Pentru că nu l-a atacat pe Hamilton pe pistă, Rosberg și-a luat revanșa la conferința de presă. „Ritmul tău mi-a compromis cursa!” Replica seacă a britanicului
- Lewis Hamilton a câștigat duminică a doua cursă din cele trei disputate în 2015, în calendarul mondial de Formula 1, în fața coechipierului de la Mercedes, Nico Rosberg și a lui Sebastian Vettel (Ferrari)
- Campionul mondial în exercițiu a dominat autoritar wekendul din China, pe circuitul de la Shanghai: a câștigat fiecare sesiune de antrenamente libere, calificările și cursa, ajungând la cota 35 victorii în carieră (al cincilea total de succese în istoria competiției, după Schumacher, Prost, Senna și Vettel) și la patru victorii în Marele Premiu al Chinei
Conferința de presă de la capătul Marelui Premiu al Chinei a fost mai încinsă la vârf, între coechipierii Mercedes, Lewis Hamilton și Nico Rosberg, decât orice moment al cursei, deși cei doi au ocupat constant poziții consecutive pe pistă. Germanul depășit în fiecare sesiune de calificări, dar și de în fiecare cursă, în 2015, de campionul mondial în exercițiu adaugă sare și piper unui duel care pe pistă a lipsit cu desăvârșire în dialogul mediat de presă: „Este intereant să aud, Lewis, că te-ai gândit doar la tine! Ritmul tău în frunte, mai lent decât era necesar, mi-a compromis cursa, i-a permis lui Vettel să se apropie foarte mult și i-a oferit o oportunitate să încerce o strategie la prima oprire la boxe. M-a costat mult timp și asta mă deranjează„, a înțepat Rosberg, după ce Hamilton a explicat că pentru el, a fost important să managerieze adecvat cursa, considerând atuul pe care Ferrari îl deține pe distanță, comparativ cu sprintul unui singur tur.
Primind pe loc drept la replică, Hamilton nu a ezitat să un argument tranșant și cu o notă de superioritate pentru Rosberg: „Nu este treaba mea să mă preocup de cursa lui Nico. (N.r. – Treaba mea) este să gestionez mașina și să o conduc cât mai rapid la linia de sosire. Nu am făcut nimic intenționat, iar dacă voia să treacă în față, era binevent să încerce. Dar nu a făcut-o. Nu a fost o amenințare niciun moment în această cursă„.
Rosberg s-a văitat întreg weekendul: după calificări, când a pierdut pole position-ul pentru 0,04 secunde, le-a transmis mecanicilor că „este frustrant ca un pilot să fie pus sub presiune și să simtă că trebuie să se grăbească în turul de pregătire” în ultima fază a calificărilor, reproșându-le mecanicilor că l-au ținut prea mult imp în boxă; în timpul cursei, după prima vizită pentru schimburile de cauciucuri, a cerut prin radio ca Hamilton să mărească ritmul și la conferința de presă de la capătul Grand Prix-ului. Rosberg a fost la fel de acid și în finalul campionatului 2014, atunci când cerea sprijinul echipei pe motive de „solidaritate etnică”.
17 puncte, după trei curse, este avansul britanicului Lewis Hamilton în fața coechipierului său, în clasamentul general mondial al Piloților.