Povestea continuă cu i30!** Andreea Răducan a dezvăluit câteva din secretele „carierei de șoferiță”
Campioana olimpică de la Sydney, Andreea Răducan și-a lansat în acest an ediția a doua a cărții autobiografice, „Reversul medaliei”. O ediție mai cuprinzătoare decât prima, cu multe detalii care întregesc perfect imaginea unei generații fantastice din gimnastica românească. Rând pe rând, Andreea a trecut prin Craiova, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea, Iași și Suceava pentru a-și promova cartea și a se întâlni cu fani de toate vârstele. În lungul drum prin țară, ea a fost acompaniată de noul Hyundai i30, dar și de ProSport, partener media.
Când ai avut prima mașină?
La vârsta de 17 ani și două zile am primit primele mașini. După JO de la Sydney, în urma medaliilor cucerite acolo, am primit un Ford Mondeo și un Ford Ka. Din păcate, neavând permis nu le-am putut conduce imediat ce am intrat în posesia lor.
Cine te-a pus la volan prima dată?
Primul instructor mi-a fost Mariana Bitang. Ne lua pe fiecare de la lot în parte, prin curtea liceului unde eram. Apoi am început să dau ture cu Simona Amânar, dar numai prin curte. Nu aveam curaj să ies pe stradă.
Cum e doamna Bitang la volan?
E extrem de pricepută. Conduce foarte bine și are reflexe excelente.
Cu ce viteză ai mers cel mai mult?
(râde) Nu pot să spun…Am depășit puțin limita, dar în general nu merg cu viteză. Sunt destul de atentă. Adevărul e că atunci când ai o mașină puternică nici nu simți că ai trecut peste viteza legală.
Te-ai descurca dacă ai face pană pe un drum și nu ai putea apela la nimeni?
Cu siguranță aș putea să rezolv problema. Încă nu mi s-a întâmplat, dar sunt sigură că m-aș descurca să schimb o roată.
Cât ai mers cel mai mult cu mașină?
Am făcut într-o zi drumul Bârlad – Constanța și retur. Am condus opt ore, dar nu mă plâng. Îmi place să conduc, chiar mă relaxează. Uneori îmi place să merg singură cu mașina, să ascult muzică, dar la fel de bine uneori aș vrea să am aripi, ca să scap de traficul infernal din București.
Cum vezi tu automobilul perfect?
Cel care oferă cea mai mare siguranță, restul dotărilor trec în planul secund. Dacă mașina respectivă îți oferă siguranță, nu cred că mai contează ce marcă e.
Ce părere ai despre partenerul tău de drum în această caravană, noul Hyundai i30?
E o mașină încântătoare, extrem de potrivită pentru oraș și surprinzător de spațioasă la interior, chiar dacă atunci când o privești de afară nu pare.
Cum ți se pare noul Hyundai?
Confortabilă, frumoasă, plăcută la condus și, nu în ultimul rând, atrăgătoare. În plus, Hyundai e un brand foarte bun, am găsit aici oameni la fel de pricepuți ca și cei din echipa mea, iar colaborarea merge strună.
Când ai luat ultima amendă?
Nu mai știu. A trecut ceva vreme…În general iau amenzi pentru viteză sau pentru că vorbesc la telefon.
O carte cerută și de americani
Au fost cazuri în care ai fost iertată?
(râde) Da. Mi s-a mai întâmplat să fiu iertată, dar tot timpul după ce mi se ținea o întreagă lecție de morală.
Care e cea mai dificilă situație prin care ai trecut, ca și șoferiță?
La un moment dat, când circulam prin Capitală, m-am trezit că-mi iese fum de sub capotă. Inițial m-am speriat. Tocmai ce făcusem alimentarea cu motorină cu o zi înainte și mi-au trecut prin cap tot felul de gânduri.
Cum ți-ai ales orașele în care ți-ai promovat cartea?
Am încercat să acoperim fiecare zonă a țării, să le dăm posibilitatea câtor mai mulți oameni să vină și să fie alături de noi.
Care a fost cel mai mic fan pe care l-ai avut în turneul de promovare?
Un bebeluș de câteva luni, un băiețel care este al unei foste colege, Ioana Bondor, când am fost la Cluj.
Cum ți-ai stabilit perioada de promovare?
S-a legat de ediția în limba engleză. În februarie când am avut o discuție cu editorii din SUA aceștia m-au sfătuit că ar fi bine să termin turneul de promovare cu o lună înainte de a începe Jocurile Olimpice și de aceea timpul a fost așa de strâns.
În ce stadiu se află versiunea engleză a cărții?
Cartea e aproape tradusă, machetată, cam 98% este gata. Oricum cred că va fi urcată pe Amazon înainte ca noi să facem lansarea oficială acolo.
Te-ai gândit unde vei prezenta cartea în SUA?
La Las Vegas pentru că acolo m-am întâlnit cu echipa care s-a ocupat de ea. Am mai putea face apoi, în funcție de interesul care îl va ridica, câteva turnee mai mici de promovare pe lângă unele cluburi pentru că în SUA sunt în jur de 2.500 de cluburi.
De ce ai făcut o a doua ediție a cărții?
Cei din SUA au cerut prima variantă tradusă și după întrebările lor mi-am dat seama că e nevoie de mai multe detalii. De exemplu, Revoluția ne-a prins în cantonament la Soveja, ei nu prea știau ce înseamnă asta sau cum funcționează un club sportiv la noi. Ediția a doua a apărut cu modificări și în România pentru că am considerat că aceste detalii sunt potrivite și pentru publicul nostru, are o grafică nouă, copertă nouă, e altfel machetată.
Noul Hyundai i30 pus la dispoziția Andreei are un motor de 1.4 pe benzină. Prețul unui astfel de automobil este de 14.437 de euro (TVA inclus) și are o mulțime de dotări atât din punctul de vedere al siguranței, al confortului, cât și al funcționalității
Noul Hyundai i30 se poate lăuda cu un consum mediu excelent: 6 litri la 100 de kilometri. Dacă mergi doar în oraș consumul e de 7,9 l/100 km