Primele imagini oficiale cu noul Renault Clio
Lansat în 1990, Clio a marcat istoria Renault cu 11,5 milioane de vehicule vândute în peste 115 Ńări. Obiectivul celei de-a patra generaŃii este de a scrie un nou capitol al acestei „povesti de succes”.
Noul Renault Clio se evidenŃiază prin următoarele caracteristici:
Un stil senzual si emoŃional, rezultat din reînnoirea designului Renault, cu multe posibilităŃi de personalizare, atât la interior, cât si la exterior.
Tehnologii inovative la preŃuri accesibilea :
o Sistem de asistenŃă video la parcarea cu spatele, card mâini libere,
aplicaŃie R-Sound Effect, sistem Renault Bass Reflex ;
o Cutie automată cu dublu ambreiaj EDC si 6 viteze;
o Renault R-Link, tabletă cu ecran tactil integrată si conectată.
O adevărată plăcere de a conduce datorită unei game de motorizări care vizează
leadership-ul pe piaŃă în ceea ce priveste consumul si emisiile de CO2, cu:
o Noul motor în 3 cilindri pe benzină: Energy TCe 90 (4,3 l / 100 km si 99 g
CO2 / km b),
o Motorul Energy dCi 90 (3,2 l / 100 km si 83 g CO2 / km b).
„Noul Clio reprezintă un punct de referinŃă. Acesta propune multiple inovaŃii tehnologice, iar designul său reprezintă o schimbare majoră faŃă de modelele precedente.”- Carlos Tavares – Director
General de OperaŃiuni
a În funcŃie de nivelul de echipare si de Ńara de comercializare.
b Consum si emisii omologate.
2
Noul Renault Clio, reprezentativ pentru noua identitate de marca Renault
Noul Renault Clio este primul vehicul de serie care exprimă cel mai fidel reînnoirea designului
Renault, inspirat de Laurens van den Acker. Noul model de clasă mică Renault reuseste să transfere stilul si emoŃia celor mai recente concept-car-uri Renault către vehiculele de serie.
„Noul Renault Clio a fost gândit ca o sculptură care sugerează senzualitate si dorinŃă. Curbele sale exprimă dinamismul care emană din prototipul DeZir. Nu există unghiuri ascuŃite sau agresive, doar curbe care te fac să-Ńi doresti să te apropii si să mângâi masina.” – Laurens van
den Acker – Senior Vice-President, Corporate Design ProporŃii exterioare armonioase si dinamice
Noul Renault Clio se distinge printr-o parte frontală valorizată de o siglă proeminentă, poziŃionată vertical si reliefată prin amplasarea pe un fond negru strălucitor. Un design iniŃiat de concept-car-ul DeZir. Blocurile optice cromate si farurile de zi cu tehnologie LED subliniază expresivitatea părŃii frontale. Propus doar în versiune cu 5 usi, Noul Renault Clio se distinge printr-un design sportiv, accentuat de mânerele usilor spate integrate si mascate în apropierea stâlpului spate. În comparaŃie cu predecesorul său, noul model propune mai mult dinamism si personalitate cu o gardă la sol mai joasă, un ecartament mai mare, roŃi plasate cât mai spre „exteriorul” caroseriei si reducerea spaŃiului dintre roŃi si pasajele roŃilor.
Noul Renault Clio are în gama de culori 8 nuanŃe diferite disponibile încă de la lansare, printre care si Rouge Flamme – culoarea vedetă de lansare, inspirată de concept-car-ul DeZir.
Un spaŃiu interior modern, primitor si ergonomic
Inspirând siguranŃă si tonicitate, interiorul Noului Renault Clio, completează coerent stilul
exterior. Designul plansei de bord care aminteste de aripa unui avion, consola centrală
multimedia cu o poziŃionare optimizată, gama de culori propuse, vitezometrul cu afisaj digital,
confortul scaunelor, tusele cromate si cele de un negru strălucitor îmbină modernul cu utilul,
totul pentru confortul si starea de bine a ocupanŃilor masinii.
O ofertă de personalizare inedită, cu o listă extinsă de opŃiuni disponibile
Încă din faza de concepŃie, Noul Renault Clio a fost gândit pentru a putea fi personalizat atât la
interior cât si la exterior. Încă de la lansare, la exteriorul vehiculului se pot personaliza
următoarele elemente: carcasele oglinzilor retrovizoare exterioare, calandrul, bara spate,
elementele de protecŃie a portierelor, culorile jantelor si plafonul.
La interior: plansa de bord, panourile usilor, volanul, mânerele interioare ale usilor, maneta
schimbătorului de viteze, conturul aeratoarelor, tapiŃeria si covorasele sunt personalizabile.
Clientul poate alege între mai multe universuri diferite, propuse ca pachete la preŃuri accesibile.
3
Noul Renault Clio, un concentrat de inovaŃii
La capitolul inovaŃii, Noul Renault Clio est fidel tradiŃiei sale: redefinirea standardelor din
segmentul său si propunerea unor prestaŃii specifice masinilor din segmentul superior.
