Renault Captur – Test drive cu cel mai vândut crossover din Europa – GALERIE FOTO

Renault Captur - Test drive cu cel mai vândut crossover din Europa - GALERIE FOTO
  • Publicat:
  • Actualizat:

Lansat în 2013, după prezentarea conceptului în 2011 la Salonul Internațional Auto de la Geneva, crossoverul subcompact Renault Captur a fost foarte bine primit de către clienți, înregistrând vânzări de peste 850.000 de exemplare în Europa în ultimii 5 ani.

Este de ajuns să mergi o singură zi cu Renault Captur și vei realiza de ce micul crossover domină piața europeană de ani buni. Motorizările sunt suficient de puternice chiar din versiunea de bază, garda la sol de 17 centimetri transformă Captur într-un model polivalent, iar dotările disponibile sunt foarte variate.

Exterior cuminte

Luminile de zi cu LED sunt prezente, iar ornamentele din aluminiu prezente în partea din față vin să simuleze litera C prezentă produsă de blocurile optice ale modelelor francezilor din game superioare. Protecțiile din plastic înconjoară mașina, regăsindu-se pe aripi, praguri și spoilere. Renault Captur are un design corect, fără extravaganțe, dar nici nu trece neobservat, mai ales dacă este configurat în multiplele combinații de două culori puse la dispoziție.

Garda la sol înaltă reprezintă un avantaj chiar și în oraș, iar poziția înaltă la volan și parbrizul nu foarte înclinat asigură o vizibilitate bună, chiar dacă montantul A este destul de gros.

Planșă de bord curată, cu display tactil 

Interiorul a fost conceput punându-se latura practică pe primul loc, dar nici nu s-a făcut rabat la dotările de confort sau tehnologie. Volanul este multifuncționat, scaunele pot fi încălzite, pornirea se face din buton, iar sertarul care ține loc de torpedo este imens. Ecranul tactil R-Link de 7 inchi este lizibil și bine poziționat în vârful planșei de bord. În afară de sistemul audio, oferă navigație, conectarea telefonului prin Bluetooth, și accesarea informațiilor despre mașină. Este ușor de folosit și oferă planșei de bord un aspect curat, fiind bine integral în partea superioară alături de comenzile climatizării. Chiar dacă există bine-cunoscuta telecomandă audio Renault în spatele volanului – foarte ușor de folosit, butonul de volum a rămas fizic.

Planșa de bord este mică, dar conține exact ceea ce trebuie. În dreapta ecranului tactil găsim comenzile asistentului de parcare Easy Park și două scurtături pentru sistemul de operare. Altfel, multiple spații de depozitare găsim în uși, cotieră, chiar și niște chingi în spatele scaunelor din față pentru ancorarea unor produse, precum sticle de apă. Un detaliu practice: husele scaunelor sunt prevăzute cu fermoar, deci pot fi îndepărate pentru a fi curățate. Portbagajul are 377 de litri, asemănător cu cel oferit de modelele hatchback, însă dacă ne gândim că acestea sunt în medie cu 20 de centimetric mai lungi, descoperăm că modelul Captur oferă o capacitate a portbagajului suprinzătoare.

Deasupra planșei de bord există un spațiu suplimentar de depozitare, cu capac, în timp ce baza găzduiește alte spații de depozitare, mufele USB și Aux, precum și slotul pentru card SD. Calitatea finisării este medie, însă plasticele folosite la interior sunt de calitate, iar ergonomia comenzilor este bună.

Sistemul XMOD oferă un plus de ajutor

În consola dintre scaune găsim controllerul sistemului XMOD, care oferă un control al tracțiunii diferit în funcție de mediul în care vă aflați.

Spațiul interior este suficient pentru 4 sau 5 persoane, în funcție de cât de comod vreți să stea.

Propulsorul Tce de 120 de cai-putere este cel mai puternic din oferta francezilor și asigură performanțe medii, dar suficiente. 10,9 secunde trec până la atingerea vitezei de 100 km/oră, în timp ce viteza maximă este de 192 km/oră. Cuplat la cutia automată cu 6 trepte, cu dublu ambreiaj, confortul la volan crește considerabil.

Trenul de rulare este setat pentru confort și absoarbe destul de bine denivelările și gropile, iar asistenții prezenți la bord, precum sistemul de monitorizare al unghiului mort, sporesc calitatea calătoriei.

