La cea de-a 75-a ediție a Salonului Auto de la Frankfurt, Peugeot îsi dezvăluie noile dimensiuni ale ambiției sale și ale strategiei de up-selling. În cadrul acestui eveniment, marca lansează noul Peugeot 308 și propune o ofertă de modele restilizate: 3008 și 5008; modelele BlueHDi (tehnologie exclusivă de depoluare Diesel Euro6), oferta hibridă Diesel HYbrid4, modelul demonstrativ 208 HYbrid FE și conceptul 2008 HYbrid Air reprezintă dovada vie a inovației, atât în materie de mediu, cât si în ceea ce priveste tehnologia. Nu în ultimul rând, concept car-urile RCZ-R, ONYX și victorioasele modele 208 demonstrează încă o dată că emoția auto continua să rămână unul dintre angajamentele majore ale Mărcii Peugeot. Printre cele 30 de autovehicule si concept car-uri expuse pe cei 2.900 m² ai stand-ului Peugeot de la Frankfurt, vizitatorii pot descoperi în spațiul dedicat noului Peugeot 308, nu mai puțin de nouă modele reprezentative din oferta de lansare.
Noul 308: design rafinat și Peugeot i-Cockpit pentru senzații instantanee
Noul Peugeot 308 se poziționează în inima pieței, pe strategicul segment C (mai mult de o treime din piața europeană). Pentru a face față ambițiilor ridicate ale mărcii, designerii și inginerii au conceput, cu un interes sporit pentru calitate, un model îndrăzneț, intuitiv și modern, cu un design pur și distinctiv. Noua platformă modulară EMP2 (Efficient Modular Platform 2) face ca noul 308 să devină cel mai ușor model din categoria sa, precum și cel mai compact din segmentul său (4,25 m), în timp ce consolele reduse crează o siluetă deosebit de dinamică și un interior extrem de spațios. Habitaclul rafinat al noului Peugeot 308, cu țesături și materiale de calitate superioară, se distinge prin Peugeot i-Cockpit, inspirat de la concept car-ul SR1. Cu un volan compact ce sporeste senzațiile la bord, un afisaj de tip head-up pentru a citi cu usurință informațiile dorite, o consolă centrală înălțată si un touchscreen de 9,7”” pentru un condus intuitiv, Peugeot i-Cockpit se detasază considerabil față de concurență. Cele cinci motorizări pe benzină și diesel, cu un consum optimizat, disponibile la lansare, precum și aerodinamica îmbunătățită (Cx: 0,28, Scx: 0,63), reduc nivelul emisiilor până la 93 g/km CO2 (1.6 l HDi 92 CP). Din primăvara anului 2014, noile tehnologii, printre care se numără și ineditul motor turbo pe benzină cu trei cilindri (1.2 e-THP), versiunile BlueHDi – cu un nivelul record al emisiilor de doar 82 g/km CO2- asociate cutiilor de viteze automate cu șase rapoarte de ultimă generație, vor echipa noul Peugeot 308, propunând o ofertă largă de motorizări performante. Noul Peugeot 308 va fi fabricat cât mai aproape de clienții săi: în primă fază, modelul va fi fabricat la Sochaux în vederea lansării pe piețele europene începând din septembrie, urmând a fi produs și în China pentru piața internă . În spațiul special dedicat noului 308, concept-car-ul ultra sportiv 308 R Concept, ranforsează puritatea și identitatea stilistică a autovehiculului de serie. Grație posturii coborâte, ecartamentului mărit, aripilor largi ce adăpostesc roțile generoase de 19””, 308 R Concept nu-și ascunde vocația sportivă. Caroseria bicoloră din carbon ascunde un propulsor RCZ R pe benzină, cu patru cilindri, de 1.6l din care inginerii Peugeot Sport au stors cei 270 CP. Pentru a exploata la maximum puterea sa, 308 R Concept vine echipat cu un diferențial față de tip Torsen, cu alunecare limitată si un sistem de frânare supradimensionat.
