Robi Mureșan a scăpat de un hematom pe creier după doi ani: „Casca îți poate salva viața”

Robi Mureșan mărturisește că o cască de ultimă generație poate face ca traumele în accidentele similare cu cel al lui Mircea Vrăjitoru să fie mult mai mici.

Pilotul român a avut nevoie de doi ani pentru a scăpa de un hematom pe creier

Un accident asemănător cu cel al lui Mircea Vrăjitoru a avut și Robi Mureșan (21 ani). Acesta spune că un pilot de curse știe foarte bine ce riscuri sunt în campionatele mondiale de motociclism. Românul, care la 15 ani debuta la clasa de 125 cmc din MotoGP, mai crede că gravitatea unui accident este dată și de îndemânarea pilotului în secundele căzăturii.

Robi, știm că ai suferit un accident similar cu cel al lui Mircea.
Da, a fost oarecum asemănător, dar eu am avut mai mult noroc. A fost vorba tot despre o lovitură la cap. Mă bucur foarte mult că este mai bine și că doctorii au situația sub control.

Ce a fost diferit?
Eu nu am fost în comă. E drept că m-am trezit după aproximativ o oră, dar a fost mult mai bine în cazul meu. În urma loviturii m-am ales cu un hematom pe creier, de care am reușit să scap abia după doi ani. Atât a fost nevoie să se retragă.

Nu se poate interveni altfel?
Creierul este alcătuit de mai multe straturi. Nu știu exact cum e la Mircea, dar la mine nu se putea interveni pentru că sunt foarte multe riscuri dacă doctorii pătrund atât de adânc.

Se vorbește despre o asemănare între accidentul lui Mircea și cel de anul trecut al lui Simoncelli.
Seamănă. Diferența e că Marco a fost lovit foarte puternic în zona toracelui. Lovitura i-a fost fatală.

„Trebuie să știi să cazi”

Cât de greu este pentru un pilot să revină?
Ai o reținere, dar nu e ceva care să te facă să te retragi. Știu că doctorii mi-au spus să am grijă să nu mai pățesc ceva asemănător câteva luni. Vezi multe accidente de acest gen, dar diferă de la caz la caz.

Adică?
Contează foarte mult să știi să cazi, cum să te arunci de pe motocicletă, când să îi dai drumul astfel încât să nu te lovească. E ceva foarte complex. Bine, este o chestie de o fracțiune de secundă și e foarte greu să gestionezi situația în acele momente.

Casca e cel mai bun prieten al motociclistului în aceste momente?
Fără discuții! Eu, în momentul în care am avut acel accident pot spune că am avut puțin ghinion. În cursa respectivă nu am avut cea mai bună cască și asta s-a văzut pentru că a crăpat. Poate dacă aveam una mai bună, nu pățeam nimic. O cască foarte bună îți poate salva viața.

Publicat: 04 10. 2012, 08:29
Actualizat: 04 10. 2012, 08:30