Verdict

Chiar dacă au trecut câțiva ani de la lansare, e ușor să-ți dai seama de ce Captur se bucură de succes. Prețul de bază este relativ scăzut, iar cumpărătorul primește un crossover nu foarte mare, dar spațios, cu un nivel bun de dotări de siguranță și asistență.

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Europa pe șine: Proiectul feroviar de mare viteză care va conecta întregul continent până în 2040
Europa pe șine: Proiectul feroviar de mare viteză care va conecta întregul continent până în 2040
Anunț de ultimă oră pentru românii care au cont la Raiffeisen Bank! Schimbare MAJORĂ pentru clienți
Anunț de ultimă oră pentru românii care au cont la Raiffeisen Bank! Schimbare MAJORĂ pentru clienți
Epidemie în România! Trei persoane au murit, iar alte 120 au ajuns la spital după ce au fost diagnosticate cu această boală
Epidemie în România! Trei persoane au murit, iar alte 120 au ajuns la spital după ce au fost diagnosticate cu…
Reacție categorică înainte de reluarea Superligii: „Să ia oricine campionatul, numai FCSB nu!”
Reacție categorică înainte de reluarea Superligii: „Să ia oricine campionatul, numai FCSB nu!”
Surpriză uriaşă! Billel Omrani joacă la altă echipă din România, după ce a plecat de la Poli Iaşi
Surpriză uriaşă! Billel Omrani joacă la altă echipă din România, după ce a plecat de la Poli Iaşi
"150 de jucători şi 10 antrenori". Strategia falimentară a lui Becali l-a surprins pe fotbalistul venit din Portugalia la FCSB:…
Mădălina Ghenea s-a filmat în cea mai sexy ținută! Cum a dansat în fața camerei, spre deliciul fanilor
Mădălina Ghenea s-a filmat în cea mai sexy ținută! Cum a dansat în fața camerei, spre deliciul fanilor
Vestea dată de Smiley și Gina Pistol! E bucurie mare în familia lor
Vestea dată de Smiley și Gina Pistol! E bucurie mare în familia lor
BANCUL ZILEI. – Ce e, Bulă? De ce plângi? – Am vrut fată, nu băiat!
BANCUL ZILEI. – Ce e, Bulă? De ce plângi? – Am vrut fată, nu băiat!
Moment istoric: au început săpăturile la cel mai mare proiect energetic al României, Neptun Deep
Moment istoric: au început săpăturile la cel mai mare proiect energetic al României, Neptun Deep
SECRETUL pentru o viață lungă! Un studiu CONFIRMĂ ce trebuie să facem
SECRETUL pentru o viață lungă! Un studiu CONFIRMĂ ce trebuie să facem
Ce s-a ales de Nicolae Mitea. Fostul internaţional a împlinit 40 de ani: „Petrec mult timp cu ea!”
Ce s-a ales de Nicolae Mitea. Fostul internaţional a împlinit 40 de ani: „Petrec mult timp cu ea!”
Cele 6 zodii care își schimbă destinul în aprilie 2025. Abundență FINANCIARĂ pentru acești nativi!
Cele 6 zodii care își schimbă destinul în aprilie 2025. Abundență FINANCIARĂ pentru acești nativi!
Bucurie fără margini pentru Elena Udrea. Adrian Alexandrov i-a confirmat personal
Bucurie fără margini pentru Elena Udrea. Adrian Alexandrov i-a confirmat personal
"O rușine națională, o bombă ecologică care s-a umflat sub ochii autorităților timp de 25 de ani" - Dezvăluiri BOMBĂ…
Antonia, anunț trist după 13 ani de relație cu Alex Velea: 'Nu mai pot'
Antonia, anunț trist după 13 ani de relație cu Alex Velea: 'Nu mai pot'
Gadget-ul momentului! Cele mai bune căști de gaming true wireless pentru PS5, PC și mobile
Gadget-ul momentului! Cele mai bune căști de gaming true wireless pentru PS5, PC și mobile
E legal să întorci în sensul giratoriu? Ce reguli stabilește Codul Rutier 2025
E legal să întorci în sensul giratoriu? Ce reguli stabilește Codul Rutier 2025
Bogdan Talașman se alătură distribuției serialului original Iubire cu parfum de lavandă: „Am încercat să nu semene cu ...”
Bogdan Talașman se alătură distribuției serialului original Iubire cu parfum de lavandă: „Am încercat să nu semene cu ...”
×