Demaraj deosebit
(6.0 secunde de la 0-100 km/h), consum redus
(6.0 l/100 km mixt), totul cu o limuzină de aproape două tone. Se poate!
Există mașini și există Mașini. Există mașini care te duc din punctul A în punctul B, dar există și Mașini care fac lucrul ăsta în condiții speciale de performanță și lux. Despre o astfel de Mașină vorbim acum: noul BMW 730d xDrive. Constructorul bavarez a încercat și a reușit să aducă pe piață un produs echilibrat perfect pe gustul celor care știu ce vor de la viață… și care au și banii necesari pentru asta.
Dincolo de propulsorul de 2993 cmc bi-turbo care dezvoltă 258 de cai, dincolo de demarajul 0-100 km/h care se face în 6 secunde și dincolo de cuplul de 560 Nm dar și de consumul ridicol de mic pentru o „balenă” de două tone (undeva pe la 6 litri la 100 km în regim mixt), noul 730d xDrive ne-a impresionat prin dotări, prin gadgeturile care duc experiența la volan la un alt nivel, unul în care un drum București-Piatra Neamț-București (vreo 800 de kilometri) devine, subit, extrem de plăcut.
Mașina se conduce singură
Noile haine ale mașinii presupun că avem de-a face cu faruri noi, cu tehnologie LED, prize de aer noi și mai agresive, precum și de un nou desen al grilei. În interior, cele mai bune materiale, piele serioasă și inserții de lemn. Instrumentele de bord sunt, acum, un afișaj LED, iar după ce îți pierzi 15 minute jucându-te cu multiplele setări ale scaunelor și ale volanului ai în față dilema: EcoPro, Confort, Confort+, Sport sau Sport+ . Adică „sunt verde”, „sunt calm”, „mă grăbesc, dar sunt tot calm!”, „pârtieee!” sau „Vettel who?”.
Ce e cu adevărat impresionant e faptul că mașina se conduce singură. Concret? Să spunem că ai setat pilotul automat la 130 km/h, iar singurul contact este cel dintre mână și volan. Deodată, în față apare o altă mașină. Ce face mașina ta? Frânează. Dacă cel din fața ta se oprește, mașina ta se oprește singură, apoi revine la viteza setată inițial când „simte” că „obstacolul” a fost înlăturat.
Camerele video fac totul mai ușor
Dimensiunile mari ale mașinii ar trebui să o facă greu de parcat, nu? Ei bine, nu! Adică dimensiunile sunt mari, dar parcatul e facil datorită sistemului de camere video care iti proiectează o imagine la 360 de grade a mașinii. Mai mult, 730d xDrive vine cu un „sistem anti-dobitoci”, unul care îți permite, prin două camere poziționate pe extremele din față ale mașinii, să te asiguri într-o intersecție în care vizibilitatea este blocată de cei care au parcat pe colț. Sunt prea multe lucruri interesante care se petrec cu noul BMW 730d xDrive. Atât de multe, încât nici ProSport în variantă mare nu le-ar cuprinde.
Pentru o sută și ceva de mii de euro primești cam tot ceea ce poate fi nou, bun, confortabil și performant în domeniul auto. Iar totul este ambalat armonios într-o mașinărie care tinde, justificat, spre perfecțiune.
84.320 de euro este prețul de pornire al modelului BMW 730d xDrive, varianta testată fiind cotată la 113.980 euro, TVA inclus
BMW 730d xDrive » capacitatea cilindrică a motorului: 2992 cmc, 6 cilindri » putere maximă: 258 cp la 4000 rpm » cuplu maxim: 560 Nm la 1500 rpm » viteză maximă: 250 km/h » demaraj 0-100 km/h: 6.0 secunde » consum la 100 km: urban 7,2 litri, extraurban 5,3 litri, mixt 6,0 litri » capacitate rezervor: 80 litri » dimensiune pneuri: 245/55 R17
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER