Piloții Citroën vor să cucerească și Argentina

De la începutul sezonului, modelul Citroën DS3 WRC a câștigat
toate raliurile pe macadam. Sébastien Loeb și Daniel Elena au
trimufat în Mexic și Sardinia, iar Sébastien Ogier și Julien
Ingrassia s-au impus în Portugalia și Iordania. Echipa Citroën
Total vrea să continue sezonul 2011 cu încă o victorie în
Argentina, o etapă în care marca franceză a excelat
întotdeauna.

Raliul Argentinei este prima etapa, din cele doua, programata in
emisfera sudica si isi are locul ei special in Campionatul Mondial
de Raliuri, dar mai ales in inima echipei Citroën Racing. Incepand
din 2004, mai intai cu Carlos Sainz si apoi cu Sébastien Loeb,
Citroën nu a pierdut niciodata duelul din regiunea Cordoba. In
2011, echipa va intra in lupta cu o singura amibitie – sa continue
sirul de victorii!

Includerea Raliului Argentinei in calendarul WRC, dupa un an de
pauza, a dus si la cateva modificari ale traseului. Villa Carlos
Paz este in continuare in centrul evenimentului, iar pilotii vor
descoperi celebrele vai Traslasierra, Punilla si Calamuchita. Super
speciala se va desfasura tot in Villa Carlos Paz, iar startul
oficial se va da joi dupa masa. In plus, au fost incluse unele
sectiuni de asfalt in probele de macadam.

„Am facut cateva teste saptamana trecuta pe asfalt pentru a vedea
cum se comporta masina”, explica Sébastien Loeb. Cu o sectiune de
asfalt de 20 kilometri programata vineri si alti 14 kilometri in
ziua de sambata, lupta se anunta foarte interesanta. „Tinand cont
ca sectiunile de asfalt sunt chiar in mijlocul specialelor pe
macadam, nu avem cum sa schimbam setarile masinii. Trebuie sa ne
adaptam stilul de pilotaj pentru a obtine un rezultat cat mai bun.
Un factor crucial va fi, cu siguranta, modul in care stim sa ne
protejam pneurile”, a continuat Loeb.

Sébastien Loeb si Daniel Elena, lideri in clasamentul general,
si-au propus sa obtina inca o victorie in Argentina. „Rezultatele
noastre arata munca intregii echipe. Este bine ca modelul Citroën
DS3 WRC are un usor avantaj pe macadam, dar diferentele la finalul
unui raliu sunt foarte mici. Trebuie sa fim foarte rapizi inca de
la start si va trebui sa mergem la limita pana la final. Cu o proba
de 48 de kilometri programata in ultima zi nu ai cum sa faci
altfel”, a adaugat campionul mondial en-titre.

Sébastien Ogier a luat startul in Argentina doar in 2009 si
experienta sa in acest raliu este destul de limitata. „Venim aici
cu ambitii mult mai mari decat in urma cu doi ani. Traseul este
fantastic si foarte variat. Dictarea trebuie sa fie foarte exacta
pentru ca sunt unele zone cu bolovani pe specialele Mina Clavero si
El Condor unde orice greseala este penalizata imediat. Desigur,
obiectivul nostru este sa obtinem un rezultat cat mai bun, sa
adunam cat mai multe puncte si sa reducem diferenta fata de pilotii
din fata noastra”, a spus Ogier, ocupantul pozitiei a treia in
clasamentul general al pilotilor.

Pentru pilotii Citroën Racing, Raliul Argentinei a inceput
la Buenos Aires, sambata 21 mai, cu o demonstratie spectaculoasa in
jurul obeliscului din Piata Republicii cu modelul DS3
WRC.

La startul etapei din America de Sud, a sasea din Campionatul
Mondial de Raliuri, se vor afla inca doua modele DS3 WRC preparate
de Citroën Racing Technologies. Aceste masini vor fi pilotate de
echipajele Petter Solberg/Chris Patterson (Petter Solberg World
Rally Team) si Peter van Merksteijn Jr/Eddy Chevaillier.

Trei
intrebari pentru… Sébastien Loeb

Dupa primele cinci raliuri ale sezonului ai doua victorii
si esti lider in clasamentul general. Se pare ca totul merge destul
de bine. Sau?

„Acest sezon va fi unul foarte disputat pana la final. Toate
raliurile au fost asa pana acum. In Sardinia am castigat cu un
avans de zece secunde fata de Mikko Hirvonen. Diferenta dintre
Sébastien Ogier si Jari-Matti Latvala in Iordania a fost de doar
doua zecimi! E greu de prezis cum se vor desfasura lucrurile in
lunile urmatoare. E bine sa ai un avantaj, dar este inca foarte
devreme. Sunt multi pretendenti la victorie, dar, sincer, nu ma
gandesc prea mult la acest lucru cand sunt la volan. Ma concentrez
sa merg cat pot eu de bine.”

Dupa performanta ta din Italia, mai consideri ca plecarea de pe
prima pozitie, in raliurile pe macadam, joaca un rol foarte
important in ierarhia finala?

„Cred ca diferentele nu mai sunt atat de mari in acest sezon si
cred ca am avut si putin noroc in Sardinia. Prima zi a fost putin
mai dificila, dar si in ziua a doua am fost mai rapid decat rivalii
mei. Totul s-a terminat mult mai bine decat ne asteptam inainte de
start. Dar, chiar si asa, tot esti penalizat daca pleci primul.
Daca ai de ales, este mult mai bine sa nu pleci primul pe o proba
speciala de macadam.”

Ai castigat de cinci ori in Argentina. Aceasta este una
dintre etapele care iti place cel mai mult?

„Atmosfera de aici este unica. Spectatorii argentinieni sunt
innebuniti dupa raliuri. Sunt calzi si se implica total in acest
raliu. Sunt oameni peste tot. De la hotel, pe sectoarele de
legatura, si pana pe ultima proba speciala. Am avut rezultate
excelente in acest raliu pe care nu le pot explica neaparat.
Traseul este foarte complex cu portiuni tehnice si cu unele mai
rapide. Este clar ca am avut mai mult succes decat rivalii mei aici
si, da, cu siguranta, ma simt foarte bine aici!”

Publicat: 25 05. 2011, 16:35
Actualizat: 25 05. 2011, 16:40