Primul vehicul electric de la Opel!** Ampera, mașina viitorului
Obișnuit fiind cu mașini dotate cu motoare puternice, prima dată când am auzit de un autovehicul electric am strâmbat puțin din nas. Însă după ce am condus Opel Ampera, am realizat că viitorul îi aparține.
Ampera este un autovehicul electric care poate funcționa într-o gamă vastă de condiții meteorologice. Este acționată de electricitate oricând și la orice viteză. Pentru primii 40 – 80 km, puterea este asigurată de electricitatea stocată în bateria li-ion 16 kWh. În timp ce funcționează pe electricitate furnizată de baterie, Ampera nu produce emisii de gaz și ale țevii de eșapament.
Bateria se poate încărca rapid
Cercetarea independentă a avut ca rezultat faptul că 80% din europeni conduc mai puțin de 60 km pe zi, astfel că Ampera va întruni cerințele acestora. Dacă bateria Ampera funcționează la nivel scăzut, bateria poate fi reîncărcată în aproximativ patru ore la 230 V conectând-o la sistemul de încărcare de la bordul autovehiculului într-o priză standard. Deoarece bateria poate fi reîncărcată rapid, majoritatea autovehiculelor Ampera pot fi conduse în regimul de funcționare pe baterie aproape tot timpul. Dacă trebuie să faceți o călătorie mai lungă, motorul/generatorul alimentat cu benzină poate extinde distanța totală de parcurs la peste 500 km cu un rezervor plin.
Salvează în medie 1.700 l de benzină anual
Acționarea electrică este rentabilă. Dacă estimăm costul unui kilometru parcurs cu acționarea electrică a Opel Ampera la 1/5 din prețul unui kilometru parcurs de un vehicul convențional pe benzină. Se așteaptă că va costa aproximativ 2 euro cenți pe kilometru pentru acționarea electrică față de 12 euro cenți dacă se utilizează benzină estimată la 1,50 €/litru. Estimăm că un autovehicul electric cu autonomie extinsă va salva aproximativ 1.700 l de benzină pe an dacă se ia în considerare 60 km parcurși în medie pe zi (22.000 km pe an).
Dimensiuni
Lungime: 4,49 metri
Lățime: 1,78 metri
Înălțime: 1,43 metri
Greutate: 1.732 kg
Preț în România:
42.900 euro, TVA inclus
Casetă tehnică
Motor electric (Voltec)
Tip: sistem reîncărcabil de stocare a energiei
Putere maximă: 150 CP
Cuplu maxim: 370 Nm
Viteză maximă: 161 km/h
Bateria: Li-Ion, 288 celule prismatice, 98 kg
Timp de încărcare la priză normală: sub 4 ore
Consum de energie: 16 kWh/100 km
Autonomie cu motor electric: 40-80 km (în funcție de stilul de condus)
Autonomie în test în modul electric: 68 km
Motor termic (funcție de autonomie extinsă)
Tip: 1.4 ECOTEC
Combustibil: benzină
Cilindree: 1.398 cmc
Putere maximă: 86 CP/4.800 rpm; Cuplu maxim: 130 Nm/4.250 rpm
Consum de benzină: sub 1,6 litri/100 km
Emisii CO2: 40 g/km
Autonomie combinată (motor electric+motor pe benzină): peste 500 km
Accelerație 0-100 km/h: 9 secunde