ProSport a testat mașina în care încape o echipă de handbal!** 7 în 1
OK, e greu să bagi o echipă de handbal, dar măcar titularii și
un bagaj cu echipamentul încap în noul Chevrolet Orlando. Este
ideal pentru familiile cu de la doi copii în sus, care vor să ia cu
ei și niște valize în vacanță și să se simtă în siguranță. După o
zi la volanul noului model, am extras cele mai interesante șapte
lucruri despre Orlando.
1 DESIGN EXTERIOR E după gust. Chevrolet a
îmbinat MPV-ul cu crossover și a ieșit ceva mult mai masculin decât
o mașină de familie, dar și mai puțin elegant decât un model pentru
bărbați fițoși. Are un design simplu, solid, fără pretenții, dar și
fără defecte.
2 DESIGN INTERIOR Reușit, cu destule spații de
depozitare, unele chiar surprinzătoare. Calitatea este peste medie,
iar accesoriile ca navigația GPS bune și conectivitatea USB îți fac
călătoria mai ușoară, mai ales în familie.
3 CONFORT Șoferul se simte „la înălțime”. Stai
bine la volan, te simți în control, ai vizibilitate bună. Nici
locurile din spate nu sunt de lepădat. Chevrolet le-a așezat ca la
cinematograf, astfel încât și al treilea rând să vadă ceva în față.
În plus, chiar și acolo stai comod, fără să atingi plafonul cu
capul, dacă nu ești Ghiță Mureșan. Genunchii pot fi o problemă, dar
locurile sunt destinate copiilor, iar pentru ei e una dintre cele
mai bune variante de pe piață. În plus, habitaclul este
satisfăcător de silențios.
4 SPAȚIU de DEPOZITARE Dacă ai o familie
numeroasă, nu căra mai mult de o valiză și niște pachețele cu tine,
îți rămân vreo 100 de litri. Dacă te-ai mulțumit cu doi-trei copii,
problemele dispar, iar când ai de cărat ceva, poți ajunge la 1.500
de litri!
5 MOTORIZĂ‚RI Dacă vrei o mașină de familie, nu te
aștepta să faci ravagii pe șosele. Nu e un model cu care să te
întreci în depășiri sau să bați recordul pe vreun traseu, dar
probabil nici nu vrei să faci asta cu cinci copii în spate,
condiții în care poate depăși două tone. Motorul diesel de doi
litri și 163 CP este însă unul decent, la care vei prefera probabil
și cutia de viteze automată. Motorizarea de bază este însă pe
benzină, 1,8 litri, 141 CP.
6 CONSUMUL Ținând cont de greutatea mașinii, mai
ales încărcată, e rezonabil. Cel anunțat oficial e între 6 și 7
litri la 100 km pentru diesel, în funcție de putere, respectiv 7,3
pentru benzină.
7 PREȚURI Din punctul meu de vedere, e unul
dintre punctele forte. Modelul de bază pleacă de la 16.430 de euro
cu TVA, dar vine cu aer condiționat, radio/CD cu MP3, șase
airbaguri, ABS și ESC. Cu trei prime de casare incluse scade la
12.090! Comparați cu un Logan MCV și decideți care ofertă e mai
bună. Cel mai ieftin diesel, 2 litri, 131 de CP, începe de la
19.430 de euro cu TVA (14.790 cu primele de casare). Dieselul de
163 CP, ce deține cutie automată, ajunge la 21.850 de euro cu TVA
(16.530 cu trei prime de casare), la un nivel de dotare superior,
cu jante aluminiu, aer condiționat automat, geamuri electrice,
computer de bord.