Robert Mureșan, primul roman care a punctat în Mondialul de Superbike – Supersport

Duminică, în cursa de la Assen, în Marele Premiu al Olandei,
Robert Mureșan a reușit o performanță unică în motociclismul
românesc. Arădeanul s-a clasat pe locul 15 și adus primul punct
într-o competiție moto pe circuit, desfășurată în cadrul unui
campionat mondial.
Pilotul PTR România s-a chinuit de-a lungul weekendului după ce în
antrenamentele libere de vineri, când avea al 12-lea timp al
sesiunii, motorul a calat. Nevoit să meargă cu un alt motor nu a
putut să își îmbunătățească timpii, având în vedere că acesta era
mai puțin performant, iar ieșirile pe circuit nu au fost suficiente
pentru ca mecanicii să îl poată aduce la o setare optimă.
„La cea de a doua sesine de antrenamente libere a fost mult
mai bine, am reușit să găsim un setup bun la suspensii și am
coborat față de timpul din calificări cu 1,7 secunde. Pentru a doua
sesiune de calificări, mecanicii au încercat să îmbunătățească
performanța motocicletei schimbând anumite piese printre care și
sistemul ambreajului. În prima tură de calificări ambreajul a cedat
și am fost nevoit să stau 25 minute la boxe. Când am revenit pe
circuit nu am reușit să fac multe ture și nici să mai setăm
motorul. Important este că pentru cursă motocicleta a fost pusă la
punct și chiar dacă am pornit de pe locul 28 am reușit să am o
cursă bună și să fiu clasat pe locul 15. Am obținut primul punct în
Supersport și sunt sigur că lucrurile vor merge din ce în ce mai
bine de acum încolo. Peste trei săptămâni urmează Marele Premiu al
Italiei, pe circuitul de la Monza unde sper sa repet performanța de
la Assen”
, a declarat Robi.

Moto GP: marele vis
După o absență de un an din viața competițională, Robert Mureșan a
revenit pe circuit cu ocazia Marelui Premiu al Europei din
Campionatul Mondial de Superbike clasa Supersport și este pilot al
echipei PTR Romania. De-a lungul carierei arădeanul a concurat în
Moto GP clasa 125 cmc, însă din motive materiale a fost nevoit să
renunțe la acest campionat și să încerce unul mai puțin costisitor.
Chiar și așa după ce va căpăta mai multa experiență pe motociclete
de cilindree mare, cum este cazul celor din Supersport unde se
merge cu motoare de 600 cmc, Roby speră să revină în Moto GP, la
clasa Moto 2. La PTR Romania Robert pilotează o motocicletă Honda
CBR 600.

Clasa Supersport, extensie a SuperBike-ului
Clasa Supersport este o competiție introdusă în 1990 în calendarul
competițional ca o extensie a Mondialului de SuperBike, în care se
folosesc motociclete de serie. La această clasă sunt admise
motociclete ale căror motoare au patru cilindrii și o cilindree ce
nu depașește 600 cmc sau doi cilindrii și o capacitate cilindrică
ce nu depășește 750 cmc. Cursele se desfășoară în aceleași
weekenduri cu cele de SuperBike, excepție M.P. al SUA, iar
sesiunile de calificări sunt două la număr și au o durată de 45
minute.

Publicat: 18 04. 2011, 18:20
Actualizat: 18 04. 2011, 20:30