Prințul deșertului!** ProSport a testat pentru prima dată primul SUV produs la Mioveni
Dacia Duster s-a remarcat în Maro prin robustețe,
siguranță, spațiu și un design modern
Pe 2 martie, la Geneva, Dacia Duster a fost lansat în premieră
mondială. Pe 18 martie, Dacia Duster a fost lansată în România.
Prima impresie generală a fost că Duster arată foarte bine, dar
foarte mulți erau curioși cum se va prezenta la test drive.
ProSport vă oferă răspunsul la această întrebare după o zi de
condus Dacia Duster prin Maroc.
În frumosul peisaj al Marocului, am pacurs primii kilometri la
bordul unul Duster 4×2. Pornesc din parcarea aeroportului din
Marrakech și după 20 de minute părăsesc asfaltul pentru a intra pe
un drum acidentat. Pătrund în inima Marocului. Prima impresie pe
care o ai atunci când te urci în SUV este aceea de confort. Spațiul
generos, ușurința în manevrarea volanului și a schibătorului de
viteze, accesul facil la comenzile de la consola centrală și
calitatea sunetului pe care-l auzi la radio te fac să nu îți pară
rău că ai dat banii pe un Duster. Până și aerul condiționat, extrem
de necesar pe căldura din Maroc, face față cu brio. De asemenea,
materialul din care sunt făcute scaunele din față și bancheta din
spate este mult mai moale față de modelele precedente ale Dacia,
iar de aici rezultă o plăcere mai mare de a sta în SUV. Portbagajul
generos te ajută să cari toate bagajele familiei când pleci în
concediu, inclusiv pe cele ale soacrei, în cazul în care ești
generos și te decizi să o iei cu tine. De asemenea, supensiile sunt
și ele foarte bine reglate, în așa fel încât mașina nu te scutură
când ești pe drum accidentat.
Când pătrund prin satele sărăcăioase, copiii îmi fac veseli cu
mâna. Cu siguranță nu știu marca mașinii, dar ei întâmpină pe
fiecare străin cu zâmbetul pe buze. Accelerez spre deșert, iar
Duster mă surprinde din nou plăcut. Motorul diesel de 85 CP se
dovedește extrem de sprinten pentru varianta 4×2 care mi-a fost
pusă la dispoziție. Motivația este foarte simplă. Duster e o mașină
ușoară pentru categoria sa, iar motorul diesel face un cumplu
remarcabil. Nu am niciun fel de problemă nici atunci când urc
pantele. Duster s-a dovedit încă de la prima întâlnire un prieten e
nădejde, care sunt singur că va încânta pe toți cei care și-o vor
cumpăra.
PUNTE
FORTE
– design atrăgător
– suspensii bune
– spațiu generos
– cuplul excelent al motorului diesel
– volanul reglabil pe înălțime și comenzi pe volan
– garda la sol ridicată care permite să parcurgi facil drum
acidentat
PUNCTE
SLABE
– ștergătoarele sunt de la Logan, și nu șterg pe o suprafață mai
mare
– zgomote din cauza îmbinărilor defectuoase în zona bordului
10.500
de euro este prețul de pornire al unui Duster, varianta 4×2, pe
benzină
17.400 de euro
este prețul maxim pentru Duster