Noul Mercedes-Benz eCitaro100% electric, precum și elementele de infrastructură necesare pentru introducerea autobuzelor electrice au fost prezentate la avanpremiera Salonului Internațional de Autovehicule Comerciale (IAA).
• Primele autobuze eCitaro, comandate chiar înainte de lansare, vor fi livrate în decursul acestui an.
• eCitaro reprezintă startul unei inițiative inovatoare. Daimler Buses investește aproximativ 200 milioane de euro în dezvoltarea transportului electric, autonom și conectivitatea autovehiculelor destinate transportului de călători până în 2020.
• Alte premiere mondiale la IAA Preview: sisteme de asistență precum Predictive Brake Assist, Guard Assist, respectiv introducerea ca dotare standard pentru autocare a sistemului Active Brake Assist 4.
Mainz – Mercedes-BenzeCitaro, noul autobuz urban cu motor electric, a fost prezentat în cadrul evenimentului de presă organizat la avanpremiera Salonului Internațional de Autovehicule Comerciale (IAA). Mercedes-Benz eCitaro reprezintă începutul unui demers inovator, al cărui obiectiv pe termen lung este electrificarea transportului public de persoane. Modelul cu emisii zero, ce se remarcă prin silențiozitate, a preluat platforma Mercedes-Benz Citaro – autobuzul best-seller (etalon) la nivel international și combină elemente de la autovehiculul concept Mercedes-Benz Future Bus. Acest lucru este evidențiat în special în partea frontală, eCitaro având o înfățișare solidă, cu contururi bine definite, proporții perfecte și linii elegante.
Mercedes-Benz eCitaro stabilește un nou standard pentru autobuzele urbane și impresionează prin randamentul energetic excelent, ce se bazează pe un sistem unic de management al temperaturii în compartimentul acumulatorilor.
„Prin acest demers inovator de a transforma transportul în comun într-unul electric, eCitaro oferă clienților mai mult decât un concept de baterie, ci un întreg sistem eMobility. Am început deja să le arătăm clienților noștri ce pregătim pentru viitor, și anume îmbunătățirea gamei eCitaro și demersurile tehnologice pe care le vom parcurge pentru a realiza acest lucru. Pentru noi este important ca aceștia să ne fie parteneri pe termen lung în tranziția către electromobilitate”, explică Till Oberdörder, Directorul General al Daimler Buses și Președinte al Consiliului de Administrație EvoBus GmbH.
O privire de ansamblu asupra Mercedes-Benz eCitaro
Pentru a veni în întâmpinarea diferitelor nevoi ale operatorilor de transport, a fost dezvoltată special pentru eCitaro o structură modulară a bateriilor. Astfel, echiparea standard include patru baterii Lithium-ion amplasate în partea din spate a autobuzului. Pot fi adăugate module adiționale de până la zece baterii pe plafonul autovehiculului. Bateriile au o capacitate de până la 243 kWh și sunt răcite la temperatura ideală pentru a maximiza durata de viață. La scurt timp după demararea producției de serie a autobuzului eCitaro, vor deveni disponibile și alte variante de acumulatori, ce vor permite inclusiv încărcarea intermediară („fast charging”) în timpul utilizării.
Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie, în specificațiile standard, de aproximativ 13,5tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19.5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, respectiv în jur de 88 de pasageri.
Primele comenzi pentru Mercedes-Benz eCitaro vor fi livrate până la finalul acestui an, când va fi demarată producția de serie pentru noul autobuz 100% electric, la fabrica din Mannheim, Germania. Operatorii de transport din Hamburg și Berlin au comandat deja 35 de autobuze Mercedes- Benz eCitaro.
Strategia CASE a Daimler Buses: investiții de 200 miloane de euro până în 2020
Pentru a contura viitorul mobilității, Daimler Buses va investi, până în 2020, în jur de 200 milioane de euro în implementarea strategiei CASE (Connected, Autonomous, Shared & Services, Electric).
Viitoarele generații Mercedes-Benz eCitaro vor înlocui autobuzele cu motor cu combustie în doar câțiva ani.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER