Renault Captur, pe urmele aventurii

La salonul de la Frankfurt din 2009, Renault și-a prezentat noua
identitate de marcă, ce plasează oamenii în centrul preocupărilor
sale. Astfel, noua și ambițioasa strategie de design are drept
sursă de inspirație etapele vieții, fiecare dintre ele regăsindu-se
într-un concept car. Primul, DeZir, un coupé cu două locuri,
simbolizează momentul „în care ne îndrăgostim” , pasiunea specifică
începutului unei povești. Acum, CAPTUR reprezintă cea de-a doua
etapă a acestui ciclu, cea a explorării lumii în doi.

Precum predecesorul său, CAPTUR definește stilul „simplu”,
„senzual” și „călduros” care va caracteriza stilul viitoarelor
mașini ale mărcii. CAPTUR este un „crossover fun și sportiv, ideal
pentru un cuplu tânăr pe cale să descopere lumea” explică
directorul de design Laurens Van den Acker. Axel Breun, director al
diviziei concept car precizează: „CAPTUR are la bază limbajul
formal introdus de concept car-ul DeZir, cu o dimensiune mai
tehnică, mai funcțională, rămânând insa extrem de senzual”.

UN
CROSSOVER CU ATITUDINE

Proporțiile și formele modelului CAPTUR evocă mișcarea și
lejeritatea, afișând caracteristicile unei mașini de teren cu
atitudine. In spiritul DeZir, unghiurile și liniile drepte au fost
eliminate în favoarea formelor senzuale și naturale. Pentru
designerul de exterior, Julio Lozano, principala sursă de
inspirație au fost atleții și sportul extrem. „Pentru a desena
CAPTUR, am plecat de la imaginea unui alergător de sprint la
blocstart, cu mușchii încordați și cu energia pe care o degajă în
momentul în care se dă startul” explică acesta. O altă sursă de
inspirație au fost echipamentele din sporturile extreme, cum ar fi
căștile, mănușile și alte elemente de protecție, combinând
tehnologia de vârf cu un nivel ridicat de sofisticare și
comoditate.

CAPTUR adoptă noua identitate față prezentată de DeZir. Astfel,
noua identitate se definește prin logo-ul Renault de dimensiuni
mari, poziționat vertical pe un fond cu tenta închisa pentru un
maxim de vizibilitate. Aripile generoase, mate subliniază vizual
robustețea. LED-urile prelungesc semnalizatoarele printr-un efect
optic de unde care se propagă de-a lungul caroseriei.

CAPTUR este mai mult decât o mașină care stârnește emoții, este un
vehicul practic și polivalent. Pavilionul retractabil, când se
retrage lasă să se întrevadă o structură de carbon. Astfel, CAPTUR
se poate metamorfoza, dintr-un coupé într-un decapotabil, dintr-o
citadină într-o mașină de teren. Aspectul sportiv este accentuat de
portierele ce sugerează forma unor aripi de fluturi și de pneurile
supra-dimensionate, de 22″, cu jante bi-ton (negru și alb).

Pentru culoarea caroseriei a fost aleasă o culoare caldă, o nuanță
seducătoare de portocaliu care continuă linia cromatica începuta de
modelul DeZir (roșu). Culoarea apare într-o varietate de nuanțe și
texturi, atât în interiorul cât și la exteriorul vehiculului.

UN INTERIOR CĂ‚LDUROS ȘI LUMINOS

În interiorul mașinii tema cromatică principală este portocaliul cu
note fluorescente care scot în evidență fasciculele de lumină.
„Principalele teme de inspirație: corpul uman, sporturile outdoor
și stilul urban, explică Kana Watanabe, designer culori și
materiale. Intenția noastră a fost ca vehiculul să transmită
culoare și dinamism”.

S-a dorit ca interiorul modelului CAPTUR să fie în același timp
primitor și ușor de folosit. Impresia de fluiditate, sugerată de
designul exterior, este predominantă și la interior cu scaunele din
față atașate la consola centrală ca și cum ar fi suspendate.
Habitaclul este minimalist și nu propune niciun echipament
superfluu. S-au folosit materiale inovatoare și ingenioase, care
le-au permis designerilor să se joace cu lumina și efectele optice.
De exemplu, consola centrală, panourile portierelor sau planșa de
bord au fost realizate pornind de la un material translucid care ne
duce cu gândul la o a doua piele. Astfel, în față se pot vedea
corzi din tehnofibre, pe alocuri luminescente care s-au utilizat
aproape peste tot în habitaclu.

Magali Gouraud-Borgers, designer interior precizează: „La interior,
totul este conceput în jurul acestei rețele de corzi elastice
întinse care ne duc cu gândul la sporturi precum, navigația cu vele
sau alpinism.. Ritmează interiorul prin jocuri grafice și luminoase
care accentuează dinamismul vehiculului dându-i pasagerului un
sentiment de lejeritate”

Volanul din piele gri, scaunele din față din carbon, concepute in
linie cu anatomia pasagerilor, și pedalele din aluminiu întăresc
aspectul sportiv al vehiculului, respectând liniile directoare
inițiale.
Partea din spate a vehiculului, cu un triplu strat de corzi, este o
zonă polivalentă:
– Organizarea acestor corzi întinse permite aranjarea obiectelor
într-un spațiu de stocare reconfigurabil.
– Invită la relaxare datorită elasticității structurii. E o nouă
formă de confort, o nouă manieră de acomodare a ocupanților – ca
într-un hamac.
– CAPTUR mizează pe modularitate, astfel că propune două spătare
articulate pe partile laterale ale mașinii pentru a obține, în
spate, două locuri echipate cu centuri și tetiere. In CAPTUR pot
astfel calatori patru pasageri.

UN
CROSSOVER INOVATOR, PERFORMANT ȘI ECONOMIC

CAPTUR este echipat cu un concept motor diesel twin-turbo,
dezvoltat pe baza noului propulsor 1.6 dCi. Pentru a-și atinge
obiectivul de lider european la capitolul emisii de CO2, Renault
își urmează strategia privitoare la reducerea cilindreei
motoarelor. Astfel, pe lângă gama de vehicule electrice, propune și
motoare termice care combină performanța și consumul redus. 1.6
twin-turbo se înscrie perfect în această strategie. Datorită
introducerii dublei supraalimentări produce 118 kW (160 CP) pentru
o cilindree de 1,6 litri, adică 100 CP/litru – o putere specifica
similară cu cea a motoarelor pentru modelele sport precum Clio RS.
Cuplul maxim de 380 Nm este disponibil de la 1750 rotații/min,
garantând reprize excelente chiar si la turații mici. Iar nivelul
de confort dinamic este optim în orice circumstanța. Asociat unei
cutii de viteză cu dublu ambreiaj, EDC, grupul motopropulsor oferă
o senzație foarte agreabilă pentru sofer, in timp de emisiile de
CO2 sunt limitate la doar 99g/km.

În vederea unor performanțe sporite, CAPTUR dispune de un sistem
inovativ care crește motricitatea la viteze mici. Când una dintre
cele două roți motrice pierde din aderență, noul diferențial
mecanic autoblocant transmite integral sau parțial cuplul motor
disponibil pe roata cea mai aderentă. Astfel, condusul pe drumuri
și terenuri alunecoase nu pune probleme.

CAPTUR oferă în premieră și tehnologia Visio-system: o cameră video
instalată în partea din față, deasupra parbrizului cu funcții de
asistență la condus. Această nouă tehnologie suprapune imagini de
sinteză peste cele reale ale drumului retransmise pe ecranul
central. Principiul este cel al realității augmentate care dorește
să completeze percepția asupra lumii reale, adăugând elemente
fictive. Sistemul are ca avantaj mai puțin stres la volan, întrucât
combină elemente de siguranța și confort.

Publicat: 14 02. 2011, 14:43
Actualizat: 14 02. 2011, 14:44