Renault R-Link, tableta integrată si conectată – la vehicul si la Internet
Renault a fost primul constructor care a propus comenzile radio pe volan (1982 – R11
Electronic) si primul care a venit cu un sistem de navigaŃie (1994 – Safrane). A urmat
democratizarea cardului de demaraj cu funcŃie mâini libere (2001), ecranul cu afisaj high-res si
GPS-ul (Carminat TomTom® la 490 € – 2009 – Clio). Urmând aceeasi linie, Renault a lansat un
sistem de navigaŃie conectată (Carminat TomTom® LIVE) pe Clio, iar acum continuă demersul
novator cu Renault R-Link.
Disponibil ca opŃiune pe Noul Renault Clio, Renault R-Link face legătura între lumea auto si
viaŃa conectată:
– printr-un ecran tactil cu o diagonală de 7 inch (18 cm), comandă vocală intuitivă si,
pentru prima dată pe piaŃă, pagina de întâmpinare (home page) care poate fi
personalizată de către client, astfel încât accesul la funcŃiile esenŃiale să fie simplu si sigur,
fără ca soferul să-si abată atenŃia de la drum;
– prin sistemul de navigaŃie conectată TomTom®, cu serviciile sale LIVE, ce oferă cele
mai bune informaŃii despre trafic în timp real, optimizând astfel timpul necesar parcurgerii
traseului si consumul;
– prin conexiunea la reŃeaua electronică a vehiculului care permite, printre altele, accesul
la o funcŃie de condus ecologic avansată, Driving eco2. Aceasta funcŃie analizează
comportamentul soferului si îi dă indicaŃii personalizate pentru a reduce consumului de
combustibil;
– prin Renault R-Link Store, primul Application Store auto, ce da posibilitatea utilizatorilor
să vizualizeze si să descarce cu usurinŃă, direct din masină sau de pe computer, o gamă
bogată si variată de aplicaŃii (via My Renault);
AplicaŃiile Renault R-Link se vor extinde în permanenŃă datorită colaborării cu „Paris
Incubateurs” si solicitărilor lansate firmelor start-up cu ocazia salonului LeWeb”11. Pe lângă
serviciile oferite de LIVE TomTom® si de aplicaŃia COYOTE, care avertizează soferul de
situaŃiile periculoase (în Ńările unde acest serviciu este disponibil), utilizatorul îsi va putea
verifica e-mail-urile, gestiona agenda, va putea găsi cea mai apropiată parcare sau cel mai
apropiat service sau va putea trimite mesaje pe tweeter…
Printre aplicaŃiile Renault R-Link, Renault R-Sound Effect propune personalizarea sonoră,
habitaclul Noului Renault Clio beneficiind de o atmosferă sonoră specifică.
Renault R-Sound Effect poate simula 6 profiluri de sunet diferite pentru motor, fiecare dintre
acestea fiind personalizat si perfect sincronizat cu parametrii de sofat precum viteza si
acceleraŃia.
4
Renault mai propune pentru Noul Clio sistemul MEDIA NAV, disponibil în serie pentru două
niveluri de echipare din trei.
Integrat în consola centrală, extrem de intuitiv, sistemul MEDIA NAV include un ecran tactil de 7
inch (18 cm), radio si tehnologie Bluetooth® pentru a asculta muzică în audio-streaming sau
pentru utilizarea hands-free a telefonului mobil. Playere portabile de muzică pot fi conectate prin
intermediul unui port USB si a unei prize jack. MEDIA NAV este disponibil cu sistemul de
navigaŃie Nav N Go cu afisaj 2D si 3D (Birdview).
Prin intermediul portului USB si a interfeŃei web, clienŃii pot actualiza conŃinutul cartografiei
NAVTEQ.
Radio Bluetooth® cu sistem Renault Bass Reflex în premieră mondială
Pe toate versiunile, Noul Renault Clio propune un sistem sonor inteligent, integrat în boxele
usilor din faŃă, cunoscut sub numele de Renault Bass Reflex. Prin acest sistem, frecvenŃele
joase sunt redate cu mai multă acurateŃe, pragul de saturaŃie si distorsiune a sunetului fiind mult
ridicate.
Gama Noului Renault Clio dispune de sisteme audio cu funcŃie Bluetooth® care oferă o
excelentă calitate a sunetului pentru conversaŃiile telefonice hands-free, pentru muzica
ascultată de pe device-uri portabile si pentru audio-streaming. Sistemele audio dispun de port
USB si prizăJack.
Noul Renault Clio: plăcerea de a conduce si obiectivul de a fi leader la
capitolul consum si emisii de CO2
Noul Renault Clio combină consumul scăzut si plăcerea de a conduce, propunând o gamă cu
motorizări reînnoite atât pe benzină cât si diesel. Cele două motoare noi pe benzină, Energy
TCe 90 si TCe 120, combină niveluri scăzute de consum si de emisii de CO2, cu o acceleraŃie
sprintenă si performantă si reprize bune. Motorizările diesel, Energy dCi de nouă generaŃie,
semnificativ îmbunătăŃite, îi permit Noului Renault Clio să bată recorduri în ceea ce priveste
nivelul redus al consumului de carburant, fără insă a stirbi cu nimic din confortul soferului si
plăcerea acestuia de pilotaj.
Două motoare Energy noi: cea mai performantă tehnologie din zilele noastre
Noul motor Energy TCe 90 (benzină)
Noul Renault Clio este primul vehicul Renault care propune noua motorizare turbo în 3 cilindri
Energy TCe 90. Acest motor este primul în 3 cilindri produs de Renault, propunând încă de la
lansare, un raport remarcabil între plăcerea de a conduce si nivelul de consum:
– motor în 3 cilindri, cu turbocompresor, cilindree de 899 cm3, echipat cu Stop & Start, are
performanŃele unui motor atmosferic de 1,4 litri;
– un motor turbo cu inerŃie scăzută pentru a răspunde încă de la viteze scăzute, 90 CP si
135 Nm la 2 000 rot/min (90 % din cuplu exploatabil între 1 650 rot/min si 5 000 rot/min) ;
5
– o versiune optimizată cu trepte mai lungi, pentru un consum de 4,3 litri / 100 km si emisii de
99 g CO2 / km c;
– o reducere de 21 % în ceea ce priveste consumul si nivelul de emisii de CO2
c faŃă de
motorul TCe de 100 pe care îl înlocuieste.
Noul motor Energy dCi 90 Diesel
Familia Energy se măreste cu noul motor de 90 CP 1.5 dCi, echipat cu sistemul Stop & Start :
– un motor de 4 cilindri, cu o cilindree de 1,5 l si un cuplu de 220 Nm, disponibil de la 1750
rot/ min, cu un câstig de 20 Nm faŃă de motorul actual dCi 85;
– o versiune optimizată, cu trepte mai lungi, purtând semnătura Renault eco2, consumă doar
3,2 litri / 100 km si are un nivel al emisiilor redus la 83 g CO2 / km d.
Un nou motor TCe 120 cu o cutie de viteză automată EDC si 6 trepte de viteză
În premieră pentru Renault pe segmentul B, Noul Renault Clio va folosi noul si foarte dinamicul
motor TCe 120 împreună cu cutia de viteze EDC (Efficient Dual Clutch) cu 6 trepte de viteză:
– un motor de 1,2 litri cu 4 cilindri, având performanŃele unui motor atmosferic de 1,6 litri;
– un motor pe benzină cu injecŃie directă, turbo, 120 CP, cu un cuplu de 190Nm de la 1750
rot/min.
În curs de omologare, acest motor va fi disponibil din primul semestru al anului 2013 si se va
număra printre motoarele cu cel mai redus consum si cea mai mare putere din categoria sa.
Tot din primul semestru 2013, Noul Renault Clio va propune si o cutie de viteze cu dublu
ambreiaj EDC pentru motorul dCi 90. Această cutie de viteze automată -în acelasi timp foarte
reactivă si foarte sobră – va face si mai accesibile confortul si plăcerea de a conduce.
Servicii adaptate pentru a promova condusul eco
Pe lângă acest capital tehnic, Noul Renault Clio propune soluŃii coerente si eficiente pentru a
ajuta soferul să scadă consumul si emisiile de CO2:
– un mod ECO e , care se activează prin simpla apăsare a unui buton si care permite
reducerea consumului cu până la 10%, modificând performanŃele vehiculului;
– indicatori pentru stilul de condus (verde, galben, portocaliu) si pentru schimbarea
treptelor de viteza (GCI – Gear Changes Indicator) pe plansa de bord e, care ajută soferul
să-si adapteze stilul de condus pentru a reduce consumul de carburant;
– aplicaŃia Driving eco2, din Renault R-Link, furnizează informaŃii complete pentru a ajuta
soferul să-si analizeze stilul de condus si pentru a lua măsuri corective în scopul reducerii
consumului si emisiilor de CO2.
c Consum si emisii omologate.
d Consum si emisii omologate.
e În funcŃie de nivelul de echipare si de Ńara de comercializare.
6
Noul Renault Clio, garanŃia calităŃii si a siguranŃei
Fabricat la Flins (FranŃa) si la Bursa (Turcia), Noul Renault Clio răspunde standardelor de
calitate Renault: o masină la un preŃ accesibil si cu un nivel de calitate de referinŃă, care
concurează foarte bine cu modele mai mari si mai scumpe. Noul Renault Clio este construit pe
noua platformă B a AlianŃei, care a fost îmbunătăŃită pentru a oferi prestaŃii de confort,
manevrabilitate si acustică fără egal.
În ceea ce priveste siguranŃa, Noul Renault Clio trebuie să fie pe măsura predecesorului său
deoarece modelul Clio III a fost primul vehicul din segmentul B care a obŃinut 5 stele la crashtestul
Euro NCAP din 2005. Datorită numeroaselor elemente de siguranŃă pe care le oferă, Noul
Renault Clio are drept ambiŃie să fie la cel mai înalt nivel la acest capitol.
Mai multe detalii despre Noul Renault Clio, cu ocazia drive testelor internaŃionale din
toamnă si la Salonul de la Paris.