RECORD ABSOLUT!** Sebastien Loeb a devenit pentru a opta oară campion mondial
Chiar dacă Sebastien Loeb și Daniel Elena nu au terminat ultima etapă din WRC, după o coliziune cu o mașină care venea pe sensul lor din direcția opusă pe un sector de legătura, cei doi au sărbătorit cel de-al 8-lea titlu mondial din carieră!
Sébastien Ogier și Julien Ingrassia au terminat Raliul Marii Britanii pe locul 11.
Raliul Marii Britanii a început joi cu trei probe speciale foarte interesante. Sébastien Loeb și Daniel Elena au avut un început bun și, la finalul zilei, se aflau pe prima poziție cu un avans de șapte zecimi față de echipajul Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, rivalii lor în lupta pentru titlul în Campionatul Mondial de Raliuri FIA. Sébastien Ogier și Julien Ingrassia au ieșit în decor și au fost nevoiți să abandoneze. Cel de-al doilea echipaj al echipei Citroën Total va reveni însă în cursă cu ajutorul sistemului super rally.
Ziua a doua din Raliul Marii Britanii a fost fix pe 11 noiembrie 2011, o zi așteptată cu interes de întreaga lume și o zi cu noroc pentru Sébastien Loeb și Daniel Elena. Fix la ora 11:11, echipajul cu modelul Citroën DS3 WRC cu numărul 1 a revenit pe prima poziție după ce rivalii în lupta pentru titlul mondial au aruncat prosopul. Acum, cu cel de-al 8-lea titlu mondial asigurat, Loeb și Elena vroiau să ajungă la sosire și să termine sezonul cu încă o victorie.
Sébastien Loeb și Daniel Elena au început ziua a treia cu un avans de o secundă față de Latvala, dar la final au retrogradat pe locul secund la șase secunde în spatele liderului. Sébastien Ogier și Julien Ingrassia, reveniți în cursă în sistemul super rally, continuau să adune experiența pe probele speciale din Țara Galilor.
În ziua a patra, ultima din Raliul Marii Britanii, au fost programate șase probe speciale cu o lungime de 84 kilometri. Din păcate, Loeb nu a avut nicio șansă să continue duelul cu Latvala pentru prima poziție după accidentul petrecut pe sectorul de legatură dintre specialele 18 și 19. „Este păcat pentru că mi-ar fi plăcut să mă lupt până la final cu Jari-Matti. Ce s-a întâmplat a fost un incident oarecum normal: ne aflam pe un drum îngust și ne-am întâlnit cu o altă mașină pe sensul nostru într-un vârf de pantă unde nu aveam vizbilitate. Șoferul spaniol a avut un reflex greșit și așa s-a petrecut coliziunea”, explică Sébastien Loeb. „Radiatorul s-a spart și am ieșit din cursă. Aceasta este încă o dovadă că raliul nu se termină decât atunci când ai ajuns în parcul închis!”
După ce mașina a fost recuperată, echipa tehnică a făcut totul pentru ca aceasta să arate cât mai prezentabil pentru podiumul de la castelul din Cardiff. „Nu vom lăsa acest incident să ne strice petrecerea”, a spus Frédéric Banzet, directorul general Citroën. „Sébastien, Daniel și echipa Citroën Racing au avut un sezon fantastic. 10 victorii din 13 curse, titlurile mondiale la constructori și piloți. Toate acestea înseamnă noi recorduri, iar toată echipa și-a atins obiectivele stabilite pentru acest sezon. Din Suedia până în Marea Britanie, Campionatul Mondial de Raliuri ne-a permis să ne demonstrăm caracterul „Créative Technologie” pe patru continente. Toate aceste succese fac parte acum din ADN-ul marcii Citroën!”
Rezultate Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1 JM. Latvala / M. Antilla – Ford Fiesta RS WRC 3h27’03.5s
2 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +3’42.9s
3 H. Solberg / I. Minor – Ford Fiesta RS WRC +7’05.0s
4 K. Meeke / P. Nagle – Mini JCW +7’12.2s
5 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +8’57.2s
6 O. Tänak / K. Sikk – Ford Fiesta RS WRC +9’27.0s
7 E. Novikov / D. Giraudet – Ford Fiesta RS WRC +9’47.7s
8 D. Kuipers / F. Miclotte – Ford Fiesta RS WRC +10’12.7s
9 K. Block / A. Gelsomino – Ford Fiesta RS WRC +16’01.2s
10 A. Araujo / M. Ramalho – Mini JCW +17’01.6s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1. Sebastien Loeb 222 p, 2. Mikko Hirvonen 214p, 3. Sebastien Ogier 196 p, 4. Jari-Matti Latvala 172 p, 5. Petter Solberg 110 p, 6. Mads Ostberg 88 p, 7. Matthew Wilson 63 p, 8. Dani Sordo 59 p , 9. Henning Solberg 59 p 10. Kimi Raikkonen 34 p …25. Van Merksteijn jr. 2 p,
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1. Citroen Total World Rally Team 403 p, 2. Ford Abu Dhabi 376 p, 3. M-Sport Stobart Ford 178 p, 4. Petter Solberg WRT 116 p, 5. FERM Power Tools 54 p, 6. Team Abu Dhabi 54 p, 7. Munchi’s Ford WRT 38 p , 8. Monster WRT 27 p, 9. Van Merksteijn Motorsport 16 p, 10. Brazil World Rally Team 7p.
*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.