Răspopa se dă cu o Fabia S2000 la Raliul Sibiului
Campionatul Național de Raliuri se va bucura, pentru o etapă, de
prezența la start a două mașini din clasa S2000. Dacă Peugeot-ul
207 S2000 al lui Marco Tempestini a devenit deja o obișnuință
pentru fanii automobilismului autohton, noutatea o reprezintă
mașina cu care va alerga Adrian Răspopa la Sibiu, o Skoda Fabia
S2000. Mașina este una din cele mai în vogă la momentul actual,
fiind lider în IRC (International Rally Challenge), dar și cu
rezultate foarte bune și în WRC (World Rally Championship), dar și
în campionatele naționale din Europa.
De altfel, bolidul va deveni unul de bază în sezonul următor în
WRC, când se va merge doar cu automobile S2000. „De 5 ani aștept să
pot concura într-o astfel de mașină. Și, datorită partenerilor de
la Porsche România am reușit să aducem această mașină în România
pentru etapa de la Sibiu”, a spus Adrian Răspopa.
Răspopa a precizat că poate termina în partea de sus a
clasamentului la Raliul Sibiului, etapă ce va avea loc în weekend:
„Ca să mă gândesc la o victorie la un raliu, ar fi trebuit să fi
făcut cel puțin 200 de km de teste pentru a putea să mă acomodez cu
mașina. Eu am făcut doar câțiva kilometri, la Ciolpani, așa că nu
se discuta despre așa ceva acum. Dacă nu vom avea probleme, eu zic
că ne putem clasa în partea superioară a ierarhiei”.
Driver-ul a precizat că mașina este deocamdată închiriată doar
pentru etapa sibiană, dar că sunt discuții cu eventuali parteneri
pentru a o putea aduce și la Raliul Iașiului. De asemenea, Adrian
Răspopa a mai spus că ar fi frumos dacă în 2011 ar concura cu o
astfel de mașină în CNR: „Pentru a face un sezon compet în 2011 cu
o asemenea mașină ai nevoie de cel puțin 350.000 de euro. Dacă voi
putea găsi un asemenea buget, aș putea să mă bat la titlu cu un
astfel de bolid”.
După sesiunea de la Ciolpani, de luni, Răspopa va mai efectua,
alături de navigatorul său, Gabriel Lazăr, marți seară, la Predeal,
alte teste, pentru a se acomoda și mai bine cu mașina și pentru a
găsi setările necesare înaintea rundei sibiene.
Articol scris de Bogdan POPESCU
Foto: Gabi Tomescu