Prima decizie după ce pilotul Justin Wilson a murit în timpul unei curse: FIA va efectua noi teste pentru acoperirea cockpiturilor monoposturilor

Federația Internațională de Automobilism va efectua, luna viitoare, o nouă serie de teste, pentru a găsi soluții de acoperire a cockpiturilor monoposturilor, forul dorind accelerarea acestui proces, în urma accidentului mortal suferit de pilotul Justin Wilson, în campionatul IndyCar.

Wilson, în vârstă de 37 de ani, a fost lovit la cap de resturi ale altui monopost, care a fost avariat după ce intrat în contact cu zidul de protecției al pistei, în turul 179 al cursei de la Pocono, statul Pennsylvania. El a decedat, marți, după ce s-a aflat în comă de duminică.

Henry Surtees, lovit mortal, în 2009, de o roată desprinsă de la un alt monopost, în Formula 2, Jules Bianchi, decedat după zece luni de comă, în urma unui accident suferit la Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, de la Suzuka, în 2014, în care s-a lovit la cap, și Felipe Massa, rănit grav tot la cap, după ce a fost lovit de o piesă desprinsă de pe manșina lui Rubens Barrichello, la MP al Ungariei din 2009, sunt alte cazuri care obligă FIA să ia măsuri.

Potrivit motorsport.com, primele intenții ale forului mondial au vizat introducerea unor cokpituri acoperite total, asemănătoare celor ale avioanelor de vânătoare. Însă FIA a ajuns la concluzia că această soluție ar aduce mai multe dezavantaje decât avantaje, deoarece un cokpit complet închis avariat ar îngreuna ieșirea piloților din monopost, în cazul unui accident sau ar face dificilă intervenția personalului medical în astfel de situații.

De exemplu, dacă ar fi avut un cockpit complet acoperit, Kimi Raikkonen ar fi ieșit cu greu din mașina sa în urma accidentului suferit la Marele Premiu de Formula 1 al Austriei din acest an. Atunci, monopostul Ferrari pilotat de finlandez a pierdut aderența și a alunecat în lateralul pistei, acroșând mașina McLaren-Honda condusă de spaniolul Fernando Alonso. McLaren-ul a încălecat Ferrari-ul și ambele monoposturi s-au oprit în zidul de protecție.

În aceste condiții, FIA va studia o structrură lamelară care să înconjoare habitaclul mașnilor. Lamele de înălțimi diferite instalate vertical în jurul cockpitului ar face ca resturile desprinse de pe alte monoposturi să ricoșeze la contactul cu acestea, iar pilotului ar putea ieși cu ușurință din mașină.

Totodată, va fi studiată varianta propusă de Mercedes, o structură inelară deschisă la nivelul capului pilotului, prinsă în trei locuri, două în spatele cockpitului și una în fața acestuia.

Mediafax

Publicat: 25 08. 2015, 18:28
Actualizat: 25 08. 2015, 18:29