Victoria lui Sebastian Vettel a tulburat apele în lumea Formulei 1. Fanii Marelui Circ din lumea întreagă își pun întrebări, mai mult sau puțin justificate despre echipă, buget dar și despre câștigătorul de la Monza, considerat deja noul Schumi. Este vorba de un satelit? Poate un experiment? Pentru curioși vom încerca să creionăm un pic acest tăuraș al curselor automobilistice.
Potrivit cifrelor oficiale, Il Toro are un buget de 70 de milioane de euro, folosește motoare împrumutate și are 200 de angajați. Poate că unora le poate părea mult, dar Ferrari sau McLaren dispun de miliarde, au motorizări la care contribuie NASA sau Mossad și au mii de oameni care lucrează pentru ei, direct sau indirect.
Scurt istoric Teoretic, micul Ferrari este echipat cu un motor V8 de anul trecut și considerat depășit pentru sezonul în curs. Dar și firma-mamă, Red Bull, este ajutată tot de Căluțul Cabrat și, cu toate acestea, s-a văzut depășită de Toro Rosso. Mașinile care reprezintă pe giganții băuturilor răcoritoare sunt echipați momentan de Renault Mecachrome și sprijiniți cu sfaturi de tehnicieni Ferrari dar, începând din sezonul viitor vor fi, și ei, motorizați tot de Ferrari. Din acest punct de vedere sunt tot mai numeroase vocile care spun că Formula 1 tinde să devină o "Ferrariadă".
Era o dată Minardi
Scuderia Taurului Roșu are sediul exact în clădirea unde era, cândva, Minardi, gruparea istorică fondată în 1985 de Giancarlo Minardi care, cu aportul a doar 12 tehnicieni, un singur inginer proiectant și al unui acționariat inexistent s-a aruncat cu capul înainte în jungla numită Formula 1. În 2001, însă, Minardi a fost preluată de miliardarul Dietrich Matteschitz, bossul Red Bull, iar acesta din urmă a făcut-o împreună cu fostul pilot austriac Gerhard Berger. Astăzi, ambii sunt acționari cu părți egale, câte 50% fiecare, iar Toro Rosso, noua denumire a scuderiei, are un buget de 70 de milioane de euro și numără aproximativ 200 de angajați.
Câțiva tăurași de excepție
Deși au un buget extrem de sărac în comparație cu Toyota, Ferrari sau McLaren, "Toro" a pus mâna pe câțiva oameni super valoroși, gen Sebastian Vettel, noul Wunderkind, Umberto Benassi, cel mai bun mecanic al lui Ferrari, sau directorul tehnic Giorgio Ascanelli, strategul marelui Ayrton Senna.
Viitor incert pentru tauri
Totuși, ce se va intampla cu Toro Rosso? Mister… cu atât mai mult cu cât echipa este, oficial, de vânzare. Dar, având în vedere explozia lui Vettel, este posibil ca patronul Mateschitz să încerce să vândă doar echipa Red Bull și să țină cu dinții de Minardi. De Toro rosso, adică… Una peste alta, oricare ar fi viitorul brandului, un lucru este cert: oamenii de la micul Ferrari își vor găsi, imediat, de lucru la alte echipe. La cele mai bune dintre ele.
Â
articol de Octavian METONI
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER