Cu ocazia cursei de la Silverstone, ultima din Seria Le Mans 2008, Peugeot a prezentat prototipul 908 HY, precursorul lui 908 HDi FAP, care este echipat cu un sistem de recuperare e energiei cinetice. Acesta permite bolidului să ruleze fie numai pe bază de electricitate – în zona boxelor, de pildă -, fie pe combustie tradițională (termică). Sau să combine ambele surse. Noul prototip este echipat cu un motor-generator electric de 60 kW, dar și cu zece ansamble de baterii Li-ion (600 celule) capabile a stoca energia care, în mod obișnuit, se pierde sub formă de căldură în timpul frânării. Procesul este controlat de un sistem electronic. Potrivit constructorului francez, pe circuitul de la Le Mans, care este acoperit în circa trei minute și jumătate de 908 HDi FAP, respectiva tehnologie va permite recuperarea energiei timp de 20-30 de secunde pe tur. În acest fel, se poate profita fie în ceea ce privește puterea (câștig de 80 CP), fie consumul (redus între 3 și 5%). Se vorbește chiar că sistemul va conduce la evitarea realimentării care se face de obicei la finalul cursei. Singura problemă pe care Peugeot o are de rezolvat este legată de regulamentul tehnic, fiind de urmărit dacă acesta va permite prototipului 908 HY să ia startul în cursa de 24 de ore de la Le Mans din iunie 2009.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER