Robi Mureșan, performanță istorică pentru România fără niciun sponsor. „La Imola ne-a adus un prieten bani”
- Pilotul care concurează pentru H-Moto Team a reușit prin locul 8 din cursa Superstock 1000 de la Imola să obțină cea mai mare performanță a României dintr-un campionat mondial de motociclism viteză
- Mureșan a fost cel mai bun pilot de pe un BMW S1000RR în condițiile unei curse în care au dominat modele Ducati 1199 Panigale R
- Etapa de la Imola a fost a treia consecutivă în care Robert Mureșan a concurat fără suportul financiar al vreunui sponsor
Performanța pilotului român Robert Mureșan (23 de ani) din weekendul recent încheiat, locul 8 la cursa Superstock 1000, este cel mai bun rezultat obținut în istoria motociclismului din România la un campionat mondial. Robi, cel care concurează în cadrul echipei H-Moto Team pe un BMW S1000RR, a obținut 8 puncte de pe urma acestei clasări pe un circuit cu care nu era deloc familiar, dar și în condiții deosebite. Arădeanul a mărturisit pentru ProSport că primele trei etape din acest sezon au fost parcurse fără suportul financiar al vreunui sponsor. „Sper să mă ajute clasările astea pentru găsirea sponsorilor, chiar ar fi păcat să abandonăm din nou din cauza banilor. Noi facem eforturi mari să mergem la cursele următoare. Sper că un top 10 în campionatul mondial, prima oară în istorie pentru un român, va sensibiliza câțiva oameni. E de menționat faptul că până la etapa asta nu am avut nici măcar un sponsor, nimic. Suntem strânși la maximum cu banii. Trebuie să îi mulțumesc unui prieten din Spania care a venit în Italia să ne aducă ceva bani, așa mergem noi în campionatul mondial„, a spus Robert Mureșan pentru ProSport.
Startul slab a fost cauzat de problemele cutiei de viteze
Plecat de pe locul 11 al grilei de start, Robi Mureșan a întâmpinat o serie de probleme tehnice care l-au făcut să piardă locuri în primele viraje, atunci când a căzut până pe poziția a 16-a. „La start am avut probleme cu cutia de viteze. Eu și italianul (n.r. – Riccardo Cecchini, colegul lui Robi de la H-Moto Team) am folosit această cutie în testele de iarnă și are deja trei etape. A depășit numărul de kilometri pe care puteam să îi facem cu ea, echipa chiar a avut emoții în cursă, dar nu ne-au spus decât după. Am avut probleme cu treapta a doua și cu treapta a treia, eu am pierdut pe al treilea viraj când nu am reușit să o bag în viteza a treia. După trei ture am început să calc mai tare pe schimbător ca să intre mai bine în viteză. Oricum, a mers foarte bine, nu am ce să mai zic„, a explicat pilotul.
A fost cel mai bun pilot pe o motocicletă BMW
Amănunt deloc de neglijat, performanța lui Robert Mureșan poate fi privită și din perspectiva valorificării materialului de concurs. Astfel, românul a reușit ca prin locul 8 în cursă să fie și cel mai bun pilot de pe o motocicletă BMW (foto jos) în condițiile unei curse dominate de modelele Ducati 1199 Panigale R. „Un aspect special este că am fost primul BMW din clasament în această cursă, am depășit câștigătorul de etapa trecută, pe Kevin Valk, și l-am depășit și pe Lussiana, locul trei în cursa trecută. Au fost depășiri frumoase, ultima depășire a fost și filmată, transmisă în direct. În rest, ce să zic? Am fost puțin dezavantajați de temperatură pentru că setajele pe spate au fost făcute sâmbătă, cu o zi înaintea cursei, pe o temperatură a asfaltului mai mare cu 20 de grade. De asta, în cursă, am avut niște probleme, îmi fugea spatele„, a mai menționat Robert.
Trebuie să fim foarte realiști, obiectivul nostru e top 10 la toate etapele. Nici nu vreau să visez prea departe, atât timp cât ne menținem aici e foarte bine și vreau să fiu primul BMW și etapele viitoare
Robert Mureșan, pilot în Superstock 1000