3008 și 5008: în căutarea succesului
În 2009, Peugeot a lansat două oferte, menite să crească semnificativ poziția mărcii pe segmentul C; două autovehicule distincte, cu personalități puternice și complementare, ce se adresează unor categorii diferite de clienți, dar care împărtășesc interesul sporit pentru tehnologie, confortul la volan, calitatea de înalt nivel și un comportament dinamic fără cusur. Patru ani mai târziu, Crossover-ul 3008 și monovolum-ul compact 5008 și-au respectat target-ul cu aproximativ 506.000, respectiv 237.000 unități vândute per total la nivel mondial (la sfârsitul lui iunie 2013). 3008, în mod special, s-a bucurat de un succes mult peste asteptări, grație interesului sporit din China de la lansarea sa la începutul anului și, nu în ultimul rând, mulțumită versiunii 3008 HYbrid4, primul model echipat cu sistem de propulsie hibrid Diesel, inaugurat în 2012 în premieră mondială. Pentru a se bucura în continuare de succes, 3008 si 5008 ni se dezvăluie la Frankfurt cu o parte
frontală restilizată. Mai moderne, cu o calitate de înalt nivel, acestea adoptă noile codurile stilistice ale mărcii (grila fluidă, semnătura luminoasă…) Habitaclul, integrează o consolă centrală obținută prin gravură laser și noi echipamente: cameră video marsarier și afisaj color de tip head-up. Peugeot prezintă la Frankfurt cea mai nouă tehnologie a sa în materie de depoluare: Diesel BlueHDi, ce echipează noile modele 308 si 508 SW. Prin combinarea în premieră a SCR (Reducere Catalitică Selectivă) și a filtrului de particule (FAP) cu aditivare, nivelul de NOx scade cu până la 90%, reducându-se automat nivelul de CO2 si consumul, eliminându-se astfel particulele până la 99,9 %. Tehnologia BlueHDi este deja în conformitate cu Norma Euro 6 Diesel, urmând să echipeze de la sfârsitul anului 2013 întreaga gamă de modele Diesel a Mărcii, consolidându-si astfel poziția de lider în ceea ce priveste tehnologia Diesel.
208 HYbrid FE
În vederea proiectării acestui model, Peugeot și Total, parteneri din 1995, și-au pus laolaltă întreaga expertiză, angajându-se să învingă provocarea ambițioasă de a reduce emisiile fără a renunța la plăcerea condusului: 208 HYbrid FE emite doar 49 g/km de CO2 – adică de două ori mai puțin comparativ cu eficientul 208 1.0 Vti. Este vorba de un prototip full hybrid fără plug-in, pe care PEUGEOT doreste să-l dezvolte folosind principiile tehnologice elementare ale vehiculelor viitorului. Au fost urmărite mai multe piste: aerodinamică optimizată, greutate redusă cu 200 kg grație utilizării preponderente a materialelor compozite si a policarbonaților, sistem de propulsie hybrid benzină ce combină motorul în trei cilindri asociat cutiei pilotate cu un motor electric și o baterie, rezultat al expertizei Endurance. 208 HYbrid FE vine echipat în premieră cu suspensii din material compozite, în timp ce anvelopele si jantele se caracterizează prin rezistență redusă la rulare.
Strategie de up-selling și experiențe unice la volan
În cadrul standului Peugeot de la Frankfurt, vizitatorii vor putea descoperi o altă realizare derivată din expertiza Mărcii în materie de design si senzații la volan. Exclusivistul RCZ R, versiune inspirată de emblematicul coupé sport RCZ, ce a atras deja peste 50.000 de pasionați, va deveni începând din 2014 cel mai puternic model de serie din istoria Mărcii. Noul propulsor de 1.6 l si 270 CP – record de putere specifică pentru categoria sa – respectă normele Euro 6, reducând nivelul emisiilor de CO2 la 145g/km, poziționând astfel RCZ R la un înalt nivel de performanță și eficiență. Semnătura exclusivistă, senzațiile intense la volan, sasiul coborât și roțile pe 19”” conferă RCZ-ului R o postură deosebit de expresivă.
ONYX, Inspiration: Continuând tradiția super-mașinilor Mărcii, ONYX va frapa cu siguranță imaginația vizitatorilor Salonului de la Frankfurt. Siluetă radicală și sculptată de 4,65 m, înfrumusețată de anvelopele pe 20””, ONYX ascunde o inimă de atlet: sub carcasa de carbon, propulsorul V8 hibrid HDi 3,7 l de 600 CP, instalat în poziție centrală în spate, cutia de viteze cu 6 trepte, suspensiile, sunt rezultatul know-how-ului concurențial de înalt nivel. Caroseria atrage prin contrastul materialelor și noblețea patinei lăsate de timp si kilometri: cupru pentru aripi și portiere, carbon negru mat pentru celelalte părți ale caroseriei. 2013 este un an de crestere a puterii pentru 208, dar și un an la superlativ pentru Peugeot Sport grație versiunilor de concurs ce poartă ADN-ul seriilor 2 Peugeot!
Cu ocazia lansării comerciale a modelului 208 GTi ce reînvie legenda, trei modele 208 GTi Peugeot Sport s-au înscris în competiția extrem de dificilă «24 Heures du Nürburgring» 2013; propulsate de motorul de 1.6 l turbo pe benzină de 300 CP, modelele 208 cu cele trei litere magice, au câstigat cupa la categoria lor. Unul dintre aceste modele va fi expus la standul PEUGEOT de la Frankfurt.
Daniel REMEȘ
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER