimbare tocmai de vizibilitate duce lipsă. Sistemul
multimedia și de navigație, cu un touchscreen color și o
funcționalitate excelentă, de la hărți la conectivitate USB și
Iphone, e plasat unde te-ai gândi eventual să pui scrumul de
țigare, nu sus, cât mai aproape de parbriz. Există și o explicație
teoretic obiectivă: oficialii Opel susțin că așa au obținut un preț
excelent pentru un model nou de sistem multimedia, care însă nu
putea fi fizic încadrat altundeva. Și, ce-i drept, opțiunea începe
de la sub 700 de euro pentru anumite modele cu o dotare care în
alte mașini te duce la mii de euro. Iar performanța e peste medie
atât la navigație, cât și la conectare pentru sistemul audio.
Pentru pretențioși există și suport exterior de biciclete, faruri
adaptive, asistența la pornirea în pantă.
Super
economic
Deși toate motorizările fuseseră actualizate în 2010, pe Corsa
facelift a apărut un motor nou: ecoFLEX 1,3 CDTi, un diesel de 95
de cai-putere, care se laudă pe hârtie cu un consum de doar 3,5
litri la 100 de km, respectiv 4,2 în regim urban! Dacă e ceva ce
m-a nemulțumit la motorizări, este zgomotul excesiv din habitaclu,
care, culmea, Opel se laudă că acum e mai scăzut. În rest,
comportamentul pe șosea este bun, chiar și pentru un șofat mai
sportiv la vârfurile gamei. Cu siguranță noua față va adăuga multe
exemplare la cele 11 milioane vândute deja în 29 de ani de
existență.
10.832
de euro costă noul Corsa cu ofertele actuale, în echiparea
de bază, motor 1,0 pe benzină, 64 de cai-putere
17.695 de euro este prețul minim
pentru noul Corsa în echiparea de vârf și motorizarea de top
diesel, 1,7 litri, 130 de cai-putere