Premieră mondială:** Hyundai i40 sedan, lansat peste opt zile la Barcelona
Hyundai publica primele schite ale noului model i40 sedan,
inainte de debutul mondial programat pe 12 mai, in cadrul Salonului
Auto de la Barcelona 2011.
Acest debut este precedat de lansarea internationala a modelului
i40 wagon din cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a
acestui an. Modelul i40 sedan va fi cel mai nou model lansat de
catre Hyundai sub noua directie de comunicare a brandului – „New
Thinking. New Possibilities.”
Modelul i40 sedan are o identitate pur europeana, acesta fiind
desenat si conceput la centrul Hyundai pentru Cercetare si
Dezvoltare din Rüsselsheim, Germania si reprezinta urmatorul pas al
evolutiei limbajului de design unic al companiei, denumit
„sculptura fluida.” ADN-ul designului „sculptura fluida” care
foloseste linii inspirate de natura pentru a crea o imagine
exterioara dinamica, a fost introdus prin concept car-ul Hyundai
ix-onic in cadrul Salonului Auto de la Geneva 2009. De la debutul
sau, „sculptura fluida” a fost tema de inspiratie a tuturor
modelelor Hyundai, inclusiv ix35 si ix20.
„Am folosit linii foarte puternice, fluide, din fata pana in spate,
pentru a oferi modelului i40 un exterior distins,” a spus Thomas
Bürkle, seful de design al Centrului Tehnic Hyundai Europa. „Am
vrut sa ne indepartam de designul tipic al sedanului si sa cream o
masina mai apropiata de natura sportiva a lui i40 wagon. Desenand o
linie joasa, prelungita, a plafonului, am oferit modelului i40
sedan o silueta remarcabila, asemanatoare cu cea a unui coupe,” a
adaugat el.
Modelul i40 nu se bucura doar de un design atragator, ci si de un
nivel ridicat de confort interior, cu un ampatament de 2.77 metri,
oferind cele mai mari dimensiuni din clasa in materie de spatiu
pentru cap (1.025mm), umeri (1.455mm) si picioare (1.170mm).
„In timp ce exteriorul modelului i40 sedan iese in evidenta prin
forma fluida si tinuta impunatoare, interiorul a fost conceput
pentru a oferi caracter practic si confort pentru sofer si
pasageri, intr-un pachet de inalta calitate,” a concluzionat Thomas
Bürkle.
Allan Rushforth, Senior Vice President si COO al Hyundai Motor
Europe, a declarat: „Lansarea variantei sedan reprezinta urmatorul
pas al introducerii modelului i40 pe piata europeana, ce a fost
precedata de reactiile foarte pozitive de la lansarea variantei i40
wagon. Modelul i40 sedan ofera aceleasi calitati pe care le are si
modelul wagon, inclusiv elementul de design dinamic si creste
nivelul de atractivitate al cumparatorilor de segment D pentru
modelul i40.”
„In Spania, piata sedan este foarte puternica, reprezentand peste
40% din segmentul D, asa ca Salonul Auto de la Barcelona a fost
alegerea logica pentru prezentarea unui automobil atat de
important. Suntem foarte incantati ca prezentarea modelului i40
sedan are loc in Barcelona, un oras european caracterizat de
cultura si creativitate,” a concluzionat Allan Rushforth.
Premiera mondiala a noului i40 sedan va avea loc la standul
Hyundai, amplasat in hala 8 din Montjuïc Exhibition Centre, joi 12
mai 2011, la ora 12:20 (CET).