S-a lansat noul Duster! Românii își pot achiziționa de astăzi un vehicul din gama revoluționară. FOTO | „Mașina perfectă pentru off-road”
Prezentat la Salonul de la Frankfurt în septembrie 2017, Noul Duster afișează un design atrăgător și inedit. Confortabil și cu un comportament performant în off-road, SUV-ul Dacia poate fi comandat în România de astăzi, la un preț începând de la 12.350 de euro (TVA inclus).
Clienții români pot comanda noul model în rețeaua Dacia din întreaga țară începând de astăzi, conform unui comunicat emis de companie.
Gama cuprinde:
Două versiuni de echipare (Essential și Comfort) pentru motorizările pe benzină.
Trei versiuni de echipare (Essential, Comfort și Prestige) pentru motorizările Diesel.
Prețurile, în continuare cele mai competitive de pe piață în acest segment, variază între 12.350 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential 1.6 SCe 115 CP în configurația 4X2 și 18.750 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige 1.5 dCi 110 CP în configurația 4X4.
Pentru cei care doresc un model echipat cu cutia automată cu dublu ambreiaj EDC, prețul acestuia este de 16.800 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort și de 18.450 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige.
Pentru un vehicul din gama Prestige, full option, prețul trece de 20.000 de euro, devenind cel mai scump model Dacia din istorie. Însă, dotările sunt pe măsură. Cei de la Dacia spun: „Nici Golful nu mai are același preț ca acum zece ani”.
În perioada 8 – 10 decembrie, va avea loc Operațiunea Porți Deschise în toată rețeaua de dealeri autorizați Dacia din România. Cu această ocazie, clienții români vor putea descoperi pe viu Noul Duster. Pe lângă posibilitatea de a testa noul model, cei interesați vor putea afla informații despre ofertele de finanțare propuse și despre gama completă de servicii Dacia.
Motorizare
În materie de motorizări de benzină sunt disponibile propulsoarele SCe 115 (pentru versiunile 4X2 și 4X4) și TCe 125 (atât pentru versiunea 4X2, cât și pentru cea 4X4), asociate cu o cutie de viteze manuală.
În ceea ce privește oferta Diesel, modelul este disponibil cu motorul dCi 90, în cazul versiunii 4X2 și cu dCi 110 pentru versiunile 4X2 și 4X4 cuplate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 (în cazul versiunii 4X2) poate fi asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC.
Caracteristici:
• 4,34 m lungime;
• 1,80 m lățime;
• o gardă la sol ridicată (210 mm)
Aspect
Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, atât la exterior, cât și la interior. Toate elementele exterioare au fost redesenate. În ceea ce privește interiorul, acesta oferă un confort fără compromisuri.
Partea frontală a Noului Duster beneficiază de un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lățimea percepută a mașinii. Parbrizul e poziționat cu 100 mm mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior. Barele de pavilion au un design modern, dispuse în prelungirea liniei parbrizului.
Jante sunt din aliaj de 17 inchi și prezintă pasaje ale roților puternic evazate. Partea din spate a adoptat semnătura luminoasă Dacia alcătuită din 4 carouri roșii. Blocurile optice sunt dispuse în extremitățile vehiculului. Scuturile de protecție (față și spate), de dimensiuni sporite, sunt perfect adaptate pentru incursiunile în off-road.
Cele mai noi dotări
Noul Duster beneficiază de sisteme de asistență utile pentru o siguranță sporită. Un avertizor de unghi mort alcătuit din patru senzori cu ultrasunete este amplasat în cele patru extremități ale vehiculului. Aceștia detectează prezența oricărui vehicul aflat în spatele sau în laterala mașinii, într-o zonă aflată la o distanță de trei până la cinci metri. Un martor luminos (LED) aflat în oglinda retrovizoare semnalează automat pericolul. Dacă semnalul de schimbare a direcției de mers este acționat în momentul în care un alt vehicul se află în unghiul mort, martorul se aprinde. Sistemul este activ de la 30 km/h până la 140 km/h.
Limitatorul de viteză îi permite șoferului să-și mențină constantă viteza de deplasare selecționată. Sistemul este funcțional de la 30 km/h. Noul Duster are senzori de aprindere automată a luminilor.
Noul Duster dispune de un nou sistem de direcție, asistat electric. Acesta permite reducerea cu 35% a efortului la volan în timpul manevrelor, în special al parcărilor la viteză redusă. Gradul de demultiplicare diminuat cu 6% permite astfel o manevrare mai directă și mai precisă atât în oraș, cât și la viteze mai ridicate pe șosele cu multe viraje. Direcția este echipată cu un sistem care adaptează nivelul de asistență la viteza vehiculului, ceea ce permite o mai bună menținere a traiectoriei pe porțiunile lungi de autostradă. În plus, sistemul filtrează reacțiile mai bruște ale direcției în cazul rulării pe teren accidentat.
Sistemul multiview camera (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele vehiculului) îi permite șoferului să observe mai bine ce se află în jurul mașinii sale. Acest sistem se dovedește deosebit de practic în timpul manevrelor de parcare. El se declanșează automat în momentul cuplării treptei de marșarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră.
Sistemul de asistență la coborârea pantei (Hill Descent Control) permite menținerea sub control a vitezei mașinii la coborârea pe o pantă abruptă.
Acționând asupra frânelor, sistemul asigură vehiculului o stabilitate excelentă.
Sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) și sistemul de asistență la coborârea pantei facilitează conducerea în teren accidentat.
Pentru adepții traseelor off-road, ecranul de informații 4X4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.
Nu în ultimul rând, Noul Duster beneficiază de funcția mâini libere. Acesta declanșează automat deschiderea portierelor la apropierea șoferului și, respectiv, încuierea lor (însoțită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Datorită butonului start/stop, demararea mașinii se realizează prin simpla apăsare a acestuia.